جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۴
۵۷

آخرین خبر شریعتمداری از مذاکرات/ دو راهی خطرناک آمریکایی

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 431179
اگر این پیش‌بینی تحقق پیدا کند، از هم‌اکنون می‌توان به وضوح درک کرد که چه فاجعه‌ای در پیش خواهد بود. توافقی که در آن خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رعایت نشده است، به عنوان پیش‌نویس مورد توافق اولیه تیم‌های مذاکره‌کننده قلمداد می‌شود و ایران اسلامی بر سر یک دو راهی قرار خواهد گرفت که هر دو سوی آن تحمیلی و شکننده است.
آخرین خبر شریعتمداری از مذاکرات/ دو راهی خطرناک آمریکایی
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری، مدیرمسؤول کیهان در یادداشتی با عنوان "خطای خطرناک" نوشت: خبری که امیدواریم صحت نداشته باشد ولی متاسفانه برخی شواهد پیرامونی از صحت آن خبر می‌دهد، حاکی از ترفند موذیانه‌ای است که حریف بعد از ناامیدی از تحمیل یک «توافق‌هسته‌ای بد» به کشورمان، تدارک دیده و در آستین دارد. توضیح آن که ترسیم خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای و تاکید بر این نکته که خطوط یاد شده، قانونی و غیرقابل عبور هستند، نقشه آمریکا و متحدانش برای تحمیل یک «توافق بد» و ویرانگر صنعت هسته‌ای کشورمان را با بن‌بست روبرو کرد و تیم محترم مذاکره‌کننده با این دستور کار که توافق مورد قبول ایران فقط توافقی است که در آن خطوط قرمز ترسیم شده رعایت شده باشد به وین رفت و تا آنجا که مصاحبه‌ها و اظهارات اعضای تیم کشورمان نشان می‌دهد، آنان بر حفظ و رعایت خطوط یادشده تاکید داشته‌اند.

از سوی دیگر، توافق مورد نظر حریف دقیقا- و نه احتمالا- در نقطه مقابل توافق مورد قبول ما قرار داشته و دارد. بنابراین - و همانگونه که در یادداشت روز سه‌شنبه نگارنده آمده و استدلال شده بود- مفاد پیش‌بینی شده حریف برای توافق نهایی نمی‌توانست مورد قبول جمهوری اسلامی ایران باشد و از سوی دیگر شکست مذاکرات برای آمریکا و متحدان اروپایی آن - مخصوصا انگلیس و فرانسه- به مفهوم و معنای شکست آنان در تحمیل خواسته‌های خود به ایران بود. خواسته‌هایی که بیرون از چالش هسته‌ای هدف‌گذاری شده و نه فقط برچیدن صنعت هسته‌ای کشورمان را به دنبال داشت، بلکه تضعیف توان نظامی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و نهایتا تبدیل آن به کشوری ناامن، فقیر و بحران‌زده را نشانه رفته بود. از این روی به آسانی می‌توان درک کرد که برای حریف ناکامی در تحمیل توافق مورد نظر خود به فاجعه شبیه بود. این ناکامی که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و تعریف حقوقی ایشان از توافق قانونی و منصفانه رقم خورده بود، حریف را به تدارک پروژه‌ای کشانده که خبر یاد شده در صدر این وجیزه حاکی از آن است و در صورتی که کلید بخورد، آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای کشورمان به دنبال خواهد داشت و ...

اخبار و گزارش‌های رسیده به کیهان حکایت از آن دارد که با توجه به تعریف‌های متضاد طرفین از «توافق خوب» و ناممکن بودن توافقی که مجموع خواسته‌های ایران و حریف را در خود داشته باشد، آمریکایی‌ها برای خروج از این بن‌بست راهکاری را پیشنهاد کرده‌اند و گفته می‌شود تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز به این پیشنهاد روی خوش نشان داده و آن را پذیرفته و یا در حال ارزیابی برای پذیرش آن است. طرح آمریکایی‌ها، «تهیه پیش‌نویس یک توافق» بدون امضای آن است. متن این پیش‌نویس، به گونه‌ای پیچیده و چند پهلو تهیه شده است که در آن عبور از خطوط قرمز اعلام شده ایران، وضوح چندانی نداشته باشد. دقیقا برخلاف توافق لوزان که متن آن به وضوح از نادیده گرفتن خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کرد و اجرای آن بی‌تردید، برچیده شدن صنعت هسته‌ای کشورمان را به دنبال داشت. همین جا گفتنی است که اخیرا برادر عزیزمان جناب آقای عراقچی گفته بود، متن پیش‌نویس توافق نهایی با ادبیات متفاوت و تغییرات جدی در حال تهیه است که این اظهارنظر با توجه به ترفندی که به آن اشاره خواهیم کرد می‌تواند - خدای نخواسته- نشانه‌ای از کم‌توجهی برادران تیم مذاکره‌کننده کشورمان نسبت به خدعه پیچیده حریف باشد. بخوانید!

