جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
پرسپولیس و نفت در لیگ قهرمانان؛

پرسپولیس و نفت ، چشم امید به بازمانده‌ها

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 421071
تیم‌های پرسپولیس و نفت درحالی به عنوان نمایندگان ایران در هفته پایانی ازمرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند که برای صعود بدون اما و اگر به جمع ۱۶ تیم برتر جام، باید حریفان خود را شکست دهند.
به گزارش جهان به نقل از  مهر، مرحله گروهی سیزدهمین دوره از رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا به پایان می‌رسد و ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی، رقبای خود را می‌شناسند.

در شرق آسیا و گروه E، تیم‌های کاشیوا ریسول ژاپن صدرنشین در زمین بین دونگ ویتنام قعرنشین و حذف شده به میدان می‌رود که با کسب هر نتیجه‌ای در این بازی به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود می‌کند زیرا در بازی رودررو با جئونبوک، نتیجه بهتری را بدست آورده است. اما دیدار جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی رده دومی با شاندونگ چین که در جایگاه سوم ایستاده بسیار مهم است زیرا برنده این بازی به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعدی می‌شود و در صورت تساوی، جئونبوک راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد شد.

در گروه F اما کار تاحدودی گره خورده و تکلیف تیم‌های صعود کننده از آن، چهارشنبه مشخص می‌شود. در این روز گامبا اوزاکا رده دومی میزبان سئونگنام کره‌جنوبی صدرنشین است. گامبا تنها درصورت برتری با نتیجه ۲ بر صفر و یا اختلاف بیش از دو گل در این بازی به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی می‌شود اما برد یک بر صفر، تساوی یا باخت، این تیم را در خطر حذف قرار می‌دهد زیرا بوریرام تایلند می‌تواند در خانه با کسب یک برد مقابل گوانگژو چین حذف شده، به جمع ۱۶ تیم برتر جام برسد.

البته در صورت برد یک بر صفر گامبا اوزاکا برابر سئونگنام کره‌جنوبی و پیروزی ۲ بر صفر بوریرام برابر گوانگژو چین، وضعیت تیم‌های صعود کننده از این گروه بسیار مبهم می‌شود، زیرا هر ۳ تیم ۱۰ امتیازی شده و سئونگنام کره‌جنوبی در بازی رودرو با گامبا اوزاکا بهتر عمل کرده، گامبا اوزاکا در مسابقه رودرو مقابل گوانگژو چین شرایط بهتری دارد و گوانگژو چین در دیدار رودرو با سئونگنام کره‌جنوبی وضعیت مطلبی دارد، اتفاقی که وضعیت تیم صعود کننده از این گروه را مبهم‌تر خواهد کرد.

پرسپولیس؛ ببر تا زنده بمانی
شکست سنگین و بدموقع برابر لخویا قطر، از یکسو صدرنشینی را از پرسپولیس گرفت و از سوی دیگر این تیم را در خطر حذف قرار داد. پرسپولیسی‌ها اگر برابر بنیادکار در تهران امتیاز از دست بدهند و النصر در خانه، لخویا را شکست دهد، فصل کابوس‌وار سرخپوشان با حذف از آسیا، به بدترین شکل ممکن به پایان می‌رسد.

پرسپولیسی‌ها که با توجه به برد برابر پیکان و تثبت بقای خود در لیگ برتر، شرایط بهتری از نظر فنی و روحی پیدا کرده‌اند، چهارشنبه شب باید بدون توجه به نتیجه بازی النصر عربستان - لخویا قطر تنها برابر بنیادکار ازبکستان پیروزی شوند، ۳ امتیازی که باعث صعودشان به مرحله بعدی می‌شود، حال به عنوان تیم اول یا دوم. قطعا برای رسیدن به این موقعیت، آنها نیاز به حمایت هوادارانشان دارند، طرفدارانی که در بازی حساس با النصر، ورزشگاه آزادی را به جهنمی برای بازیکنان حریف عربستانی تبدیل کرده تا آنها برد را به تیم میزبان تقدیم کنند.

هرچند بنیادکار حذف شده اما برای دفاع از اعتبارش به تهران آمده و می‌خواهد بار دیگر پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد اما قطعا این برد می‌تواند در آستانه دیدار دربی پایتخت و مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، روحیه نفرات این تیم را برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، بالاتر ببرد و با کسب نتایج مطلوب در آسیا، خاطره نتایج تلخ ناکامی در لیگ را از بین ببرد.

این بازی برای برانکو و کادرفنی جدید پرسپولیس هم بسیار مهم است زیرا تیم فنی قبلی حداقل در آسیا نتایج خوبی گرفت، هرچند در لیگ عملکرد بسیار ضعیفی داشت و امروز اگر سرخپوشان به مرحله بعدی صعود نکنند، این مربی کروات اعتبار قبلی و محبوبیت خود بین هواداران فوتبال خصوصا طرفداران متعصب پرسپولیس را از دست داده و آینده تلخی را پیش‌رو دارد اما بردن بنیادکار و رسیدن به جمع ۱۶ تیم برتر جام، اعتبار بیشتری به این مربی می‌بخشد.

البته اگر در دیگر بازی این گروه، لخویا برابر النصر پیروز شود، پرسپولیس با کسب هر نتیجه‌ای برابر بنیادکار به مرحله بعد صعود می‌کند اما تساوی آن بازی یا برد النصر باید با پیروزی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برابر بنیادکار همراه شود تا این تیم پرهوادار تهرانی از صعود به مرحله بعدی جام محروم نشود.

