جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بارزانی: قدردان آمریکا هستیم

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 421170
رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با رئیس منطقه کردستان عراق که به واشنگتن سفر کرده، دیداری ۲ ساعته داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز سه‌شنبه در واشنگتن دیدار کردند.

«برت مک‌گورک» معاون دستیار امور خاورنزدیک وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه این دیدار ۲ ساعت به طول انجامیده، گفت اوباما در این دیدار بر حمایت واشنگتن از «عراقی متحد، فدرالی و دموکراتیک، آنطور که در قانون اساسی این کشور عنوان شده»، تأکید کرده است.

در این دیدار «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز حضور داشته است.

آقای بارزانی سپس در نشستی به میزبانی اتاق بازرگانی آمریکا حاضر شد و به سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از این سخنرانی گفت: «امروز با اوباما و معاون رئیس‌جمهور دیدار کردم و مراتب قدردانی خود از حمایت‌های آن‌ها از مردم کردستان را ابراز کردم.»

وی همچنین دیدار خود با اوباما و بایدن را «بسیار موفق» ارزیابی کرد و در مورد روند درگیری‌ها در عراق گفت: «پیشمرگه داعش را در خط مقدم شکست داده است. اوضاع در میدان تغییر کرده است.»

آقای بارزانی افزود: «تروریسم هیچ جایی در آینده کردستان ندارد. اینجا فقط آزادی و دموکراسی آینده دارد.»

در هفته‌های اخیر طرح کنگره آمریکا برای ارسال مستقیم کمک‌های نظامی به کردستان عراق و مناطق سنی‌نشین و «کشور» فرض کردن این مناطق، جنجال زیادی به راه انداخته است. همین امر موجب شد تا بایدن دو روز قبل در تماس با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، تأکید کند که واشنگتن از وحدت عراق حمایت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *