شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴۴
۱۲۷

آقای علیخانی! برایتان متاسفم جدا

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب: 371671
در پي اظهارات ناقض مجري ماه عسل و محتواي ديشب اين برنامه در مورد قصاص، فعالين شبكه هاي اجتماعي نسبت به اين موضوع واكنش نشان دادند كه برخي از آنها در ذيل مي آيد(اعتراض به برنامه ماه عسل به شماره پیامک 20000333)
به گزارش جهان، سایت پارس نوشت:

علي رجبي فعال رسانه اي:

وقتی تریبون دانشگاه بزرگ صداوسیما" را می‌دهیم به جوانی که به اندازه طلبه شش ماه حوزه درس‌خوانده هم، اطلاعات دینی ندارد و بعد او را ول می‌کنیم به امان خدا تا خود را در جایگاه یک *مصلح اجتماعی ظاهر شود، بعید نیست حکم خدا هم فدای برپبیننده‌تر شدن ماه عسل شود...

اقای علیخانی... ایا خودت قاتلی که ۱۷ روز به دنبال مقتول گشته تا او را پیدا کند و بعد با قمه جمجه‌اش را سوراخ کرده و با کمک دوستان قمه به دست‌اش مانع بردن مقتول به بیمارستان و رسیدن آمبولانس به صحنه جرم شده را می‌بخشیدی؟

حتی اگر از نحوه بد برخورد علیخانی با پدری که خواستار قصاص قاتل فرزند خود بود بگذریم؛ زیر سوال رفتن حکم قصاص از سوی احسان علیخانی در برنامه دیشب با جملاتی شبیه اینکه: "حالا مگه اینایی که به خاطر «آدم‌کشی با چاقو» قصاص شدند چه تاثیری روی بقیه چاقوکش‌ها داشت " اتفاقی نیست که به سادگی بتوان از آن عبور کرد.

البته علیخانی متولد ۱۳۶۱ علاوه بر دین، تاریخ را هم مطالعه نکرده وگرنه باید می دانست که امام خمینی ره در واکنش به زیر سؤال بردن حکم قصاص از سوی جبهه ملی در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۱۳۶۰؛ آنها را مرتد خواند.

پ.ن: امام خمینی: تمام تکلیف‌هایی که بر ما و شما متوجّه هست، چه از قشر نویسندگان، روشنفکران، جبهه‌ها، نهضت‌ها و سایرین، تمام تکالیف فقط منصرف به این شده است که این جمهوری اسلامی را در خارج کشور طور دیگری نمایش دهند، مردم را دعوت کنید که بر خلاف جمهوری اسلامی شورش کنند، دیگر همه چیز درست شده است و فقط این یکی مانده است! من باید متأسف باشم، من باید بسیار متأسف باشم از این که غیب نمی‌دانم، نمی‌دانستم در چنته این‌ها چیست، من بعضی از این‌ها را می‌پذیرفتم، به ایشان هم محبّت می‌کردم، لکن نمی‌دانستم که این‌ها بر ضد قرآن هم قیام می‌کنند.


سعادت نعمتي:
فی القصاص حیاه یا اولی الابصار...

آقای علیخانی!
گویند انصاف چیز خوبی است، در برنامه ی شما انصاف کجاست؟

زدن شخصیت پدری که فرزندش بسیجی است و نهی از منکر کرده... و حتی نشد که شرح کامل پرونده پسرش را بگوید... و بی احترامی به یک پدر... مشکلات جامعه ما را حل کرد؟ یا شما مدیون میلیونها نفری شدید که جوانهایشان را سالم تربیت کرده اند و حالا مقصر، بی رحم و... نشانشان می دهید؟

برایتان متاسفم جدا! متاسف!


زهره بابايي:
موضوع برنامه امشب ماه عسل قصاص و بخشش بود. در قسمت اول مهمان برنامه جوانی بود که در سن ۱۶ سالگی در یک مسابقه ورزشی حریفش را با یک ضربه کشته بود و سالیانی را در زندان بسر برده بود تا بالاخره با پرداخت دیه پرونده‌اش مختومه شده بود. در قسمت دوم مهمان برنامه پدری بود که فرزندش در یک دعوای خیابانی کشته شده بود و در با وجود این که بشدت مصر به قصاص بوده است با پا در میانی بزرگان شهر راضی به بخشش شده بود.

میهمان قسمت سوم برنامه ماه عسل که جنجال برانگیز شد، پدری بود که فرزندش به طرز فجیعی کشته شده بود. فرزند او بعد از ۱۷ روز تهدید به قتل، سرانجام در جوی جلوی خانه‌اش و در حالی که همدستان قاتل محله را قرق کرده بودند تا مانع از کمک دیگران و انتقال مقتول به بیمارستان بشوند، کشته شد. پدر توضیح می‌دهد که فرزندش اهل مسجد و بسیج بوده است و دعوا بر سر دختری در محل بالا گرفته است. قاتل ۱۷ روز در بدنبال یافتن خانه پسرش پی‌جو می‌شود و سرانجام با گفتن این که بدنبال آشتی آمده است مقتول را به جلوی درب خانه می‌کشد و او را در جوی مقابل خانه به طرز فجیعی با ضربات چاقو می‌کشد.

در مقابل این توضیحات احسان علیخانی اصرار بر بخشش دارد و از پدر می‌خواهد علت پافشاری‌اش بر حکم قصاص را توضیح دهد. پدر می‌گوید: خیر جامعه و جوان‌ها را در اجرای حکم قصاص می‌بیند. علیخانی اصرار می‌کند که مشکل جوان‌ها با قصاص حل نمی‌شود و اگر قرار بود چنین چیزی بشود امروز این همه دعوا و قتل و خشونت در جامعه نبود. پدر پاسخ می‌دهد: اگر قوانین بازدارنده پلیس نبود امروز کسی کمربند ایمنی نمی‌بست. علیخانی ادامه می‌دهد: شما نباید تقصیرات را بر گردن جوان ۱۸ ساله بیاندازید. جامعه مقصر است و حتی دولت.

برنامه با اصرار فراوان علیخانی بر بخشش و امتناع پدر به پایان می‌رسد.