دیدار تیم های نفت ایران و العین امارات

کار سخت نفت برای صعود
تساوی مقابل پاختاکور در تهران که با برد الاهلی برابر الشباب همراه شد، صدر جدول را از نفت تهران گرفت و به رقیب اماراتی سپرد تا نبرد دو تیم در هفته پایانی جام، حساسیت به مراتب بیشتری پیدا کرده و به فینالی برای صعود تبدیل شود. هرچند برنده این بازی به عنوان تیم نخست گروه B راهی مرحله بعد می‌شود اما تساوی در آن تنها به سود تیم العین است زیرا صدرنشینی خود را قطعی خواهد کرد.

اما شاگردان علیرضا منصوریان تنها در صورت بردن العین می‌توانند به صعود خود به مرحله بعدی امیدوار باشند اما تساوی یا شکست در این بازی اگر با برتری خانگی پاختاکور برابر تیم حذف شده الشباب همراه شود، این تیم ازبکستانی است که به مرحله بعد راه یافته و پرونده روزهای خوب نفت در آسیا را می‌بندد.

نفتی‌ها که در بازی رفت با العین، با اشتباه داوری پیروزی را از دست دادند و امروز هم در رقابتی نزدیک با تراکتورسازی و سپاهان به فکر قهرمانی در لیگ برتر هستند، تنها راه امن برای ماندن در آسیا را بردن تیم امارات می‌بینند اتفاقی که با حضور ستاره‌ای به نام عمرعبدالرحمن در ترکیب تیم حریف، کسب آن بسیار سخت خواهد بود.

البته اگر الشباب عربستان در زمین پاختاکور ازبکستان امتیاز بگیرد، نفت با کسب هر نتیجه‌ای در زمین العین حداقل به مرحله دوم و یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه می‌یابد.

برنامه کامل دیدارهای هفته ششم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
سه‌شنبه - ۱۵ اردیبهشت‌ماه
گروه C:
* فولاد ایران - لوکوموتیو ازبکستان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
* الهلال عربستان - السد قطر

جدول رده‌بندی گروه C:
۱- السد قطر ۱۰ امتیاز، ۲- الهلال عربستان ۱۰ امتیاز، ۳- لوکوموتیو ازبکستان ۴ امتیاز و ۴- فولاد ایران ۳ امتیاز

گروه D:
* نسف‌ قارشی ازبکستان - الاهلی عربستان
* الاهلی امارات - تراکتورسازی ایران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه راشد دبی

جدول رده‌بندی گروه D:
۱- الاهلی عربستان ۱۱ امتیاز، ۲- نسف قارشی ۷ امتیاز، ۳- الاهلی امارات ۵ امتیاز و ۴- تراکتورسازی ایران ۴ امتیاز

گروه G:
* سوون بلووینگز کره‌جنوبی - بجینگ گوآن چین
* بریزبین رور استرالیا - اوراواردز دیاموندز ژاپن

جدول رده‌بندی گروه G:
۱- بجینگ گوآن چین ۱۰ امتیاز، ۲- سوون بلووینگز کره‌جنوبی ۱۰ امتیاز، ۳- بریزبین رور استرالیا ۷ امتیاز و ۴- اوراواردز دیاموندز ژاپن یک امتیاز

گروه H:
* کاشیما آنتلرز ژاپن - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
* گوانگژو اورگرانده چین - وسترن سیدنی واندررز استرالیا

جدول رده‌بندی گروه H:
۱- گوانگژو اورگرانده چین ۱۰ امتیاز، ۲- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۶ امتیاز، ۳- کاشیما آنتلرز ژاپن ۶ امتیاز و ۴- وسترن سیدنی واندررز استرالیا ۵ امتیاز

گوانگژو

چهارشنبه - ۱۶ اردیبهشت‌ماه
گروه A:
* پرسپولیس ایران - بنیادکار ازبکستان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه آزادی
* النصر عربستان - لخویا قطر

جدول رده‌بندی گروه A:
۱- لخویا قطر ۱۰ امتیاز، ۲- پرسپولیس ایران ۹ امتیاز، ۳- النصر عربستان ۸ امتیاز و ۴- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز

گروه B:
* پاختاکور ازبکستان - الشباب عربستان
* العین امارات - نفت تهران، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه بن‌‎زاید شهر العین

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- العین امارات ۹ امتیاز، ۲- نفت ایران ۸ امتیاز، ۳- پاختاکور ازبکستان ۶ امتیاز و ۴- الشباب عربستان ۲ امتیاز

گروه E:
* بین دونگ ویتنام - کاشیوا ریسول ژاپن
* جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی - شاندونگ چین

جدول رده‌بندی گروه E:
۱- کاشیوا ریسول ژاپن ۱۱ امتیاز، ۲- جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی ۸ امتیاز، ۳- شاندونگ چین ۷ امتیاز و ۴- بین دونگ ویتنام یک امتیاز

گروه F:
* گامبا اوزاکا ژاپن - سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی
* بوریرام یونایتد تایلند - گوانگژو چین

جدول رده‌بندی گروه F:
۱- سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی ۱۰ امتیاز، ۲- گامبا اوزاکا ژاپن ۷ امتیاز، ۳- بوریرام یونایتد تایلند ۷ امتیاز و ۴- گوانگژو چین ۴ امتیاز

ارسال به
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *