شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ابتکار نوجوان بنگلادشی علیه اسلام‌هراسی

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب: 410875
یک نوجوان مسلمان بنگلادشی‌تبار برای مقابله با تصورات نادرست در مورد دین اسلام، یک سازمان اینترنتی چندمنظوره‌ تأسیس کرده و به برگزاری برنامه‌های مختلف در مدارس می‌پردازد.
به گزارش جهان، ایکنا به نقل از پایگاه خبری «MTV News» خبرداد، زیاد احمد، نوجوان ۱۶ ساله مسلمان، در این باره گفت: «عده زیادی نسبت به اسلام نظرات منفی و تصورات نادرست دارند و این مشکل حتی زمانی که من کم سن و سال‌تر بودم هم وجود داشت».

وی افزود: تصویری که رسانه‌ها از اسلام ارائه می‌کنند، بر درک و شناخت مردم اثرات مخربی دارد.

احمد دانش‌آموز سال دوم دبیرستان در شهر پرینستون نیوجرسی است. این نوجوان مسلمان بنگلادشی‌الاصل که از کودکی با تعصبات ضداسلامی مواجه بوده، تصمیم می‌گیرد که سازمانی برای توسعه دوستی و پذیرش ادیان تأسیس کند.

سازمان «Redefy» یک سازمان اینترنتی چند منظوره است که هدف آن به چالش کشیدن تصورات نادرست، ترویج پذیرش و تسامح با ادیان، تصحیح دیدگاه‌ها و فعال کردن جامعه است.

احمد می‌گوید: «من هر روز در تمام طول عمرم با تعصب مواجه بوده‌ام. من این سازمان را راه‌اندازی کردم تا تغییری مثبت ایجاد و با جهلی که قربانی آن بوده‌ام، مقابله کنم».

این سازمان در قالب یک پایگاه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند که مردم می‌توانند تجربیات ناخوشایند خود از تبعیض‌ها را به اشتراک بگذارند.

در این پایگاه اطلاع‌رسانی داستان‌های مختلفی در مورد عدالت اجتماعی نیز بارگذاری می‌شود و این مطالب در صفحات توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و تامبلر این سازمان منتشر خواهد شد.

زیاد احمد امیدوار است که این شبکه ارتباطی بیان تجربیات، مردم را با هم متحد کند.

وی می‌گوید: اگر کسی را بشناسی و بدانی که چه شرایطی دارد، سخت است که نسبت به او احساس نفرت پیدا کنی.

ایجاد این پایگاه اینترنتی تنها تلاش احمد برای مقابله با اسلام‌هراسی نبوده است. وی به عنوان رئیس یک تیم ۲۴ نفره در مدارس کشورهای مختلف برنامه‌های متنوعی را برای دفاع از اسلام برگزار می‌کند.

تلاش‌های تیم زیاد احمد در حال گسترش است و آن‌ها به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با هدف از بین بردن تصورات نادرست نیز می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *