پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۲۰

ابتکار مصاحبه با BBC را توجیه کرد/ جنگ سوریه، زیست‌محیطی است!

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 440575
رئیس سازمان محیط زیست در توجیه مصاحبه خود با شبکه دولتی انگلیس مدعی شد اگر حرفی برای گفتن باشد، باید به مردم منتقل کنیم!
ابتکار مصاحبه با BBC را توجیه کرد/ جنگ سوریه، زیست‌محیطی است!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، معصومه ابتکار در مصاحبه با ایلنا گفته است: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد، حرف برای گفتن داشته باشد. برخی بنده را مورد هجمه قرار دادند و انتقاد کردند که چرا با بی‌بی‌سی مصاحبه کردم؛ اولاً باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند؛ دوم اینکه در مواردی که من فکر کنم می‌توانم حرفی را در جایگاه معاون رئیس جمهور به مخاطبان منتقل کنم، این کار را انجام می‌دهم.

وی همچنین می‌گوید عده‌ای معتقدند منشأ برخی آسیب‌ها در منطقه دارای ریشه زیست‌محیطی است و مباحث جمعیتی که گفته می‌شود در سوریه اتفاق افتاده است بنابر برخی تحلیل‌ها می‌تواند ریشه این جریان‌ها و درگیری‌های سوریه باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: مهاجرت‌های انسانی وسیع ناشی از خشکسالی و سوء مدیریت‌ها می‌تواند در بحران‌های یاد شده تأثیرگذار باشد. بنابراین موضوعات کاملاً با یکدیگر پیوند دارند و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم حوزه‌هایی از هم جدا هستند. سفر آقای فابیوس اساساً به خاطر همین مسائل بود، لذا باید بدانیم مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملاً بهم وابسته هستند.

آنچه در این توجیهات بی‌پاسخ مانده، چند سؤال است؛

۱- توافق هسته‌ای و دیپلماسی چه ارتباطی به رئیس سازمان محیط زیست دارد؟

۲- آیا برای انتقال حرف به مردم، مجرایی جز شبکه دولتی انگلیس وجود ندارد که کودتای ۶۲ سال پیش سیا و ام‌آی‌سیکس در ایران با اعلام اسم رمز عملیات توسط بی‌بی‌سی انجام شد؟ آیا انجام این مصاحبه آن هم درست در سالگرد کودتا تصادفی است؟

۳- این سخن که «توافق، اهرمی را در اختیار اصلاح‌طلبان در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد»، چه ربطی به مسائل ملی یا دغدغه‌های انگلیسی‌ها دارد؟