عليرضا نون:
فی القصاص حیاة

اعتراض ما به برنامه امشب ماه عسل و شخص احسان علیخانی نیست. ما به جریانی اعتراض داریم که فهمیده یا نفهمیده بخشی از قرآن را بر سر دست گرفته و مابقی را بر زمین گذاشته است. قرآن میفرماید بخشش و قصاص هر دو حق اولیای دم است و البته بخشش بالاتر است. اشکال از آنجا شکل میگیرد که شما بخشش را بحدی درشت میکنید که نتیجه اش بالاتر رفتن هزینه قصاص است. بنحوی به قصاص میپردازید که آیه فی القصاص حیاة را فی القصاص ممات بخوانند. در چنین شرایطی کسی که نمیتواند ببخشد یا نباید ببخشد باید پاسخگوی جامعه باشد که چرا نبخشیده است. هم چنانی که میهمان دوم ماه عسل امشب گفت بترسد از اینکه قصاص لکه سیاهی بر پیشانی اش بشود.


حامیان حجاب:
«اعتراض به برنامه ماه عسل به شماره پیامک ۲۰۰۰۰۳۳۳»

دو مهمان اول برنامه ی ماه عسل دیشب خوب بودن و ماجراشون هم إن شاءالله خوب بود ...

ولی در مورد مهمان سوم واقعا رفتار زشت و زننده ای از احسان علیخانی دیدم که واقعا بدم اومد از رفتارش

تو این عکس، این شخص پدر یه پسر نوجوان هست که فرزندشو به طرز واقعا فجیعی به قتل رسوندند بعد این احسان علیخانی با اصرار می خواست از این پدر رضایت بگیره برای قصاص .

فقط همینو میتونم بگم اگه این پدر رضایت بده بابت قصاص اون قاتل بی رحم ولی ما رضایت نخواهیم داد و از قوه قضاییه مطالبه خواهیم کرد

«وجود چنین افراد خطرناکی برای همه ی مردم جامعه مضر و خطرناک هست»


میلاد یوسفی:

جوانت را با ضربه چاقو در جمجمه اش جلوی در خانه ات میکشند و حتی نمی گذارند به بیمارستان برسانی اش بعد آقای علیخانی برنامه می گذارد که چرا قاتل را نمی بخشی.

به جهنم که قاتل تنها ۱۸سال دارد.

از موج بخشش قصاص متنفرم که اگر بخشش یک ارزش همیشگی و تام بود خالق در کتابش نمی نوشت در قصاص زندگی است.

جمله ای که خیلی سوزاند این بود.

اخسان علیخانی خطاب به پدر مقتول: طی این سالها چند نفر قصاص شدند؟مشکلات حل شد؟مشکل دعواهای جوانان حل شد؟


کیوان عزتی

فی القصاص حیوة

مدتی پیش دیدم بعضی از مشهورین (بازیگران سینما و چهره های ورزشی و...) میخوان گروه هایی راه بندازن و به منزل صاحبان حق قصاص سر بزنن و اونها رو راضی کنن به بخشش!

بعدترش بطور اتفاقی دیدم عده ای از مخالفان حکم قرآنی قصاص در آن طرف آب! و در شبکه های ماهواره ای دقیقا چنین توصیه ای کرده بودن که بیایید حالا که نمی توان این حکم غیرانسانی(!!!) قصاص رو لغو کرد لااقل موج بخشش قاتل رو راه بندازید تا خود به خود حکم قصاص جمع بشه!!!

پ.ن۱: اصلا قصد ندارم بگم اون بازیگران سینما و... مخالف قرآن هستند و حرکتشون توطئه هست! چه بسا اون بنده خداها از روی احساسات خواستن یه کاری بکنن. قصدم اینه که حواسمون باشه. مبادا در پازل دشمن بازی کنیم.

پ.ن۲: در اینکه بخشش قاتل در بعضی موارد کار خوبیه هم هیچ حرفی ندارم. خود قرآن هم توصیه به بخشش کرده. اما این آیه رو هم نباید فراموش کرد که فی القصاص حیوة

گاهی بخشش یک قاتل خودش نوعی جرات دادن به اشراره

ترحم بر پلنگ تیز دندان ... ستمکاری بود بر گوسفندان

خلاصه اینکه افراط و تفریط هردو بده.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معترض
سلام
بنده اصلا از روند به وجود آمده در مبارزه با حکم قرآنی قصاص خوشم نمیاد. بوی توطئه میده.
خدا همه دشمنای قرآن رو از کار بر کنار کنه.
سعید
United States
سلام بر تو
جعفری
Iran, Islamic Republic of
خیر سرش آقای علیخانی میخواست همچون کارهای خیر سالهای گذشته اش که در برنامه زمینه اش ایجاد کرده بود و دوباره امسال میخواست نتیجه اش رو نشون بده واسه این قاتل هم عفو بگیره و شاید در سالهای بعد این قاتل هم دعوت کنه و اوضاع و احوالش رو پیگیر بشه! غافل از اینکه هرکس شایسته بخشش نیست و همینکه این قاتل کوچه رو قرق کرده و با وقاحت تمام مانع کمک های انسان دوستانه شده یعنی از شخصیت انسانی تهی هستش و بخشش او امنیت جامعه رو به خطر می اندازه! و حق این پدر است که جز به قصاص رضایت نده
محمد
از تندروی پرهیز کنید اینقدر قضاوت نکنید به نظر ما این کار یکی از بهترین کارها بود که تا به حال سابقه نداشته بهترین آیتم ماه عسل در طول تاریخ پخشش از نظر محتوایی این بود که بر خلاف اینکه همه با برجسته سازی بخشش خانواده مقتول افراد متجری قانون را به سمت جنایت به امید بخشش سوق میده این آیتم کم نظیر ماه عسل با اجرای مثال زدنی علیخانی که با تمام زیرکی که در نشان دادن واقعی شخصی که حقیقتا برای رضایت تلاش میکنه اما ولی دم رضایت نمیده نشان داد که بیشتر اولیای دم حاضر به رضایت نیستند علیخانی به خیلی ها نشان داد که برخلاف اینکه بخشش ( که اتفاقا کار خوب وپسندیده ای هم هست ) در تمام رسانه ها برجسته سازی شده اما توهم ایجاد نشه که همه این کار را انجام میدن نخیر بلکه اکثر افراد بخشش تو کارشون نیست و حقشون هم هست از سایت جهان میخوام که این کامنت را یا کامل انتشار بده یا اصلا انتشار نده ولی سانسور نکنه موفق باشید..
اول بفهم چی میخوای بگی بعد حرف بزن.
1-خود آقای علیخانی تو برنامه سال نو از یه اختلاف کوچیک با همکارش نتونست بگذره الان اومده واسه امثال شما که راحت هرچیزی رو باور میکنید شعار میده.
2-اگه داداش خود علیخانی رو تو گوشی بزنن تا بانی این عمل اعدام نشه ول کن نیست.
3-عفو کردن زوری نیست هیچ دلیلی هم نداره شما یکی رو کنج کنید به زور ازش رضایت بگیرید.
4-شما معنی تندروی رو هم نمیفهمی ،گفتم اگه شما خودتون رو تونستین یه لحظه جای پدر مقتول بزاری بعد بیا اینجا نظر بده
5-در فن بیان آقای علیخانی شکی نیست ولی فن بیانی که پشتوانه فکری قوی نداشته باشه میشه یه برنامه مثل ماه عسل که 50-50 دروغ و راسته
Germany
( به نظر ما ...) قضاوت نیست ؟
معین
درست.. ولی برخوردشم باید با اولیاء دم درست باشه
اینجا انگار ایشون طلبکار بود....
مهاجر
United States
اصلا چنین نبود. همین اظهار نظرهای تند وعجولانه جلوه ادم مذهبی ها را خراب میکنه
Iran, Islamic Republic of
وقتی بجای سواد ار خوشتیپ استفاده شود جز این نباید انتظار داشت
البته صدا و سیما و مدیرانش مقصرند
میثم
حیف ماه رمضونه نمیشه برخی حرفا رو زد
اگه اون طرف از کارش پشیمون باشه نمیگه من رو اعدام نکنید میگه حلالم کنید اگه من جای قاتل بودم میگفتم اعدامم کنید ولی اگه میتونید حلالم کنید
محمدرضا
علیخانی دیشب حالمو بهم زد...
خیلی رفتار زشتی با آن پدر دلشکسته داشت.
حاااااااامد
اینکه مجری صدا سیما جمهوری اسلامی ایران است چهان ولش کن!!!!! هه هه
بابا دیگه اینقدر تند نروید هدف این بود که بابا بعضی ها از حق خو نمی گذرند جوان ادم نکش. اگه به حرف های شما باشه می خواهید همه را اعدام کنید در حالی که قران گفته بخشش بهتر است البته این حق پدر مقتول است که از حق خود نگذرد چون پسرش را فاجعه بار کشتند.
واقعا چه گونه دلتان می اید که به مسلمانی بگویید مرتد ؟؟؟؟
rzaa
Iran, Islamic Republic of
اینقدر بفهم ظلم با اتفاق فرق دارد
Iran, Islamic Republic of
این آزادی در عمل صورت نگرفت و علیخانی اون پدر رو زیر سوال برد به خاطر حق خدادادی خودش و جامعه
Germany
حالت خوبه؟
هرکس آزاد است نظر خود را بگوید. صدا وسیما متعلق به تمام مردم است .
Germany
آزادی مطلق کجای دنیا داریم که این جا توصیه اونو می کنید؟ / حرف خلاف امنیت مردم ، دلسوزی برای مردمه؟!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چون صدا و سیما متعلق به تمام مرم است "هرکس" "آزاد" نیست نظر خود را بگوید.
هرکس حق ندارد هر چیزی به دهانش اومد بگه اینو قبول داری ؟
باید چهل تا پله ی فکری رو طی کنه تا قابلیت گقتن پبدا کنه اینو قبول داری؟
کشتن اتقاقی با کشتن برنامه ریزی شده اونم بخاطر اعتقادات زمین تا آسمون فرق داره اینم قبول داری؟
بخشش بچه من تا بخشش قاتل یک بسیجی آمر بمعروف و ناهی از منکر با هم خیلی فرق داره اینم قبول داری؟
قبول داری؟
شهاب
کی چنین حرفی زده که هرکس ازاده هرحرفی رو بزنه؟!
اول ادم باید فکر کنه بعد باتوجه به موقعیت حرف بزنه
hojat
Iran, Islamic Republic of
من واقعا متوجه نمیشوم چرا باید در برابر این گناه به شدت زشت رافت نشان داد؟
اگر دولت مقصر است اگر خانواده مقصر است برای خیلی ها همین حالت وجود دارد با بخشش راه برای تکرار گناه باز میشود.برنامه ی امشبم که ازدواج بعد از 21 سال باری زوج بیگناهی بود که عمرشان بر سر لجاجت خانواده ها و فرهنگ اشتباه تباه شده،جالب اینکه شادی علیخانی مانع توجه به اشتباه والدین شد
salman
برنامه ماه عسل نیاز به تیم فکری قوی تری دارد. به عنوان مثال با وجود اینکه امسال با حوادث غزه هم زمان شده بود، جا داشت یادی از خون هایی که در همان ساعات پخش برنامه به زمین ریخته می شد می کردند.
اگر انسان هستیم لا اقل باید همانقدر که خداحافظی علی کریمی برایمان مهم است خون کودکان غزه هم مهم باشد.
Germany
احسنت
اشاره کرد اشاره خوبی هم کرد و کلیپی هم پخش کرد حالا کم بود یا نه شما بفرمایید..
امان از طاغوت
Italy
این که قصاص حکم خداست باعث نمیشه کسی با بعضی آثار این کار توی جامعه مخالف نباشه. کسی در حکم الهی بودن قصاص شک نداره ولی این کار بدی هایی هم داره. گرچه در مجموع به صلاح دنیا و آخرته ولی بررسی تمام وجوه اثرش کاملا مجازه.
ببخشید که خدا قبل از اینکه حکم قصاص رو صادر کنه با شما در مورد بدی های حکمش مشورت نکرد!!!
چی مگی برای خودت؟!
تو با شعورتری یا خدا؟!