بر اساس گزارشی که به کیهان رسیده، قرار است هر یک از طرفین مذاکره‌کننده در وین یعنی ایران و ۶ کشور گروه ۵+۱، روز شنبه ۱۳ تیرماه جاری - ۴ جولای- پیش‌نویس مورد اشاره را به کشورهای متبوع خود ببرند و نظر نهایی مسئولان بلندپایه کشورهایشان را درباره متن یاد شده جویا شوند. بر اساس همین خبر، قرار است تیم هسته‌ای کشورمان نیز روز شنبه با متن توافق پیشنهادی به تهران آمده و درباره آن کسب تکلیف کنند!

و اما، پیش‌بینی نگارنده با توجه به سابقه حیله‌گری حریف آن است که بعد از انتقال متن پیش‌نویس توافق یاد شده به ایران، اوباما و یا یکی از مقامات رسمی آمریکا با صدور یک بیانیه و یا انجام یک مصاحبه، اعلام خواهند کرد که متن تهیه شده توافق مورد قبول آمریکاست و برای نهایی شدن آن منتظر اعلام نظر مقامات عالی ایران هستیم!

اگر این پیش‌بینی تحقق پیدا کند، از هم‌اکنون می‌توان به وضوح درک کرد که چه فاجعه‌ای در پیش خواهد بود. توافقی که در آن خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رعایت نشده است، به عنوان پیش‌نویس مورد توافق اولیه تیم‌های مذاکره‌کننده قلمداد می‌شود و ایران اسلامی بر سر یک دو راهی قرار خواهد گرفت که هر دو سوی آن تحمیلی و شکننده است. اگر متن پیش‌نویس را بپذیریم، به یک «توافق بد» که در آن از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران یعنی حفظ صنعت هسته‌ای کشورمان عبور شده است، تن داده‌ایم و اگر نپذیریم، این تلقی به افکار عمومی جهانیان - و احتمالا بخشی از مردم ایران- پمپاژ می‌شود که ایران عامل شکست مذاکرات و مانع توافق بوده است!

باز هم امیدواریم که نه آن خبر صحت داشته باشد و نه این پیش‌بینی در مرحله نزدیک به وقوع باشد! ولی متاسفانه پیش‌بینی مورد اشاره در میان شنیده‌های وین نیز مطرح است و برخی از دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی به تلویح از آن یاد می‌کنند. بنابراین، انتظار آمیخته به گلایه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، آن است که چنانچه پروژ‌ه‌ای با مشخصات یاد شده در میان باشد، این پروژه موذیانه را در میانه راه، ناکام و ناتمام بگذارند. خواسته‌ای که از تیم هسته‌ای محترم کشورمان نه فقط دور از انتظار نیست بلکه با توجه به شجاعت، امانت‌داری، غیرت و تدین آنها، بایسته و شایسته نیز هست.

تیم هسته‌ای کشورمان با اختیار کافی به وین رفته است و از توان تضمین‌شده برای هر دو اعلام نظر «آری» و یا «نه» برخوردار است. بنابراین وقتی می‌بیند که در متن توافق پیشنهادی خطوط قرمز نظام رعایت نشده است، وظیفه مورد انتظار - بخوانید تکلیف قطعی و غیرقابل تغییر- آنها، اعلام مخالفت صریح با متن مورد اشاره و پاسخ قاطعانه «نه» به آن است و بدون کمترین تردیدی می‌توان گفت که انتقال متن یاد شده به ایران یک «خطای خطرناک»! و بازی کردن در میدان خدعه و فریب حریف خواهد بود. مگر خطوط قرمز نظام که تعریف روشنی از یک توافق خوب به دست می‌دهد از نگاه تیم هسته‌ای کشورمان دور مانده است که کمترین احساس نیازی برای انتقال متن یادشده به تهران در میان باشد؟!