۴- این چه حرف مشترکی است که هم ۶۲ سال پیش و هم این بار فقط از طریق بی‌بی‌سی می‌تواند منتقل شود؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ليلا
اين خانم از اول براي كارهاي سياسي انتخاب شده بود نه محيط زيست ! همه اينو ميدونند ، خودش هم ميدونه ، اما فكر ميكنه مردم عقل ندارند ، ما از اول رفتار ايشون رو ديديم ، ديدار با خ... ، ديدار با يوسف صانعي و .... حتما اين ادما هم مشكل محيط زيستي داشتن ! باعث تاسفه كه محيط زيست بازيچه سياست بازي اين خانم شده !
زیست شناس
United States
ایشان از دوزیستان هستند، نیمی این وری و نیمه بیشتر اون وری
Iran, Islamic Republic of
دو زیست است که هم محیط زیست هم سیاسی !?
تازه از بنزین وارداتی حاج آقا چه خبر !?
این رفتار خانم ابتکار ثابت میکنه تو این دولت هیچی سرجای خودش نیست!
خدا شفاتون میده . دارید میترکید
سیاح
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار ، عذر بدتر از گناه آوردید !
شما که این همه رسانه دارید برای حرف زدن با مردم چرا توجیه می کنید معاون رییس جمهور با باز کردن درب خود به روی رسانه های مکتوب و شنیداری و تصویری می تواند با مردم حرف بزند
در ضمن شما چه حرفی با BBC زدی که به درد ملت بخورد و ضرورت داشته باشد !?
راحت بگو از تسخیر لانه جاسوسی پشیمانی و قصد تبلیغات برای اصلاح طلبان داری
از امکانات دولت برای حزب خود تبلیغ می کنید رنگ تبلیغات کاندید شکست خورده ۸۸ هنوز روی سر شما در حال تبلیغ است
مردم فهیم اند توجیه نکن حاضرم در دانشگاهی با شما مناظره کنم
در سازمان ایشان که کاری نیست .درختان که میسوزند وروباه وخرس وشغال وپلنگی هم نمانده .خوب باید به کار جدید بود وگرنه اخراج وبیکاری درپی خواهدداشت .
حضور در فتنه 88 ايشان هم جنبه محيط زيستي داشته ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد بهانه می آوردید که تریبون در اختیار نداریم و رسانه ملی صدای ما را نمی رساند و چه وچه و چه..... لذا ما از تریبونهای خارجی برای رساندن پیام خود به مردم استفاده می کنیم خب. الان که دیگر تماما این همه روزنامه ونشریه وسایت و فضای مجازی و شبکه اجتماعی و... را در دربست در اختیار دارید و تازه خرخره صدا وسیما هم که در دستان شماست و اگر کوچکترین انتقادی کند بودجه تعطیل و صرفا جهت اطلاع و کامران نجف زاده و استاندار ایلام و بقیه ماجراها .... من موندم حالا چرا با آنها مصاحبه می کنید؟! نه خانم اینها همه بهونه است مشکل اینجاست که شما اصلاح طلبا و اعتدالگراها اونها رو از خودتون می دونید و خودی ها و دلواپسان رو دشمن. یعنی تو جبهه جنگ ماشه اسلحه رو گرفتی رو به خاکریز خودی و شلیک می کنید تا خدمت!!! و ارادت خود را به ...بیشتر اثبات کنید!!!
United States
ایشون متاسفانه سوار موج شده و شرح وظایف و حدود اختیارات خودشون فراموش کرده است.
. ایراد از معاون اول هست که باید تذکر بده اول مسئولیتهای واگذار شده بعد به دنبال فعالیت های حزبی و. ..
چوبین
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
زرديني
راستي خانم محترم الان بنزين وارداتي مظنه چنده؟
من درک نمی کنم روحانی که همش دم از اعتدال میزنه و میگه کابینه من همه طیفها رو در خودش داره ، یک اصولگرا به من نشون بده که تو کابینش کار میکنه؟ والله من هر چی دیدم فتنه گر و اصلاح طلب حاشیه نشین بود. من اعتدالی ندیدم.
خداییش دروغ ،پایه اصلی این دولت رو ساخته.
دردمند
چوب خدا صدا ندارد.
آنهایی که در راه کج قدم گذاشته اند عاقبت بدی در انتظار آنهاست. واین وعده ی الهی تخلف ناپذیر است که ظلم کنندگان یک روزی از عملکرد خود پشیمان و نادم خواهند بود ولی هیهات که دیگر عذری پذیرفته شود!!!
آهای ای گروه مسئولین از خدا بترسید از قیامت بترسید از تنهایی قبر بترسید از رسوایی فردای قیامت بترسید و این قدر کارهای دشمن شاد کن انجام ندهید!
چرا خون به دل مومنین می کنید؟!
آخه این مملکت با خون هزاران انسان بزرگ آبیاری شده است!
چرا اینگونه شده ایم و کجا میرویم؟!
ای دل تو چرا در این جهان بی خبری
روزان و شبان در طلب سیم و زری
قسمت تو در این جهان یک کفن است
آن هم که گمان نیست بری یا نبری
یه ادم
Russian Federation
مردم در جنوب دارن از گرد و خاک خفه میشن و ایشون رفته با بی بی سی در مورد توافق صحبت میکنه....!!!!
آخ مردم چی فرض کرده!...خودتی
صفدر
اصلاح طلب دوآتشه و افراطی یعنی خانم ابتکار و البته ایشان تقصیری ندارد مقصر کسی است که ایشان را به این سمت انتخاب کرده است و حتما هم هدفی داشته است
آخه کم رسانه دارن حالا رفتن دست به دامان bbcشدن!
همین خانم فقط مونده بره تو برنامه 90 تا حضورش در برنامه های رسانه ملی کاملا کامل بشه!
یاشار
مصاحبه با بی بی سی مگر جرم است شماها دیگه شورش را در آوردید
برای شما هیچی جرم نیست اما برای دیگران کاپشن پوشیدن هم جرم است!