عفو برای او نوجوان 16 ساله بود که به صورت اتفاقی حریفش کشته شده بود نه برای یه مشت قمه کش که امنیت جامعه رو به خطر انداختن.
وقتی به کسایی که ارزش ندارن بها میدیم نتیجش میشه همین.
آقای علیخانی و امثالهم اگه آبرویی پیدا کردن بخاطر همین مردمه .
علیخانتی تو کی هستی که به پدری که جلو چشمش بچش کشته شده نصیحت کنی ؟!
sharfy
بابا اصلاً اون کی همچین حرفی زد ؟؟؟؟
صدبار بنده خدا توضیح داد که من همچین قصدی ندارم و نداشتم. . .
من نمیدونم بعضی ها اینقدر سطحی نگرند. فقط بلدند همه چیزو از ریشه بزنند
چه با قصد چه بی قصد؛
ایشون حکم خداوند رو تحقیر کرد و مایه رشد بیشتر فساد دونست.
من برای علیخانی احترام قایل بوده و هستم ولی این کارش!
واقعا متأسفم ولی ادبیات گفتاری و رفتاری و برنامه ریزی برنامه شون تا اینکه آخر برنامه تیرشون به هدف بخوره واقعا زشت بود.
تکه فیلمی که در این برنامه پخش شد مربوط به یک فیلم ضد قصاص است که کل فرهنگ ما رو به زشت ترین شکل ممکن تخرب می کنه.
اینا همه اتفاقی بود؟!
حامد
من با دقت این قسمت ماه عسل رو تماشا کردم. اصلا دنبال زیر سوال بردن حکم قصاص نبود. تلاش داشت بگه بخشش بهتره اما قصاص حقه و یکی رو آورده بود که قرار نبود ببخشه و به جوانان قمه به دست گفت که بدونید قرار نیست همیشه بخشیده بشید. توی این برنامه علیخانی مثل همیشه فقط سوالات چالشی خودش رو مطرح می کرد و پدر مقتول وقت و حق داشت پاسخش رو بده و پاسخ های خوبی هم می داد. سوال کردن به معنای زیر سوال بردن قصاصه ؟ اتفاقاً این سوالات پاسخ داده شد. قرار بود بعضیا بدونن قرار نیست هر جنایت کاری بخشیده بشه. فرق هست بین کسی که در مسابقه کیوکوشین با لگدش یکی رو کشته با کسی که 17 روز نقشه کشیده و باند آورده کوچه رو بسته و جوان رو با قمه کشته .
Iran, Islamic Republic of
تو که برنامه دیدی مگر نشیدی که گفت حالا اگر قصاص کنی هیچ کس دیگه قتل نمیکنه
برو عمق این مطلب رادر یاب بعد نظر بده
من با نظر شما موافقم، ايشان قصدي براي زير سوال بردن حكم قصاص نداشتن خودشون هم توضيح دادن و ماهم بعنوان يك مسلمان حرف و توضيح خود فرد مسلمان را قبول داريم،ولي نكته اي كه به نظر مياد جاي تامل و تذكر داره اينه كه برخورد آقاي عليخاني با پدر مقتول با توجه به اينكه ميليونها نفر به دقت نظاره گر رفتار ايشون هست به نظر كمي يكطرفه ميومد به نظر مي رسيد كه مجري رفتار صاحب حق رو رفتار خوبي نمي دونست (البته به نظر مي رسيد )كه نبايد اين برداشت به بيننده القا مي شد ايشون بايد در مورد كوچكترين واكنششون مواظب باشند. كما اينكه در مورد اصل قضيه هرچند بخشش خوبه ولي در اين مورد خيلي خيلي سخته فردي كه با فكر قبلي و با آن قساوت يكنفر رو كشته گذشتنش ازش خيلي سخته، اينقدر هم نگيم 18 سالش بوده 18 سالگي بچگي نيست و بايد تربيت هامون اصلاح كنيم .
Germany
فوق دقت!
ماها عادت داریم کاسه داغتر از اش بشیم ...ماها عادت داریم عیب دیگران رو ببینیم و خودمون رو منزه ببینیم...اتفاقا من برنامه رو ضبط کردم و چندین بار دیدم...اصلا و ابدا نگاه و منظور اقای علیخانی زیر سوال بردن حکم قصاص نبود....بابا جون یخورده بدون بغض قضاوت کنیم....ایشون مجری متبحری هستن...گاهی وقتی موضوعی به چالش کشیده میشه بهتر نتیجه میده و اقای علیخانی صحبت رو به این مسیر بود....چه خوبه میگیم علیخانی سواد حوزوی نداره...شما هم که اینگونه نقد میکنی سواد اجرا نداری برادر من
Germany
انتقاد به معنی منزه دانستن خود نیست . خوشبینی مفرط هم سازنده نیست .
آقای علیخانی مجری توانمند و مومنی هستند و فقط طرح سوال کردند و اصلا قصد خاصی نداشتند.
Iran, Islamic Republic of
درقران مجید بعدازاینکه قصاص را حق می داند می گوید اگر ببخشید بهتر است
Iran, Islamic Republic of
در این مورد اگه بخشش اتفاق بیفته ظلم به جامعه اس
به قول سعدی:
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستم کاری بود بر گوسپندان
Germany
با اوصافی مثل بسیجی ، مسجدی و ...قتل از این جهت هم عادی نبوده است برای همین ، این می شود مصداق آیه شریفه93 سوره نساء که می فرماید: و من یقتل مومنا متعمدا فجزاؤه جهنم خالدا فیها و غضب الله علیه و لعنه و اعد له عذابا الیما یعنی: و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد ،1- کیفر او جهنم است2- که در آن همواره خواهد بود3- و خدا بر او خشم گیرد4- و لعنتش کند5- و برایش عذابی بزرگ آماده سازد. 5 برخورد در این جا بدون عفو یا توصیه به آن تازه خلود در جهنم یعنی این جا ، جای هیچ گونه مهربانی نیست.
بخشش مال اون جوان رزمی کار 16 ساله بود
که بدون اینکه حتی با طرف مقابلش دشمنی داشته باشه با هم رفتن مسابقه بدن این اتفاق براشون افتاده
حتی ممکن بوده لگد مقتول توی سر این جوان می خورد و جای قاتل و مقتول عوض می شد. اینجا خانواده مقتول باید عفو می کردند و نمیذاشتن مهر قاتل به پیشونی یک جوان 16 ساله بخوره اون همه عذاب بکشه.

