سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۵
۶

ادامه حسن‌نیت غرب درباره ایران؛ تحریم 40 شرکت دیگر!

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 414196
رویترز از تلاش اتحادیه اروپا برای بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌هایش خبر داد.
ادامه حسن‌نیت غرب درباره ایران؛ تحریم 40 شرکت دیگر!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رویترز از تلاش اتحادیه اروپا برای بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌هایش خبر داد.

یک نامه ارسالی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که این نهاد همزمان با انتشار اخباری مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی و کاهش محدودیتهای تجاری به دنبال بازگرداندن نام ۴۰ شرکت کشتیرانی ایرانی به لیست تحریم‌ها است.

این اقدام که در مرحله‌ای حساس از مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته واکنش اتحادیه اروپا به برنده شدن ایران در برخی از پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و بی‌اثر کردن تحریم‌های این اتحادیه است.

این ۴۰ شرکت پیش از این در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشتند زیرا این اتحادیه اعتقاد داشت آنها به شرکت کشتیرانی ایران که پیش از این در لیست سیاه قرار داشت، مرتبط بودند.

در نامه ۱۲ مارس اتحادیه اروپا به مریم طاهر، وکیل شرکتهای کشتیرانی، علت بازگشت نام آنها به لیست تحریمها مالکیت شرکت کشتیرانی ایران بر آنها یا ارائه آموزش و خدمات از سوی این شرکتها به شرکت کشتیرانی ایران و کارکنان آن اعلام شده است.

با این حال به اعتقاد این حقوقدان اقدام اتحادیه اروپا کاملا با اهداف سیاسی انجام شده و هیچ سندیتی ندارد.

هدف از تحریم‌های اتحادیه اروپا افزایش فشار بر دولت ایران برای حرکت به سمت توافق هسته ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرونی
ما از تلاشهای خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمون قدردانی میکنیم.اما آیا نباید در برابر اینهمه پیمان شکنی غرب اقدام محکمی انجام داد؟ آیا باقی ماندن برسر میز مذاکره با وجود عهدشکنیهای مکرر منطقیست؟ فکر نمیکنید با این شرایط توافق چیزی جز یک سراب نیست؟ یا اینکه با امتیازات شگفت آوری که به گفته خود غربیها بی سابقه بوده به طرف مقابل داده اید مجبور به حضور پای میز مذاکره هستید؟ بجای دل بستن به دشمنان قسم خورده این ملت به خودملت ایران دل ببندید تا پیشرفت واقعی را ببینید.
واقعا اوباما چه انسان شریف و متعادلی است ! بیچاره همش تحت فشار تحریم می کنه !!! خاک بر سر رئسای جمهور دیگه آمریکا که در غیر تحت فشار تحریم می کردند!!! :)
Romania
افرین بر تیم مذاکره کننده. خسته نباشن واقعا
France
دیگه حتی روح توافقنامه هم پوست کلفت شده و آزرده نمیشه!!!
کاظم
Romania
هر چه جلوتر ميرويم فرمايشات مقام معظم رهبرى بيشتر نمايان ميشود. به مذاکرات نبايد دلخوش بود.
علی اکبر
خدا کند مذاکره کنندگان ما دنبال هر توافقی و به هر قیمت نباشند و منافع طولانی مدت انقلاب وکشور را فدای منافع زود گذر و حزبی و گروهی خود نکنند