پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۶

امشب ساعت ۲۰:۳۰ زمین خاموش می شود!

شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 414592
حرکت جهانی ساعت زمین به منظور حفظ وصیانت از محیط زیست امشب در کل کشورهای جهان به مدت یک ساعت اجرا می شود، با اجرای این طرح مردم جهان به مدت یک ساعت و از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ لامپ منازل را خاموش می‌کنن
امشب ساعت ۲۰:۳۰ زمین خاموش می شود!
به گزارش جهان به نقل از مهر، حرکت جهانی ساعت زمین امشب شنبه هشتم فروردین ماه در کل کشورهای جهان به مدت یک ساعت اجرایی خواهد شد.

بر این اساس در کشورهای مختلف جهان امشب (شنبه ۸ فروردین‌ماه) در اقدامی نمادین با خاموش کردن تعدادی از لامپ‌ها به‌مدت یک ساعت، از بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست حمایت می‌کنند.

این اقدام زیست محیطی مردم کل کشورهای جهان از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون اجرایی شده و این حرکت در ابتدا از استرالیا آغاز شد و سال به سال کشورهای مختلف جهان به آن پیوستند که براساس آن، در آخرین شنبه ماه مارس هر سال در یک ساعت مشخص، شماری از چراغ‌های روشنی ‌بخش المان‌های اصلی شهرها خاموش می‌شود.

امیر دودابی‌نژاد با دعوت از مردم ایران برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین، گفت: کشورهای مختلف جهان فردا شب (شنبه ۸ فروردین‌ماه) در اقدامی نمادین با خاموش کردن شماری از لامپ‌ها به‌مدت یک ساعت، از بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست حمایت می‌کنند.

معاون آموزش و بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اعلام اینکه از سال ۲۰۰۷ میلادی حرکتی با نام ساعت زمین به‌منظور ایجاد حساسیت بین مردم جهان برای حفظ محیط زیست و توجه به تغییر اقلیم به وجود آمده است، تصریح کرد: ۱۶۲ کشور جهان تا سال ۲۰۱۴ میلادی به کمپین ساعت زمین پیوسته‌اند.

این مقام مسئول افزود تاکنون ۱۴ کلان‌شهر در ایران نیز به این کمپین پیوسته‌اند تا حمایت خود از حفظ محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف انرژی را اعلام کنند.

به گفته وی براساس این اقدام جهانی و به‌دنبال آن در ایران، شماری از لامپ‌های المان‌های اصلی برخی شهرها در کشور همچون برج میلاد تهران خاموش می‌شود.

دودابی‌نژاد تاکید کرد کرد: امشب شنبه ۸ فروردین‌ماه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شماری از المان‌های اصلی شهری در نقاط مختلف کشور به نشانه همبستگی با این حرکت جهانی خاموش می‌شود.

وی هدف اصلی از این اقدام را تغییر عادت‌های روزمره در مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: خاموش کردن شماری از لامپ‌ها٬ اهمیت برق را یادآوری می‌کند و از آنجا که موضوع انرژی به‌عنوان یکی از عوامل تغییر اقلیم در جهان مطرح است٬ این اقدام نمادین کمک می‌کند که با همکاری یکدیگر، تحولی در مصرف انرژی و استفاده بهینه از آن ایجاد کنیم.

معاون آموزش و بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران با بیان اینکه یکی از معیارهای زیست‌محیطی موضوع گرمایش است، گفت: مصرف سوخت فسیلی و سوزاندن آنها از عوامل ایجاد گرمایش است که در سراسر جهان، به‌منظور استفاده بهینه از منابع انرژی شماری از لامپ‌ها را در یک ساعت مشخص خاموش می‌کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر ۳۰ میلیون مشترک برق هرکدام تنها معادل یک لامپ یکصد واتی از مصارف روشنایی خود را بین ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ هشتم فروردین‌ماه خاموش کنند، این اقدام موجب صرفه‌جویی سه‌هزار مگاواتی مصرف انرژی می‌شود.

دودابی‌نژاد تاکید کرد: هدف اصلی این اقدام، افزایش حساسیت مردم نسبت به حفظ محیط زیست و توجه به بهره‌وری انرژی است.

وی با بیان اینکه یک جنبه مهم بهره‌وری انرژی حفظ محیط زیست است، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی موجب حفظ محیط زیست می‌شود که یک اولویت ملی و جهانی است ضمن آنکه افزایش بهره‌وری انرژی، میزان ارزش افزوده را ارتقا داده و به اقتصاد کشور کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حرکت جهانی!!!!!!!!!!
جمع کنید این مسخره بازی هارو!!!!!!!!!!!!!!
رضا
ساعتش جدیده یا قدیم؟
امریکاییها چقدر زرنگ هستند این موقع کشورشان روز است
این مقام مسئول یادآور شد: اگر ۳۰ میلیون مشترک برق هرکدام تنها معادل یک لامپ یکصد واتی از مصارف روشنایی خود را بین ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ هشتم فروردین‌ماه خاموش کنند، این اقدام موجب صرفه‌جویی سه‌هزار مگاواتی مصرف انرژی می‌شود.

گویا ایشون فراموش کردن که سال هاست بخاطر گرونتر شدن انرژی دیگه کمتر کسی از لامپ هایی که مشابه لامپ اختراعی ادیسون هست استفاده میکنه که حال ایشون دنبال خاموشی 30 میلیون از این لامپ ها هست!
بهتره بجای انداختن هزینه ها گردن مشترک کمی زیرساخت های معیوب و فسیل شده صنعت برق رو اصلاح کنن اینطوری خیلی بیشتر از این 30 میلیون لامپ در انرژی تولیدی صرفه جویی میشه!
دالغين
Iran, Islamic Republic of
والا اين چيزها در خون بايد تعريف بشود كه نشده است...ايراني و همكاري جهاني؟!
ببخشید برج میلاد هم در این حرکت جهانی سهیم بوده؟
شنیدم کاخ سفید هم همراهی کرده!!!
عجب تفاهمی..........