بخشش مال اون دو نفری که به هر دلیلی با هم دعواشون میشه و وسط دعوا بدون اینکه قصدی باشه توی حالت عصبانیت یه اتفاقی میفته.
Germany
کجای آیه آمده بهتره ؟ اگر جانی ، از طرف ولی دم ، مورد عفو واقع شد < بی معرفتی نکند و > دیه را محترمانه به اولیای دم بپردازد . یعنی بر فرض عفو...
کجای این آیه گفته بهتره؟ کجاش؟ میشه نشونم بدی؟!!
آیه 178 سوره مبارکه بقره ترجمه آیت الله مشکینی:
ای کسانی که ایمان آورده اید ، بر شما درباره کشته شدگان ( به عمد ، حکم ) قصاص نوشته و مقرر شده: آزاد در برابر آزاد ، و برده در برابر برده ، و زن در برابر زن. پس هر که ( هر قاتلی که ) از جانب برادر ( دینی ) خود ( ولیّ مقتول ) مورد چیزی از عفو قرار گرفت ( همه حق قصاص یا بعضی از آن را بخشید یا تبدیل به دیه نمود ) پس ( بر عفوکننده است نسبت به بقیّه یا گرفتن دیه ) پیروی از معروف ، و ( بر قاتل است ) پرداخت دیه به او به نیکی و احسان. این ( دستور که قصاص حکم تخییری است نه واجب معین ) تخفیف و رحمتی است از جانب پروردگارتان. پس هر که بعد از عفو ، تجاوز کرد ( قاتل را کشت ) او را عذابی دردناک خواهد بود.
یا کجای این آیه گفته ببخشید بهتره؟
وَ لَکُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ179بقره
تخفیف به معنای بهتر نیست همیشه و همه جا
gdfffd
United States
اوووووه چه خبره حالا یه حرفی زده حکم که نداده
Germany
بی فایده معرفی کردن چیزی که فایده اش زندگیه ، کم چیزیه؟
همون حرفش مهمه
مریم .ن.ا
United States
واقعا که احسان علیخانی حاصل چندسال تلاش برای بالابردن کیفیت برنامه اش را برباد داد.جای تاسف دارد.که فرق بین این سه قتل رامتوجه نشده وانتظار بخشش از این پدر داغدار را دارد.
1
مشکل از احسان نیست، مشکل اینکه این برنامه ها کارشناس مذهبی نداره یا کارشناس با سواد نداره
احسان هم که سواد آن چنانی نداره صرف برخی ملاحظات سر کار آمده و متأثر امواج ضد قصاص و ... قرار گرفته، اگر کسی پسر یا پدرش را می کشت، خودش حاضر بود بگذرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
salman
گر چه بخش اول حرف شما را قبول دارم، ولی شما به راحتی مرتکب گناه بزرگ تهمت و افترا شده اید. شما از کجا می دانید که ایشان به خاطر برخی ملاحظات آمده اند؟!
Germany
ملاحظات یعنی در نظر گرفتن برخی ویژگیها که بر اساس آن ایشان مامور به اجرا شده در حالی که باید همه جانبه فکر می شد
بابا بنده خدا مدام گفت قصاص حق شرعی عرفی و قانونی خانواده مقتول هستش. چرا حرفها رو ناقص میشنوید؟
Iran, Islamic Republic of
این چه حقیه که وقتی میخوام بگیرم باید اینهمه حرف بشنوم؟؟؟/
دکتردهقانی
ضمن قبیح دانستن رفتارمجری برنامه ماه عسل فقط این جمله رامیگویم حالاکه ایشون میکن تواین چندسال حکم قصاص اجراشدنتیجه ش چی شدحالاشماعکسش رودرنظربگیرکه اگه اجرانشه چی میشه؟؟؟
امشب هم رابطه ی نامشروع قبل از ازدواج ذا قبح زدایی کردند اینکه یک دختر به پسری تماس بگیرد
چقدر راحت تهمت میزنینم و قضاوت میکنیم...اصلا فکر میکنیم خدایی هم هست؟
کاملا موافقم... این آقای علیخانی اگه یه سال یه برنامه به این موضوع اختصاص نده روزش شب نمیشه! ینی چی که همه رو ببخشیم؟! واقعا که مسخره اس...
منم اگه جای اون پدر بودم بی شک نمی بخشیدم... باید از آقای علیخانی پرسید، اگر یه نفر دقیقا همین کارو با برادر خودتون کرده بود آیا رضایت می دادید؟!!! متاسفانه این رویه بخشش قاتل ها اونم از این نوعش توی برنامه ماه عسل دیگه کفر همه رو درآورده! دم افطار با اعصاب آدم بازی می کنن...
امیدوارم از سال دیگه شاهد این سوژه های زجرآور نباشیم!
یادم میاد یه بسیجی که کل محل شون سر اخلاق و ادب و تقواش قسم می خوردن به خاطر تذکر با یک نفر دعواش شده بود و توی دعوا طرف با چاقو زده بود توی شکم این جوان و سریع به شهادت رسید.
پدر تا زمانی که طناب دار رو توی گردن این جوان انداخته بودند رضایت نداد.
در آخرین لحظه این جوان التماس می کنه که به علی اکبر امام حسین ببخش و پدر دلش طاقت نمیاره و خودش میره و طناب و از گردن قاتل خارج می کنه. این پدر خطاب به قاتل گفت به حرمت نام علی اکبر و به علی اکبر بخشیدمت. کارت رو اصلاح نکنی دیگه طرفت من نیستم، خود سید الشهداست.

ولی این دو ماجرا با هم تفاوت داره، اینکه بشینی نقشه بکشی!
من همه واقعیت رو نمی دونم ولی خوب می فهمم که باید جلوی این دار و دسته کشی ها رو سریع بگیرند.
چند روز پیش توی کوچه مون دیدیم چند تا جوون دنبال هم می دوند فکر کردیم شوخیه ولی در عین ناباوری چند تا ضربه چاقو به یکی زندند و فرار کردند. این که نمیشه!
این طوری مجبور میشیم همه مون برای دفاع از خود مون اسلحه به دست بگیریم!!!
علیخانی وخیلیها که لیاقت ندارند چند صباحی که در تلویزیون برنامه اجرا می کنند فکر می کنند علامه دهر شده اند و برای همه کس و همه چیز نسخه می پیچند. این بخاطر نداشتن ظرفیت است
مهدی ازرشت
Iran, Islamic Republic of
مشکل تنهاکج فهمی علیخانی ازمعنی بخشش است.ولاغیر.
با کاری که کرد اگه یه ذره هم راه گذشت بود بسته شد.
افشار
جناب عليخاني خودش را خيلي بالا گرفته. از لوس بازيهاش تا رفتار نچندان دلچسبش با بزرگترها. الان هم كه اين موضوع جديد كه بايد بگم گاهي از صداي عربده جوانهاي خبابان بچه كوچك من از ترس گوشش را ميگيرد و به داخل صندلي ماشين فرو ميرود و جناب عليخاني راي داده اينها را آزاد بگذارند. اگر خودش جاي آسيب ديدگان اين كار بود چي مي گفت. كلا ايشان كم فكر مي كند و زياد حرف مي زند. من نميدانم صدا و سيما واقعا مجري مناسبتر براي اينكارها ندارهۀ
Germany
از ماست که بر ماست
علی
آقای علیخانی که بارفتار زشتش باپدری داغدیده باعث ناراحتی پدرها گردیداز کجا خبردازه که قصاص ها باعث افزایش قتلها شده یا نه اگه قصاص نبودالان معلوم نبود وضع قتل های عمدی در کشورچی بود. واگراین آقاپدر بود حالیش میشد توسیه به صداسیما اینکه دراین برنامه ها یک فرد متاهل وباتجربه ومودب بذارن
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
آقای علیخانی قصاص رو زیر سوال نبرد بلکه دنبال بخشش بود و این کار خوبی است ، بهتر است حاشیه سازی نکنیم و نخبه کشی نکنیم ، ماه عسل و آقای علیخانی اگر صد تا عیب داشته باشند ولی خیلی حسن دارند و تنها برنامه ای بودند که در ماه مبارک رمضان مردم رو از ماهواره دور کردند ، واقع بین باشید و قدر افراد رو بدانید!
Iran, Islamic Republic of
الکی شلوغش نکنید
مهمان
با سلام

آقاي مجري ماه عسل، در خ مسايل كه براش زحمتي نكشيده و اطلاعاتي هم نداره اگه اظهار نظر عجولانه و باصطلاح مهربانانه نكنه خ ميتوانه به جامعه خدمت كنه ،
هدف خدمت به جامعه و امنيت در آن بايد باشه، نه طرفداري از شخص جاني!!!!
محمد
خداییش این بابا یک جاهایی توانایی اجرای خوبی داره...ولی ظاهرا کمی تاقسمتی هم جو گیر هم شده...
Iran, Islamic Republic of
با سلام
برنامه ماه عسل بسیار بیکیفیت و بدور از هرگونه جنبه ارشادی است با اجرای این مجری ضعیف برنامه بدتر هم شده این مجری که سواد مذهبی و دینی ندارد چرا در این زمینه اظهار نظر میکند چرا حکم خدا وقران رو که حق صاحب حق میداند اینگونه زیر سوال میبرد
چقدر بخیلیم...خدایی همه چی باید بر وفق مراد ما باشه....اگر هزار نفر ماه عسل با اجرای احسان باشن ولی ده نفر مخالف این ده نفر خودشون رو ذی حق میدونن...هزار نفر دیگه ادم نیستن نه؟
چقدر بخیلیم ما
ازما چیزی نگرفته که بخیل باشیم
سارا
شما از کجا میدونی که احسان علیخانی سواد مذهبی ودینی نداره اگه کامل ببینید میفهمید چه نکات ارشادی هم داره اقای علیخانی هم بسیار مجری توانمندی هستند و به اون پدر گفتند که قصاص حق اما بخشیدن هم وجود داره همین اینهمه حاشیه دیگه واسه چیه
آقاي عليخاني يك سوال آيا در جوامعي كه حكم قصاص ندارند بساط قتل برچيده شده يا برعكس
بدليل نبود حكم مناسب قاتلين جري تر شده اند در ضمن اگر اين جوان مقتول كه با اين بيرحمي كشته شده برادر خودت بود هم باز ژست روشنفكرانه ميگرفتي و حكم خدا را زير سوال ميبردي ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی دلت میسوزه واسه این قاتل 18ساله چون پدرنیستی مادرشو ندیدی چه داغی کشیده این بیرحمی به برنامه احسان علیخانی مربوط نمیشه به همه اعدامهایی مربوط میشه که ندانسته محل اعدام علنی میشود واظهارنظرهای سخیف و مشمئزکننده ای پخش میشود که قاتل دریک ثانیه به بره ای آرام وبیگناه تبدیل میشود!!!وای از این مردم وای ازین مردم
Germany
فکر و احساس مردم رو همین رسانه ها می سازند وگر نه مردم چه تقصیری دارند
Iran, Islamic Republic of
منم خیلی متاسفم. چون سومین مورد کاملا قتل عمد حساب می شه و تا حالا باید قصاص می شد و می رفت دنبال کارش... البته اگر از این جنایت فیلم برداری می شد و تو شبکه های اجتماعی پخش می شد تا حالا با دستور مقام محترم قضایی به خاطر آبروی جمهوری اسلامی صد بار قصاص شده بود و چهارصد کفن هم پوسونده بود. بیچاره بابای مقتول... بچه سالم تربیت کرده، اوباش جامعه هم کشتنش، حالا یه چیزی هم به آقای علیخانی و دار و دستش بدهکار شده!!!
United States
اگر حکم قصاص تمام و کمال اجرا می شد امروزه شاهد این همه تهدید به قتل و ضرب و جرح با قمه و چاقو نبودیم! مشکل از عفو بیجا و بیمورد و همچنین عدم حمایت کامل قانون از ستم دیده ها است! بارها پیش امده مجروح و حتی خانواده مقتول به دلیل ارعاب و تهدید و عدم چتر حمایتی قانون مجبور به گذشت و بخشش حتی دیه شده اند.
Germany
واقعا
United Kingdom
از این دست رفتارها از این آقای علی خانی کم دیده نشده شما حالا از خواب بیدار شدید
ن-محمودی
بسمه تعالی
هربرنامه ای نکات قوت وضعف خودش رادارد.
نقطه قوت برنامه آقای علیخانی ماجرای افتادن خانم وآقای سمنانی به چاه بودونقطه ضعفش همین قضیه قصاص، اماآنچه نوشته ایدنظرکل مسلمین است آماخوب نیست که علیخانی محکوم شودچون بالاخره این طرف قضیه هم برای مردم روشن شدکه هستندکسانیکه ازحق شرعی وقانونی خودعدول نمیکنند(واین نتیجه مباحثات آقای علیخانی بودکه بایداحسن گفت)
علیخانی شرمت باد
ترو خدا بی خودی شلوغش نکنید .
بنده خدا صد بار گفت قصاص حق شماست
چه بی احترامی به پدر میلاد شد پدر میلاد گفت کاملا از حضور در برنامه راضیه
دوست
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز که برای این مجبری محبوب متاسف هستید
اگر برنامه دیشبو میدید که ایشون کاملا توضیح دادند
برنامه رو لطفا کامل ببینید بعد اظهار نظر بفرمایید
امیرحسین
هیچکس در کشور قصاص را زیر سوال نمی برد و آن را نفی نمی کند ولی همان دینی که قصاص را حقی برای مردم برمی شمارد، گذشت و بخشش را ستایش و به آن دعوت می کند.
خداوند در ابتدای همه ی سوره های قرآن نه با اسم «جبار» و «قهار» بلکه با اسم های «رحمان» و «رحیم» با بشر سخن گفته است. هرگز نمی توان تصور کرد که افزایش بخشش به افزایش جرم منجر خواهد شد؛ چرا که این موضوع فرهنگ سازی عمیقی را به دنبال خواهد داشت که وحدت و دوستی و همدلی و در نتیجه کاهش جرم در همه ی حوزه ها را به دنبال خواهد داشت
یکی از محورهای اصلی و اساسی اخلاق، عفو و بخشش است و آنچه به انسان ارزش و کرامت می‌دهد برخوردار شدن از همین صفات است. یکی از عواملی که باعث جذب دشمنان به سمت و سوی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و راه و مکتب آنان ‌شد، بدی را با خوبی پاسخ دادن و گذشت از کسانی بود که در حق آنان بدی کردند. بر سر پیامبر خدا خاک می‌ریختند و به او بدترین ناسزاها را نثار می‌کردند، اما پیامبر برای آنها دعا می‌کرد و می‌فرمود: «اللهم اهد قومی انهم لایعلمون؛ خداوند اینها را هدایت کند آنان از سر جهل چنین اعمال زشتی را مرتکب می‌شوند».
از نگاه امام علی(ع) بخشش دیگران را مایه شرمنده‌ شدن فرد خطا کار دانست و افزود: امام(ع) می‌فرماید: «نصیحت خالصانه خود را برای برادرت مهیا ساز، خشم خود را فرو خور که من جرعه‌ای شیرین‌تر، خوش سرانجام‌تر و لذت‌بخش‌تر از آن ندیده‌ام. با کسی که با تو به خشونت رفتار کند نرمی پیش گیر که به زودی او در برابر تو نرم خواهد شد.»
آقای علیخانی نیز فقط خواستار بخشش بود نه زیر سوال بردن قصاص.
ولی ادبیات گفتاریش غیر این بود
اونم با استفاده از اون تکه فیلمی که کاملا ضد قصاص ساخته شده بود
Germany
اطلاع ندارید ازتوهین روزنامه قانون نسبت به حکم قصاص گویا که می گویید هیچکس...
Germany
اوایل دعای افتتاح< ارحم الراحمین فی موضع العفو و الرحمة و اشد المعاقبین فی موضع النکال و النقمة> یعنی چه ؟ هر چیزی به جای خود نیکوست عفو هم در جای خود
Germany
عفو در جایی است که طرف بزه خود را قبول و آثار پشیمانی هویدا باشد به اظهارات خانواده مقتول بنگرید آیا این گونه است؟
Germany
خانواده قاتل . ببخشید اشتباه شد
Germany
با توجه به اظهارات پدر مقتول انگیزه قتل دینی بوده است نه شخصی بنا بر این مصداق آیه 93 نساء می شود نه آیه قصاص . و در آیه 93 نه تنها بحثی از عفو نیست بلکه نهایت برخورد شدید ، دیده می شود از جمله خلود در جهنم
Germany
این روایت را هم بنگرید: امیر المؤمنین علیه السلام < العفو یفسد من اللئیم بقدر اصلاحه من الکریم > گذشت همان قدر که در مورد کریم سازنده است در باره لئیم تباه کننده . مجموع رفتار قاتل نشان از کرامت دارد یا لئامت ؟
Germany
می آییم سراغ قاتل آیا ادامه زندگی کذایی به نفع وی است یا به ضررش؟ بار کمتر یا بیشتر کدامیک رحمت است ؟
Germany
< جاز بالحسنة و تجاوز عن السیئة مالم یکن ثلما فی الدین او وهنا فی سلطان الاسلام > حدیث 12924 از میزان الحکمة . آقا امیر حسین بفرمایید الان جرات امر به معروف و نهی از منکر چقدر است ؟ این از برکات چنان عفو هایی است ! /خبر دارید با آیت الله توکل که از مدرسان بزرگوار اخلاق در حوزه هستند ، پارسال جلو خانه اش با خودش و همراهش به خاطر تذکر لسانی ، جه برخوردی کردند؟
Germany
این جا جرات است یا جذب؟ نشانه کدام را می گوید ؟
Germany
خبر از روزنامه قانون و...نداری؟!
Germany
بخشش سازنده نه جرات افزا
Germany
احکام قهریه الهی نیز مظهر رحمتند حتی برای بزهکار چرا شدیدترین آنها که به زندگی دنیای وی خاتمه می دهد ، در واقع از قطورتر شدن پرونده اش جلوگیری می کند
Germany
حدیث12923 میزان الحکمه العفو یفسد من اللئیم بقدر اصلاحه من الکریم یعنی چه ؟ کیفیت قتل نشان از لئامت قاتل دارد یا کرامتش ؟
Germany
بر اساس حدیث و دیگر ادله ، عفو نابجا خلق و خوی اصلاحی است یا افسادی؟
Germany
وقتی خاکروبه تبدیل به شمشیر شد برخورد پیغمبر فرق نکرد؟
Germany
شرمنده شدن نه این که طرف خودش وخانواده اش منکر باشند
saeed
کاملا حق با پدر بود
علی اصغر
سلام دوستان
من بونامه اقای علیخانی رو کامل دیدم.
راستش اقای علیخانی به نظر من رسالتش رو خوب انجام داده.
یکی از وبزگی های برنامه ش هم. اینه که قضاوت نکنه
خیلی خوشم میاد که واقعا قضاوت نمیکنه
الان پیام های دوستان رو دیدم هر کی یه جور قضاوت کرده خیلی هم خوب اصلا قضاوت با بیننده هاست
در قصاص حیات وجود دارد
پدر مقتول هم گفت قشنگ هم گفت
گفت میلادهای زیادی وجود دارند که نیاز به امنیت دارن
یه سری توضیحات هم دادند که خیلی ها رو قانع کرد
هر چند توضیحاتی هم میخواستند اضافه کنند که واقعا شاید جاش تو تلویزیون نبود
و اقای علیخانی هم طبق معمول سوالاتی رو پرسیدن تا داستان وعلت تصمیم این پدر برای همه جا بیفته و قضیه روشن بشه
به نظرمن اقای علیخانی دنبال رضایت گرفتن نبود خودش هم دیشب اعلام کرد
اما 2خواهش دارم
یکی از اقای علیخانی یکی هم از دوستان
اقای علی خانی ما دوست داریم اگه نقد شدی سعی کن بهتر بشی دلسرد نشی
و دوستان هم خواهشا منصفانه نقد کنید مجری. که قرار نیست طلبه یا تاریخ دان باشه حتما مخصوصا که این برنامه قضاوت نمیکنه که نیازی به این چیزا داشته باشه و انصافا اقای علیخانی هم مجری توانایی هستش که رسالتش رو خوب انجام داده و خواسته تمام زوایای قصه رو باز کنه سخت نگیرید و گر نه خدا بهتون سخت میگیره
از همگی ممنونم.فی امان اله
منم نه طلبه هستم و نه تاریخ دان
ولی به عنوان کسی که ادب و حفظ حرمت رو شاخصه مهمی برای خودم می دونم اونقدر می فهمم که باید حرمت کلام الهی رو نگه داشت
این موجی که مدتی است راه افتاده که بی احترامی به معصومین یا آیات قرآن را عادی سازی می کند فراتر از حد تحمل ماست

