سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲۱
۶۲
یادداشت دکتر منوچهر محمدی

انقلاب کرده‌ایم که حکومت کنیم!؟/ اوج‌گیری تعارض میان حامیان مرفهان و حامیان مستضعفان تا انتخابات

پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 434699
تضاد و تعارض میان کسانی که معتقد هستند "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" و خیل عظیم جامعه که بر این باور هستند که ما برای اهتزاز پرچم اسلام در سراسر گیتی قیام کرده و زمینه ساز حضور مهدی موعود هستیم همچنان ادامه خواهد داشت و احتمال زیادی وجود دارد که زمان انتخابات اسفند ۹۴ اوج گرفته و به یک مناقشه بلکه فتنه جدیدی تبدیل شود.
انقلاب کرده‌ایم که حکومت کنیم!؟/ اوج‌گیری تعارض میان حامیان مرفهان و حامیان مستضعفان تا انتخابات
گروه سیاست جهان نيوز ـ دکتر منوچهر محمدی، از کارشناسان حوزه سیاست خارجی با ارسال یادداشتی با عنوان "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم!؟" به تحریریه جهان نيوز نوشت:

۱- بدنبال سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی گروهی از نخبگان حاکم بویژه لیبرالهای حاضر در دولت موقت بر خلاف نظر امام خمینی بر این اعتقاد بودند و علنا هم مطرح می کردند که رسالت انقلاب صرفا سرنگونی رژیم منفور پهلوی و تاسیس نظام جدیدی به نام جمهوری اسلامی بود که تحقق یافته است و دیگر ماموریت انقلاب به پایان رسیده حکومت جدید جایگزین انقلاب شده است. توده های انقلابی باید دست از شعارهای انقلابی برداشته و به سرکار قبلی خود بروند و اجازه دهند تکنوکراتها و بوروکراتها حکومت را بدست گیرند و کشور را به روال عادی خود برگردانند.

برای اینکه هدف این جماعت عینیت یابد دو شرط اساسی لازم بود اول اینکه جامعه از شور و حرارت انقلابی خارج شده و از طرح شعارهای انقلابی و تکیه به ارزشهای مکتبی که برای بسیج توده ها به کار می رفت خودداری نموده و کمک کنند تا دولتمردان جدید آن طور که خود تشخیص می دهند به نظام سازی بپردازند و این نظام قطعا نمی توانست یک نظام ارزشی باشد. دوم اینکه با نظام بین الملل موجود که همان نظام سلطه می باشد از در آشتی در آمده و پلهای خراب شده میان خود و نظام بین الملل را ترمیم نمایند و به عنوان یک عضوی مطیع از جامعه بین الملل در نظام سلطه حل گردیده و از در تعامل و نه برخورد با آن نظام در آیند. مروری بر عملکرد لیبرالها در دولت موقت و حتی در عملکرد بنی صدر می توان پیگیری اجرای این سیاست را مشاهده نمود.

در حالی که این سیاست در تعارض جدی با اهداف انقلاب و نظرات امام خمینی(ره) و نیروهای انقلابی و حزب اللهی قرار داشت و رهبر انقلاب بر این باور بودند با سقوط رژیم پهلوی تنها گام اول را برداشته و باید تا تحقق همه اهداف آن که نابودی استکبار و نظام سلطه برخاسته از آن و هم چنین تا حاکمیت مستضعفین جهان ادامه یابد و تداوم انقلاب را تا ظهور مهدی موعود مطرح می کردند. این اختلاف نظر موجب اولین جبهه بندی در داخل کشور گردید که نهایتا موجب حذف لیبرالها از حاکمیت گردید.

۲- با آغاز جنگ تجاوزکارانه صدام به نمایندگی از نظام سلطه جهانی علیه جمهوری اسلامی و همچنین شکست لیبرالها این نظریه موقتا به فراموشی سپرده شد و به حالت کما رفت و نشان داد که انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب ها که عملا توانست نظام جدید را جایگزین انقلاب نموده و انقلاب را پایان یافته تلقی کنند این وضعیت در ایران اتفاق نیفتاد و در حالیکه رهبران انقلاب در تاسیس نظام جدید لحظه ای درنگ نکردند و به سرعت و در کوتاه ترین مدت آن را به وجود آوردند، در عین حال انقلاب با همان اهداف و رسالت اولیه ادامه پیدا کرد و شور انقلابی هرگز خاموش نگردید بلکه در دوران جنگ تحمیلی شعله ور تر گردید و نهادینه شد.

۳- با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت و پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی باری دیگر زمینه مساعدی فراهم گردید تا این نظریه که "نمی توان هم انقلابی بود و هم حکومت کرد" فرصتی پیدا کند تا مجددا مطرح شده و عرض اندام نماید.

