سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۵

وام ازدواج دوباره معلق شد

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 371978
وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت اقتصادی دولت مناسب نیست در نتیجه پرداخت وام ازدواج تا بهبود وضعیت اقتصادی احتمالا به تعویق خواهد افتاد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمود گودرزی در مراسم افطاری وزارت ورزش و جوانان با خبرنگاران که شب گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران حوزه جوانان، افزود: از سال ۹۱ و با سنگین شدن تحریم‌ها وضعیت نابسامان اقتصادی آغاز و به مرور تشدید شد.

وی درباره امکان پرداخت وام ازدواج از طریق معوقات وصولی نیز اظهار کرد: آنقدر مشکلات عمیق و اساسی است که معوقات اصولی شامل موارد دیگری غیر از وام ازدواج می‌شود.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد تشکیل شورای راهبردی جوانان در وزارت ورزش و جوانان و تصمیم آن درباره تفکیک حوزه جوانان از ورزش گفت: این شورا در حال آسیب‌شناسی این موضوع است و اگر تصمیم آن بر مبنای تداوم روند موجود باشد همین کار را انجام می‌دهیم و اگر تصمیم نهایی مبنی بر تفکیک باشد باید لایحه‌ای در این زمینه آماده و تقدیم مجلس کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد بیشتر اعضای شورای راهبردی جوانان بر تفکیک حوزه جوانان و ورزش است. ادغام دو حوزه ورزش و جوانان، میمون نبوده است چون مسائل جوانان با ورزش تفاوت‌های زیادی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تا سه جلسه آینده شورای راهبردی درباره تفکیک یا عدم تفکیک حوزه جوانان از ورزش به نتیجه می‌رسد، اظهارکرد: البته من با برخی از نمایندگان مجلس که صحبت کردم آن‌ها نیز معتقدند که ادغام این دو حوزه کار درستی نبوده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد ادغام حوزه‌های جوانان و ورزش با مطالعات قبلی و بررسی‌های علمی انجام نشده و بر مبنای رفتار سیاسی بوده است، چرا که اگر مطالعات لازم انجام شده بود به احتمال زیاد این دو حوزه با یکدیگر ادغام نمی‌شدند.

گودرزی تاکید کرد: نباید همان شتابزدگی و بی‌مطالعگی را در تفکیک این دو حوزه باز هم شاهد باشیم. بنابراین جمعی از افراد صاحبنظر را در قالب شورای راهبردی جوانان گردهم آورده‌ایم تا با تجمیع نظرات آن‌ها در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی در ادامه اظهارکرد: هر سه قوه باید در حوزه جوانان درگیر باشند، اما عملیات اساسی آن مربوط به حوزه قوه مجریه است. ممکن است در صورت تفکیک سازمانی به سبک سازمان ملی جوانان شکل بگیرد یا حوزه جوانان با تقویت جایگاه در وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد و معاون وزیر در حوزه جوانان به قائم مقام وزیر در امور جوانان تبدیل شود و در صورت تفکیک نشدن این دو حوزه درصدد ارتقای جایگاه حوزه جوانان در وزارتخانه هستم.

گودرزی در پایان اظهار کرد: موضوع جوانان به دو بخش صنفی و فرهنگی تقسیم می‌شود که هریک از این دو حوزه بسیار مفصل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همون اول گفتن خزانه خالیه و یه عده سیاست زده براش سوت و هورا کشیدن. حالا قطع یارانه و وام ازدواج و...بهانه ای برای پر کردن خزانه. بخورین نوش جونتون
علي
Iran, Islamic Republic of
براي پرداخت‌ وام‌هاي ميلياردي حتي به بدهكاران بانكي بودجه وجود دارد!!! ولي براي پرداخت وام ازدواج عليرغم بوق كرناهاي حمايت از ازدواج و حماتي از افزايش جمعيت!!‌ بودجه وجود ندارد!!! براي پرداخت‌هاي ميلياردي به باشگاههاي فوتبال و آنها هم به بازيكنان بودجه وجود دارد ولي.....
Germany
سلام
وزیرجان عرضه نداری از جوانان دفاع کنی و همش به ورزش بها ندی
چرا بهانه می اوری؟؟!!
کلا چهار هزار و پانصد میلیارد تومان پول نیاز هست.
گرچه سه میلیون پول کمی محسوب میشود اما گره از کار عده ی زیادی از جوانان باز می کند. اگر حل مشکل ازدواج مهم نیست و اولویت نداره میشه جناب گودرزی بفرمایند دقیقا چه چیزی تو حوزه ی جوانان اولویت دارد؟؟
بیکار منتظر تامین بودجه استخدام قانونی
Kuwait
پس ما نفهمیدیم بالاخره تحریم ها اثر کرده نکرده بفعمون بوده یا نبوده ما 20هزار نفری هم که آزمون استخدامی دولت در سال 91 و 92 از بین هزاران شرکت کننده هستیم و بعد از کار قصد ازدواج داشتیم که نه استخدام شدیم نه وام ازدواج پولی که برای افزایش جمعیت مجلس تصویب کرده برای استخدام و وام ازدواج اختصاص می دادند بیشتر کارایی داشت هرجا میریم می گند شغل نداری که بیرون می اندازندمون
اگه افرادی مثل شماها بزارن انشالله وام ازدواج هم مشکلش برطرف میشه