اگر ایشان هم تعمدی توی ماجرا نداشته که من واقعا دلم می خواد همین طور که می فرمایید باشه از حالا به بعد یاد می گیره که حفظ حرمت کلام الله بالاترین حفظ حرمت هاست.
ما سر حفظ حرمت آیات الهی با احدی شوخی نداریم و به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

من برای علیخانی احترام قایلم ولی از این به بعد با حساسیت ویژه ای به حرف و عملش دقت می کنم. امیدوارم دیگه حتی من و به وهم چنین موضوعی هم نزدیک نکنه.
احسنت به این نگاه زیبا....خدا خیرتون بده
Germany
اظهار نظر باید مبتنی بر آگاهی باشد
Germany
استفهام انکاری چیزی فراتر از یک قضاوت ساده است . در واقع این جا استفهام (آگاهی خواهی) نیست بلکه قضاوت منکرانه توام با در خواست است همراه با نوعی تعجب و مواخذه نسبت به طرف
Germany
وقتی نداند چطور می تواند زوایای ندانسته را باز کند؟
Germany
صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است می شود گفت هر چه آگاهی داشتی و نداشتی ،و در مورد هر موضوعی خواستی اظهار نظر کنی ، عیبی نداره؟
نگار
ممنون از توضیح کامل شما.
حالا اینو یکی باید به این دوستان تفهیم کنه!!!
علی
آوردن یه پدری که پسرش با وضع فجیعی کشته شده و تحت فشار قرار دادنش در یک برنامه زنده تلوزیونی برای اعلام رضایت (که احتمالاً چند ده نفری! هم در پشت صحنه آماده امضاء رضایت نامه از این بنده خدا بودن!) خیلی مشکوک و جای تامل داره!. بنظر میرسه یه خبرایی... بوده!!!!!!!!!!!
فصاص هست، این وضع ماست که هر از گاهی شاهد یه جنایت و اراذل بازی در یک نقطه شهریم! کافیه اراذل و اوباش خیالشون راحت بشه که یه برنامه " ماه عسلی" هست و ...
خيلي اظهار نظر سطحي بود، اينكه احتمالا دهها نفر هم پشت صحنه منتظر بودن خيلي حرف بي منطق و مضحكيه شما داريد غير مستقيم به پدر مقتول توهين مي كنيد اون فرد كاملا آزاد بود جلوي دوربين زنده حرفاشو بزنه، در صحبتها و اظهار نظر هاتون خدا رو در نظر بگيريد شما داريد به عوامل اون برنامه تهمت مي زنيد.
باید دست نیروی انتظامی برای برخورد با این اوباش باز باشه نه اینکه به خاطر اینکه وقتی یکی از این عزیزان پشت سر کسی که حکم تیرش هم آمده و مسلح و در حال فرار هم هست تیراندازی کرده و پاش و زده ولی طرف از پل پرت شده پایین و جون داده، این افسر جوان رو به جرم قتل محاکمه نظامی کنن!!!

من وقتی این خبر رو شنیدم باورم نمی شد!
Germany
اشتباهی منفی دادم ببخشید
rez
Iran, Islamic Republic of
فقط به علیخانی باید گفت برات خیلی متاسفم
ناشناس
فی القصاص حیوة
نیما
باید در جذب و به کارگیری مجریان به خصوص در برنامه های اجتماعی و دینی دقت زیادی صورت بگیره. آقای علیخانی برای این برنامه ها مناسب نیست. لطفا مسئولان مربوطه ایشان را در برنامه های دیگر به کار بگیرند.
طاهره
واقعاقصاص حق این خانواده مذهبی می باشد . اگرچندتا از این اراذل واوباش ها را قصاص کنند بقیه هم تاحدودی دستشون میاد که ممکن است بخشیده نشوند .
مهاجر
United States
چرا جو الکی میدید ؟
اصلا بحث مبارزه با حکم قصاص نبود. هیچ اجباری هم نبود
سحر
همیشه تو کشور ما بادمجون دورقاب چین زیاده.
هدف علیخانی اصلا اینی نبود که شما میگین.
میخواست نشون بده تو برنامه ش هیچ اجباری نیست و با جرات کسی که از قبل میدونست نمیخواد ببخشه رو دعوت کرد.
به نظر من برنامه ی فوق العاده خوبه . احسان علیخانی دنبال مطرح شدن نیست چون میدونه برنامه ش مخاطبای خودشو داره
نسرین
Iran, Islamic Republic of
واسه سال بعدش دنبال آدم میگشته بیاره ادای آدمهای زیادی دانا رو در بیاره کلا زیادی جوگیر میشده علیخانی صنمی هم نیست فقط شانس داره
Germany
عزیزان جهان نیوز چرا پاسخ های در جواب امیر حسین رو منعکس نکردید ؟ خدای ناکرده جاییش اسائه ادب یا ...داشت ؟ سعی شده بود مستند پاسخ داده شود . می خواستم به سهم خودم نکات کور چنین ماجراهایی رو با استفاده از منابع دینی روشن کنم .
Germany
انعکاس این رو که نمی خواستم عرض این بود که پاسخ های به امیر حسین منعکس شود
Germany
تشکر از انعکاس دستتون درد نکنه