سیاست اعلانی دولت سازندگی مبنی بر تنش زدایی با دنیا و حل و فصل اختلافات با نظام جهانی سلطه موجب گردیده تا دست نیاز به سمت آن بویژه به سوی آمریکا که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بعنوان تنها ابر قدرت بلا منازع جهان گردیده بود دراز کرده و حکومت را به سمت سازش با نظام سلطه هدایت کند و الزاما عدول از شعارهای انقلابی را خواستار می شد.
متاسفانه نخبگان حاکم جدید مدافعان سرسخت همان نظریه گردیدند که "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" و حکومت هم مخصوص ما و خانواده های ما می باشد که هم در انقلاب بیشترین سهم را داشته ایم و هم لیاقت آن را داریم!


تبلور این سیاست در نامه ای که در سال ۱۳۶۹ دکتر رجایی خراسانی به مقام معظم رهبری می نویسد نمایان می گردد. رجایی خراسانی با صراحت اعلام می کند که امکان درگیری با نظام سلطه جهانی وجود ندارد و ایالات متحده آمریکا برای آینده قابل پیش بینی همچنان به عنوان ابر قدرت منحصر به فرد بر اریکه نظام سلطه باقی خواهد ماند و امکان برخورد با آن وجود ندارد. در این شرایط بهتر است با این نظام سلطه کنار آمده و رهبری جهانی آمریکا را پذیرفت و از در دوستی با آن وارد شد و بجای تقابل سعی نماییم با کنار آمدن با آمریکا جایگاه بهتری برای جمهوری اسلامی در درون نظام سلطه دست و پا کنیم!

۴- اگرچه این نامه و طرح مجدد این نظریه توسط رجایی خراسانی مورد اعتراض شدید جناحهای آن زمان معروف به چپ و راست به ویژه چپ گرایان قرار گرفت در عین حال عملا در دوره های هشت ساله دولت های سازندگی و اصلاحات ترویج گردیده و به مرحله اجرا در آمد. از یک طرف در داخل کشور رفاه طلبی و زندگی اشرافی و ثروت اندوزی جای ساده زیستی را گرفت و به عنوان یک ارزش تلقی گردید، رانت خواری، فساد مالی و پدیده آقازاده ها جای ایثار و از خودگذشتگی و زندگی جهادی را گرفت و پدید آمدن طبقه ثروتمند و برخوردار از مواهب انقلاب موجب پایمال شدن قشر عظیمی از طبقات آسیب پذیر گردیده و متاسفانه نخبگان حاکم جدید مدافعان سرسخت همان نظریه گردیدند که "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" و حکومت هم مخصوص ما و خانواده های ما می باشد که هم در انقلاب بیشترین سهم را داشته ایم و هم لیاقت آن را داریم!

در این دولتها هر صدای مخالفی را با این فکر بر نمی تابیدند و با آن برخورد می کردند و از طرف دیگر تلاش وافری کردند که با نظام سلطه آشتی نموده و به نوعی سروری و سیادت آن نظام را پذیرا گردند و در عین حال مروج سکولاریسم و ارزشهای غربی گردند.

۵- شکست سنگین آقای هاشمی رفسنجانی از کاندیدای ناشناخته خارج از طبقه حاکم در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ ضربه سنگینی بر این نظر و فکر وارد نمود و خواص و نخبگان حاکم را به صورت باورنکردنی از تخت حاکمیت و قدرت به زیر کشاند و نسل جدیدی را به قدرت رساند که هم انقلابی بودند و هم ضد اشرافیت و هم در خدمت طبقات محروم و مستضعف. این تحول و تغییر قدرت آنچنان برای خواص و طبقه حاکم و برخوردار سنگین آمد و آن را برنتافتند بلکه با وجود انجام انتخابات توسط خودشان شائبه تقلب را نجوا کرده و برای اولین بار به رقیب پیروز خود تبریک هم نگفتند! در عین حال عزم خود را جزم کردند که این به اصطلاح "نو به سرپارسیده ها" را به هر طریق ممکن از اریکه قدرت پائین آورده و سرنگون کنند و برای این کار استفاده از هر امکانی حتی توسل به بیگانگان و مجموعه نظام سلطه جهانی را مشروع دانستند.

۶- فتنه سال ۱۳۸۸ در انتخابات برای دوره دوم، ریاست جمهوری و طرح سیاست "نه احمدی نژاد" اوج کینه و نفرت این طبقه را می رساند و در واقع بخش مهمی از اهداف این حوادث و ائتلاف عجیب همه گروه های ضد انقلاب داخلی و خارجی و بسیج همه امکانات موجود فارغ از سنخیت و تشابه فکری و عقیدتی گروه های وارد شده به صحنه منازعه تحت تاثیر همان موضوع بوده است که داستان مفصلی است و جای طرح آن در این مقاله نمی باشد! اگر نبود تدبیر و هوشیاری مقام عظمای ولایت و حضور به موقع توده های مردم انقلابی در صحنه به ویژه در نهم دی ۸۸ خدا می داند که چه بلایی بر سر انقلاب توسط این طبقه برخوردار شکست خورده می آمد و شاید می توان گفت "نه از تاک نشان می ماند و نه از تاک‌نشان!!" ولی برای بار دیگر این نظریه در اجرا سرکوب گردید.

۷- دولتهای نهم و دهم اقدامات خوبی در جهت محرومیت زدائی از طبقات ضعیف انجام می داد که متاسفانه تحت تاثیر عوامل ناسالم و از آنجا که مزه قدرت را هم چشیده بود و گرایش داشت همچنان بر اریکه قدرت باقی بماند همان راهی را طی کرد که اسلاف او طی کرده بودند. او دیگر یک رئیس جمهوری مردمی و انقلابی نبود و از یاران و گروه هایی که او را خالصانه و بدون توقع به قدرت رسانده بودند جدا شد و اطرافیانش
رجایی خراسانی در دوران سازندگی در نامه ای خطاب به رهبر انقلبا با صراحت اعلام می کند که امکان درگیری با نظام سلطه جهانی وجود ندارد و ایالات متحده آمریکا برای آینده قابل پیش بینی همچنان به عنوان ابر قدرت منحصر به فرد بر اریکه نظام سلطه باقی خواهد ماند و امکان برخورد با آن وجود ندارد
را آدمهای فرصت طلب متملق و فاسد احاطه کردند و ماجراهای پیش آمده در این مرحله همگی دال بر پیگیری این خواسته بود و باز هم موضوع "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" در اذهان جامعه احیا گردید. تکرار این سیاست نشان داد که خواص و نخبگان از هر جبهه و جناحی که باشند همواره در خطر لغزیدن به این دام شیطانی هستند و اینکه موجب می گردد روحیه انقلابی و مردمی مدیران جای خود را به روحیه وادادگی و دنیا زدگی بدهد و خودکامانه هر نوع نقدی را بر نتابیده، خدا، مردم و ارزشهای انقلاب را فراموش کرده و به بیراهه ای بروند که اسلاف آنها رفته اند.

۸- انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که با حضور هشت نفر از کاندیدای چپ و راست و میانه! برگزار گردید در نوع خود استثنائی و عجیب بود. در این انتخابات کاندیدا ها سعی می کردند در نزدیکی به نظام سلطه و گره زدن همه مشکلات کشور به حل و فصل اختلافات با غرب بویژه آمریکا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. یکی از آشتی با جامعه بین الملل دم میزد! دیگری از آمادگی مذاکره با آمریکا با این شرط که چنانچه به نتیجه نرسند به ایران حمله نظامی نکند! می گفت و دیگری وعده حل و فصل اختلافات با آمریکا و رفع مشکلات کشور را در ۱۰۰ روزه اول حکومت با دیدن دم کدخدا وعده می داد و نشان می دادند که اغلب آنها از اصول اولیه انقلاب و سیاست های امام و رهبری فاصله گرفتند و می روند تا همان پیشنهاد مرحوم رجایی خراسانی را مبنی بر پذیرش نظام سلطه را عینیت بخشند.

۹- با پیروزی دولت "تدبیر و امید" این سیاست خیلی زود جامه عمل پوشید و دولتمردان جدید با تکیه بر آراء ۵۰.۰۷ درصد خود تلاش کردند وعده هایی که داده بودند یعنی با دیدن دم کدخدا تحقق بخشند. در اجرای این سیاست، آمریکا دیگر شیطان بزرگ نبود دیگر نباید فرمایشات امام بزرگوار را مبنی بر اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و یا آمریکا را زیر پا می گذاریم" مطرح کرد و باید آنها را به فراموشی و به تاریخ سپرد! در این سیاست رئیس جمهور مستکبر و خدعه گر آمریکا، فردی مودب معرفی می گردد که از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند "با یک بمب سیستم دفاعی ایران را نابود کند" در اجرای این سیاست باید به نظام سلطه ثابت کنیم که ما دیگر "یک تهدید برای آنها نیستیم!" در اجرای این سیاست از تعامل سازنده با جهانی دم بزنیم که در تعریف از "تعامل سازنده" چیزی جز پذیرش نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا و انفعال و وادادگی در مقابل آن نیست، حاصل اجرای این سیاست موافقت نامه های هسته ای ژنو و لوزان برای ملت، عجولانه به ارمغان آورده می شود و باید برای آنها ملت جشن و پایکوبی بکنند و هیچ کس حق پرسش و سؤال و انتقاد ندارد و آنچه را که دولتمردان می گویند باید چشم بسته پذیرا بود و هنگامی که عده ای از کارشناسان و صاحبنظران دلسوز جرات می کنند و به نقد این دو سند می پردازند به باد ناسزا گرفته می شوند و انواع القاب محترمانه از قبیل بیسواد، ترسو، بی شناسنامه، مزدور و... بر آنها بار می گردد و دلواپس از ضایع شدن حقوق ملت، صفت مذمومی تلقی می گردد.

زمانی محتوای این توافقنامه عیان می گردد که نه تحریمها برداشته می شود و نه گشایشی در شرایط اقتصادی کشور ایجاد می شود بلکه صنعت بومی هسته ای کشور نیز تبدیل به یک دکور می گردد.

۱۰- انتظار می رفت دولت وقتی ناکامی خود را از تحقق حقوق ملت در دیدن دم کدخدا مشاهده نمود شکست راهبرد غلط خود را اعلام و از این مسیر باز گردد ولی افسوس که نه تنها بر پا فشاری بر این سیاست مصر گردیدند بلکه کارگزاران دولت های قبلی هم به کمک ایشان آمده و پا را فراترگذارده و از اصول و ارزشهای انقلاب یکی پس از دیگری عدول می کنند. دیگر نباید شعار تثبیت شده "مرگ بر آمریکا" که در طول ۳۶ سال از انقلاب ثابت و پا برجا مانده بود و این توصیه حضرت امام که "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید" ادامه پیدا کند و باید منسی شود. دیگر شعار آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل باید از لیست خواسته ها و اهداف نظام پاک شود و اعلام می گردد که "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم!!" و آن را نه به عنوان تلاش برای آزادی قبله اول مسلمین بلکه در حد منازعه اعراب و اسرائیل تنزل داده می شود. دیگر حمایت از جبهه
او دیگر یک رئیس جمهوری مردمی و انقلابی نبود و از یاران و گروه هایی که او را خالصانه و بدون توقع به قدرت رسانده بودند جدا شد و اطرافیانش را آدمهای فرصت طلب متملق و فاسد احاطه کردند و ماجراهای پیش آمده در این مرحله همگی دال بر پیگیری این خواسته بود و باز هم موضوع "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" در اذهان جامعه احیا گردی
مقاومت و در راس آنها حزب ا... لبنان به عنوان پیشقراولان انقلاب اسلامی در منطقه باید آن قدر مورد حمایت قرار گیرد که مزاحم همسایگانش یعنی اسرائیل نشود و...

۱۱- سال ۱۳۹۴ که در اسفند آن دو انتخابات مهم صورت می گیرد و مذاکرات هسته ای با آمریکا و سایر قدرت های مطرح به نقطه اوج و پایانی خود نزدیک می شود، برای این گروه از اهمیت خاصی برخوردار می گردد و خیز برداشته می شود که هم به هر طریق ممکن در مذاکرات به یک توافق هرچند بد دست یابند و هم این دو نهاد مهم (مجلس شورا و خبرگان رهبری) را در اختیار گیرند و با تسخیر این دو نهاد مهم بقیه موانع را از سر راه خود بردارند و برای همیشه حکومت را از آن خود و اعوان و انصار خود نمایند و در این راه حتی در صورت ناکامی در انتخابات تهدید به انقلاب دیگر می کنند و مخالفان را از اعتراض یا به عبارتی کاشتن باد بر حذر می کنند که در آن صورت طوفان درو می کنند! از هم اکنون احراز صلاحیت ها را توسط شورای نگهبان به باد انتقاد می گیرند.

در عین حال نمی گذارند منافع طبقه مرفه و بی درد جامعه که ساخته و پرداخته شده در دوران سازندگی می باشند لطمه بخورد. از قطع یارانه آنها امتناع می کنند، از واردات کالاهای مصرفی که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی گردیده چه از مبادی رسمی و چه از طریق قاچاق جلوگیری نمی کنند. از مبارزه و مخالفت با رانت خواری و فساد دولت گذشته دم می زنند ولی زمانی که دانه درشت ها و آقازاده های آنها در پای میز محاکمه رسوا گشته و محکوم می شوند آن را نوعی تقلب و پدرسوخته بازی می دانند هشت سال دولت گذشته را به شیوع مرض هاری! تشبیه می کنند و نجات کشور را در حل و فصل اختلافات با آمریکا و غرب دانسته و همه مشکلات را حتی آب و نان و محیط زیست مردم را به برداشتن تحریمها گره می زنند و به خود حق می دهند که دلسوزانه برای ملت مدعی شوند که "استخوانهای آنها زیر بار تحریم شکسته و خورد شده است!" در حالی که با افزایش بی حد و حصر قیمتها خود بر این فشار به ملت می افزایند.

۱۲- مقام عظمای ولایت که قاطبه ملت گوش به فرمان ایشان است از یک طرف وظیفه خود می داند که با احترام به رای مردم از دولت منتخب حمایت کند و از طرف دیگر نمی تواند در مقابل این سیاست های غلط ساکت بنشیند و در نتیجه از آغاز سال ۹۴ در عین حال که شعار سال را "دولت و ملت هم دلی و هم زبانی" عنوان می کند، بدون خطاب قرار دادن فرد یا افرادی خاص سیاست های غلط حاکم در دولت را مورد نقد قرار داده و سیاست اقتصاد مقاومتی را تبیین می کند. ایشان ماهیت واقعی و آشتی ناپذیر نظام سلطه را افشا می کند و بدبینی و بی اعتمادی خود را به آمریکا و غرب اعلام می دارند. در عین اینکه از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت نموده و آن را شجاع، امین و... معرفی می کند در عین حال خطوط قرمزی که متاسفانه در موافقت نامه های ژنو و لوزان نادیده گرفته شده با شفافیت و بیانی قاطع و رسا مجددا عنوان می کند.

در روز سالگرد رحلت امام تحت عنوان جلوگیری از تحریف امام، مجددا سیاست های کلان مراد خود را که عملا مورد تاخت و تاز این گروه از خواص و نخبگان خسته و پشیمان از انقلاب قرار گرفته است تبیین می کند و نشان می دهند که با یاری خداوند متعال همچنان برای حراست از اصول و ارزش های انقلاب مترصد و هوشیارانه در صحنه می باشند و با آگاهی دادن به مردم نمی گذارند اصول و اهداف انقلاب دست آویز این گروه قرار گرفته و دستخوش انحراف گردد.

۱۳- این تضاد و تعارض میان کسانی که معتقد هستند "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" و خیل عظیم جامعه که بر این باور هستند که ما برای اهتزاز پرچم اسلام در سراسر گیتی قیام کرده و زمینه ساز حضور مهدی موعود هستیم همچنان ادامه خواهد داشت و احتمال زیادی وجود دارد که زمان انتخابات اسفند ۹۴ اوج گرفته و به یک مناقشه بلکه فتنه جدیدی تبدیل شود. اگر چه با ضرس قاطع می توان اطمینان داد که بحول و قوه الهی و پشتیبانی و حمایت های صاحب اصلی این کشور هر چند که همچون سال ۸۸ همه عِده و عُده داخلی و خارجی خود را هم به میدان بیاورند جز ناکامی برای آنها ثمری نخواهد بود. در عین حال ملت باید هوشیارانه مسائل و تحولات این چند ماهه را رصد نموده و در صورتی که لازم باشد به موقع همچون ۹ دی ۸۸ وارد میدان شده و به این بازی جدید خاتمه دهند و نگذارند هزینه سنگینی بر جامعه و ملت تحمیل گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
مقاله بسیار خوب وعلمی بود . باید این مفهوم تقابل اسلام حسینی و علوی با اسلام اموی و بنی العباسی برای مردم تبیین شود. فرزندان غیور اسلام ناب محمدی بسیارند.
بله، باید تاریخ تحلیلی برای مردم آموزش داده بشه که گرفتار فتنه ها نشیم...
سلام تحلیل متقن ودرستی بود تنها چاره کار پیروی از دستورات ولایت فقیه وخواستار نتیجه اجرای دستورات نامبرده از دولت ومجلس به صورت همگانی شویم
قمی
بله انقلاب کردیم که حکومت اسلامی و دینی تشکیل دهیم و غیر از این چیز دیگری نبوده است.
حکومت در پرتو دین و دوری از وساوس شیطانی، موجبات رفاه و آسایش مردم می شود. و اگر می بینیم مشکلاتی وجود دارد. باید بنگریم دین داری مردم و مسولین در چه وضعیتی است و آسیب شناسی کنیم و در صدد علاج برآییم مگر حاکمان ما غیر از این مردم هستند. مسولی که یک نفر از خودمان را به عنوان بازرس انتخاب می کند و مبتلا به رشوه گیری می شود. و این دست افراد هم کم نیستند. راه چاره چیست. هر سخنرانی اول باید از خودش شروع کند و هر منتقدی اول باید از خودش شروع کند و ببیند چه خدمتی به این ملت کرده است. و وقت مطما شده خودش گناهی ندارد اونوقت تمام قد بایستد و امر به معروف کند و راهکار ارائه بدهد
رضا
خیلی عالی بودانشاالله مردم همیشه در صحنه مثل همیشه گوش به فرمان ولی فقیه از آرمانهای امام عزیز پیروی کرده ودهان دشمنان داخلی وخارجی را خورد خواهندکرد
یک استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مقاله بسیار جالب و دارای نکات کاملا عینی است. اگر آن را بتوانید به نحو گسترده تری توزیع کنید مفید خواهد بود.
حسین
یعنی تمام تحلیل هایی که خونده بودم یک طرف این تحلیل یک طرف

عالی بود لایک داره
رضا
احسنت.عالی و بی نقص بدون نگاه سیاسی و جناحی خاص.
چرا ایشون زمان آن مرد که رفته است ازین حرفا نمیزد.....
برو بابا خدا ورزیت رو جای دیگه بده. حتی متن رو نخوندی .
انصار المهدی
واقعا متن رو نخونده
سعید
انقلاب اسلامی نیز همچون دیگر اتقلاب ها در صورت درو شدن از آرمانها و اصول اولیه خود محکوم به شکست است
و خواص انقلابی اگر از مواضع اولیه خود بهر دلیلی عدول کنند و رهبران انقلاب نه تنها باآنها مماشات نمایند بلکه اجازه ترک تازی دهند انحراف انقلاب قطعی بوده
و مردم بلاتکلیف وقتی می بینند که استوان های انقلاب یکی پس از دیگری زیر خیمه انقلاب را با توجه به سرمایه ، قدرت و نفوذ خود خالی میکنند لذا به تدریج سست می شونند و این بلایی است که از زمان سردار سازندگی ! و بعد از جنگ تحمیلی با خوراندن جام زهر به امام آغاز شده
و تا به امروز ادامه یافته .
امت اسلامی و انقلابی ایران در موضوع تحمیل توافقنامه هسته ای باردیگر در معرض امتحان الهی قرار گرفته و همان خواص زر و زور و تزویر با رنگ و لعاب انقلابی و داعیه حمایتهای رهبری در تدارک خوراندن جام زهر دیگری ولی اینبار به رهبر فرزانه انقلاب است
و امت امام در این شرایط حساس گوش به فرمان رهبر خود است تا انشاء الله با کمترین هزینه طومار سران قتنه جدید را که برای همه شناخته شده هستند و سالهاست خون به جگر امام و امت کرده اند و این شیطان صفتان با قدرت سرمایه و ارتباطات داخلی و خارجی خانه امن برای خود ساخته اند برای همیشه در هم پیچند.
درست فرموديد اما نه دي دير بود.ملت بايد زودتر ميفهميد و به ميدان مي آمد
فتنه تمام شد ولی جریان فتنه گر هنوز هستند....
پیچیدگی فتنه،، خیلی خواص رو کامل از دور خارج کرد....
باز دم مردم گرم....
هرچی گفت درست و به جاست،البته متاسفانه!! چی شد که موندن بر سر قدرت چند روزه دنیا ،از جان ومال و ناموس مردم عزیزترشد؟!!!! تاسف باره و غم انگیز،یک عده اینقدر خوردن که نمی دونن با پول چه کار کنن ویه عده از نداری موندن که چه خاکی بر سرشون کنن!!!!! تا همین پریروز می گفتن گرونی ها همه از تحریمه ،حالا چی؟چرا همه چیز داره گرون تر میشه؟!!!!!این ظلم نیست؟!!
سعيد
احسنت
بسياردقيق كامل تيزبينانه وهوشيارانه به اجمال بيان شد
اين لب تمام مطلب است.
احسنت
خدا پدرش رو بیامرزه دقیقا لب مطلب رو گفت. ما هم اینها رو میفهمیم اما چرا اونهایی که ادعای مسلمونی دارن نمیفهمن.
جهان
احسنت
واقعا پر مغز و محتوا بود.
از همین جا اعلام میکنم که ما جوانان نسل ۳ام و۴ ام انقلاب تا آخرین نفس پای امام و انقلاب و حضرت سیدعلی می مانیم.
خدا شفات بده
حسین
South Africa
دست مریزاد تحلیل واقع بین و واقعیت ، دستی که این یادداشت را نوشته می بوسم
محمدی جان خدا خیرت ...
خشت اول چو زند معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ....
لیبرال ها از پیچیده ترین و گاهی ساده ترین کار ها استفاده میکنند تا انقلاب رو به حاشیه ببرنذ که لعنت خدا بر ایشان.
کاملا درسته
United States
35 ساله که مسوولین میخواهند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، ولی مردم نمیذارند.
سرور
ببخشید میشود بگویید این که گفتی یعنی چه؟!
سخن بسیار نغزی فرمودید امان از مسئولین ....
خدا این مردم رو برای اسلام وامام زمان (عج) حفظ کند . ان شاء الله.
Finland
مگه مسئولین رو مردم انتخاب نمی کنند؟
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، فتنه و فتنه گر ایشالا از ریشه خشک میکنیم
انشاءالله در انتخابات سال 94 مجلس و 96 ریاست جمهوری کارگزارانی ها و طرفداران اشرافی گری و تجمل گرایی و صاحبان زر و زور را به اعماق تاریخ خواهیم فرستاد .
باید فکر اینا رو دور ریخت....
درود بر دکتر احمدی نژاد هزار دیگه بهش رای میدهیم انشاءالله .
سیدحسن
به نظر بنده و خیلی از کسانی با آنها سرو کارداریم. همه کار کردند برای خراب کردن دکتر احمدی نژاد و گرنه هیچ دولتی به اندازه ی نهم و دهم به فکر قشر مستضعف نبود .
کجا هستند آقازاده های میلیارد ی ،
امروز رفتم بانک، بنده خدایی 6 هزار تومان از حسابش را میخواست که کل موجودیش بود .
کجایید آقایان ملیاردی.
وای بر ما در روز حساب ، که بسیار نزدیک است .
اللهم عجل لولیک الفرج.
طمع ثروت و قدرت بیداد می کند.
غیور
بسیار عالی و بجا .
ضرورت و بلکه وجوب نشر گسترده و فراگیر اینگونه یادداشت ها - البته با نگاهی راهبردی تر - در شرایط حساس کنونی رسالت همه ی رسانه های انقلابی و متعهد به آرمان ها و ارزش های امام خمینی(رض) است.
"خیل عظیم جامعه که بر این باور هستند که ما برای اهتزاز پرچم اسلام در سراسر گیتی قیام کرده و زمینه ساز حضور مهدی موعود هستیم" ببخشید چند نفرید؟
مجید
احسنت، والعاقبه للمتقین.
United States
قبول دارم که دولت موقت و شخص مرحوم مهندس بازرگان این اختلاف نظر را با امام داشت. ولی خیلی دیگر هم داشتند و دارند. مرحوم مهندس بازرگان صادق بود م اعتقادش را هم عنوان کرد و بعد هم کنار رفت. مشکل منافقانی هستند که زیر زیرکی کار می کنند.
Finland
مشکل اینجاست که هر دولتی روکار اومد یه بامبولی براش دراوردن!! پس مشکل دقیقا جای دیگره
reza
United States
در مورد سخنان ایشان باید گفت مورد تایید است ودر کامل کردن فرمایش ایشان عرض مینمایم که در طی این دوسال مذاکرات و علت طولانی شدن این مذاکرات از طرف امریکاییها خواسته دو طرف این بود که بستر فشار سرمایداران در داخل و بازدارندگی ایران ازطرف طرفهای مقابل و در نتیجه گسترش تروریسم در منطقه و حمله به یمن باعث فشار به افکار عمومی در داخل ایران و اینکه تنها نجات مردم پذیرش این توافق است باعث این پذیرش توافق شد در نتیجه ،این دسیسه توافق به این شکل از قبل سازمان یافته توسط دولتمردان ایران وکشورهای طرف مذاکره بود.
س
Iran, Islamic Republic of
درود استاد محمدی
تحلیل درستی است
ریاست جمهوری دولت یازدهم ُ هدیه ای بود که اصول گراهای بی عرضه بی بصیرت خودشیفته که حاصر نشدند یک نفر دواطلب شود ُ به روحانی بود . روحانی وقتی دید این خودشیفته های بی بصیرت ُ حاضر نیستند یکی شوند خیالش راحت شد که می تواند ببرد .
او دیگر یک رئیس جمهوری مردمی و انقلابی نبود و از یاران و گروه هایی که او را خالصانه و بدون توقع به قدرت رسانده بودند جدا شد و اطرافیانش را آدمهای فرصت طلب متملق و فاسد احاطه کردند و ماجراهای پیش آمده در این مرحله همگی دال بر پیگیری این خواسته بود و باز هم موضوع "انقلاب کرده ایم که حکومت کنیم" در اذهان جامعه احیا گردی“



چه ساده لوحانه و مغرضانه در باره احمدی نژاد عزیز قضاوت می کنی جناب .
شما چه قضاوتی داری؟!!!!
موسوی
کی می خواهید سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید
همینه
France
آفرین چه تحلیل خوبی بود
شهروند
خدا وند متعال امثال شما را حفظ کند که روشنگری نمایید.
نیکزاد
خداخیرتان دهد،این روشنگری ها این مطالب حساس و آموزنده را به هر طریقی میدانید به سمع ونظر مردم ایستاده پای انقلاب برسانید که خیر دنیا و آخرتتان انشااللاه در آن است.نگذارید وقتی کار از کار گذشت از غفلت در این مورد پشیمان شوید .نیکزاد
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. احسنت.
قزلسفلو
خدا اموات شما را بیامرزد ، باید فکری به حال مرض حکومت کرد ، به نظرم مهمترین عامل این مرض قدرتی ایست که طریق ثروت اندوزی به دست آمده است دولتمردان گذشته که دیگه از دست رفته اند باید قوه قضاییه مدیریت اموال دولتی های جدید را به دست گیرد تا خدای نکرده اموال نامشروع و رانتی به دست نیا ورند که با آن هوای حکومت کردن بارها وبارها به سرشان بزند تا هم بلای جان مردم نشوند و هم خودشان خسرالدنیا و الاخره نشوند .
احمد
با سلام
بسیار عالی بود و روشنگرانه که از چیدمان خوبی برخوردار بود
احمد
خیلی خوب بود لطفا در نشر این یادداشت و اطلاع رسانی موارد آن هر کس از هر طریقی می تواند اقدام نماید چه در سایتهای دیگر خبری چه در روزنامه ها و شبکه های اجتماعی و در صدا و سیما واقعا دردهای واقعی را گفته اند که باید متنبه شویم
احسنت...
واقعا یادداشت پر مغزی هست.
من از اینجا اعلام میکنم ما جوان های نسل سوم و چهارم انقلاب اگرچه نه امام رو دیدیم ونه توفیق حضور تو جبهه و جنگ رو داشتیم،اما تا آخرین قطره خونمون پای سید علی هستیم و هر کی چپ به این انقلاب نگاه کنه نشون میدیم که علی اکبر ها قاسم هنوز زنده اند.
لبیک یاحسین لبیک یا خامنه ای
حسین
اگر در عمرم 10 تا تحلیل خوندم که بهترین تحلیل ها بود قطعا یکیش اینه. واقعاً عالی و دقیق و پُرمغزه وحقیقتاً لذت بردم.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بلی عده ای تصور میکنند که خودشان برای مدیریت و حکومت کردن وچاپیدن اموال بیت المال ساخته شده اند و عد ه ای هم باید با ایثار جان و مال خود و از خود گذشتگی زمینه حکومت انها را فراهم کنند.
کمیل
بنام خدا
درود و سپاس بر خواص با بصیرت که با شناخت عمیق نقشه راه خواص بی بصیرت ؛ گفتمان ولایت را تبیین می کنند.
بعداز جنگ تفکر لیبرالها واشراف گرایان خیلی آرام وارد سیستم اقتصاد ،سیاست ،فرهنگ وادارات کشور گردید.کسی جرات اعتراض نداشت در صورت هر گونه اعتراض دولت سازندگی با تمام قدرت برخورد می کرد وبا انواع واقسام برخوردها وتهمت ها افراد را از صحنه خارج می کرد.
در دولت اصلاحات نیز همین روال طی شد تا دولت احمدی نژاد که امید در دل دلسوزان انقلاب دمید .متاسفانه آقای احمدی نژاد نیزبا استفاده از مدیران میانی که افکار دولت های قبلی را داشته اندوبعضا ریا کار وچاپلوس بوده اند و عدم استفاده از مدیران ارزشی ودلسوزوبعضی حرکات دیگر.ناامیدی را در دل مردم ونیروهای انقلاب افزایش دادو باعث شد مردم در انتخابات حتی از ترس اینکه جلیلی دنبال رو احمدی نژاد است به ایشان رای ندهند.درمجموع درطول سالهای بعد از جنگ مهم ترین واساسی ترین ضربه ای که اتقلاب متحمل شده، دوری از افکارو رهنمودهای امام، خصوصا در خدمت به مردم ،دوری ازتجملات ،خدمت صادقانه به مستضعفین ومبارزه با استکبارو... که متاسفانه هیچکدام از رهنمودهای امام محقق نشد یا کمتر محقق شد
آسیبی که احمدی نژاد بر اقشار ضعیف زد هیچکس نزده بود و چپاولی که در زمان او از بیت المال شد بی سابقه است.
Iran, Islamic Republic of
چقدر زود و بدون تحقيق دروغهاي دشمنان دكتر احمدي نژاد و همچنين اراجيف مسببين فتنه 88 را باور كردي؟
مقالات ایشان همیشه خوب، منطقی وانقلابی اصیل است.البته ایشان جلوه های رحمانی خدا را مدنظر نداشتند....
خدا خیرت بده .بدون بازی با کلمات ،لب کلام رو گفت.رحمت خدا بر ایشان که از جنگولک بازیهای سیاسی به دور است.
منصوری
Latvia
تحلیل شما مغرضانه است ومشخص است که به کدام سمت وسو متمایل هستید از خداوند برایتان آرزوی هدایت دارم