و در خاتمه این وجیزه باز هم گفتنی است امیدواریم خبری که به کیهان رسیده است، صحت نداشته باشد و تیم مذاکره‌کننده کشورمان که به عنوان امانت‌داران امین، شجاع، غیور و متدین وظیفه حفظ منافع ملی و از جمله صنعت هسته‌ای ایران اسلامی را بر عهده دارند- در صورت صحت خبر یاد شده- ترفند حریف را با هوشمندی به دیوار ناکامی بکوبند و فقط به متن توافقی «آری» بگویند که با مشخصات قانونی و تعریف شده از سوی مسئولان محترم کشورمان همخوانی کامل داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
سلام
آقای شریعتمداری برادر بزرگوار این همه بیکاری فساد اختلاس اینها به کشور آسیب نمی رساند ؟
...
حسین
این چه استدلالی آقا حسن؟ اگر بیکاری به کشور لطمه می زند، دلیل نمی شود که کل نظام را به مفت بدهیم به آمریکا. شما حتی نمی توانی فرض هم بکنی که با توافقنامه کذایی هیچ بهبودی در لیاقت و شایستگی مدیریت اجرایی کشور پدید نخواهد آمد؟
سرنوشت لیبی و قذافی در انتظار ماست
خدایا آقا را حفظ بگردان
چه ربطی دارد برادر?!!!!
یعنی چون فساد و اختلاس وجود داره، امنیت ملی را هم به باد بدیم؟ آخه فساد چه ربطی به توافق هسته ای داره؟ توافق کنیم فساد برچیده میشه؟!!
عزیزم هر چیزی جای خودشو داره بیکاری جای خود متکی به غرب نبودن جای خود منافع ملی جای خود!!!!!!!!!!!!
نظر شما اینه که کشور رو بدیم دست آمریکا بیکاری و فساد حل میشه ؟ یعنی شما به جزء تسلیم شدن هیچ راهی به ذهن تون نمیرسه؟
United States
ادم عاقل ،این چ ربطی داردبه توافق.امریکا اگه عرضه داره بیکارای خودشو جمع کنه.مسئولین کشور باید نظارت نظارت نظارت برقرارکنند ن هوچی بازی دربیارن
جمالی
قابل توجه حسین آقا:
مشکل اشتغال و اقتصاد در کشورهای مصر و لیبی و عراق و افغانستان که یا مورد اشغال آمریکا هستند یا دربست در اختیار آنها، حل شد!!
الان پول پارو می کنند و میزان صادراتشان به اروپا به فلک رسیده !!!
رهگذر
Russian Federation
این چه استدلالیه حسن جان. مثل اینه که یه بیماری مشکل کلیه داره، بعد بگه خوب من که کلیم درد میکنه، حالا خوب بزنم دستمم بشکونم.
شما میگی ما مشکل اقتصاد و فساد داریم حالا مشکل دخالت بیگانه و مشکل امنیت رو هم اضافه کنیم بهش. حالا فرض کنیم که ما پیه این نا امنی و عدم استقلال رو هم به تنمون مالیدیم. اصلاً کمکی به حل مشکل اقتصاد و فساد میکنه؟
محمد حسین
حاج حسین خوب گفتی اما این جماعت شمارا دشمن خود می دانند و اصلا کیهان نمی خوانند ضمنا دیگر کار از کار گذشته و نتیجه همان است که پیشبینی کردی خدا بخیر کند
معلم شیمی
Iran, Islamic Republic of
کاش حاجی شریعتمداری جزو تیممذاکره کننده ما بود.
جدی می گما.
تقی پور
عزیزم قرار نیست این دولت ازآدمهاییکه به دشمن نه میگن استفاده کند متوجه ای یا توضیح بدم آخه ازدولت تلفیقی کارگزاران -اصلاح طلب چه انتظاری دارین!
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، آن شش سالی که دوستان حاج حسین شما عضو تیم مذاتکره کننده بودند چه گلی جز تحریم و بدبختی به سر ملت زدند که حالا توقع دارید خود حاج حسین بزند ؟
نميدانم چه بگويم .ملت اين همه فشاراقتصادي روتحمل ميكند به يك علت آن هم اينكه به غربي ها اعتماد نداريم .تيم اعضامي بايد فرمايشات رهبري رااجرا كنيد والله ضرر نمكنيد؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، اگر ما نخواهیم این فشار اقتصادی را تحمل کنیم چه باید بکنیم ؟
اگر نخواهیم هزینه درشت گویی شما و کاسبی کردن شما را بپردازیم چه کسی را باید ببینیم ؟
Germany
همين كاري كه هيئت مذاكره ما دارند ميكنند ( خودكُشي)
Germany
آقاي شريعتمداري ! نرود ميخ آهني بر سنگ
كار از كار گذشته و اين دولت با كليدش ايران را به جنگ خواهد كشيد.

البته يك خاصيتي هم براي ملت ما دارد و آن اينكه يكبار براي هميشه تكليف آمريكا را روشن خواهيم كرد
عمار خسروجردی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر بنده مومن و بصیر خدای متعال حاج حسین شریعت مداری که خدای متعال به او فرقان و بصیرت داده است. خیال خام است که آمریکاییها از ما راضی شوند.
هومن
اصولا انتخاب شدن رویکرد فعلی در نتیجه ی انتخابات سال 92، یک باخت خالص برای ایران بود. ما با روندی که از سال 92 آغاز شد، اصولا بازنده شدیم. تبعات انتخابات 92 شدیدترین تبعات انتخابات ریاست جمهوری در ایران است که هم اکنون شفاف می شود.
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست میگویی برادر. تبعات انتخابات 92 شدیدترین تبعات برای کاسبان تحریم و قدرت طلبان بی لیاقت بود
تقی پور
یعنی باید آخرین اخبار مذاکرات رو از شریعتمداری بگیریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم تیم مذاکره کننده در این زمان حساس این نصایح ونگرانیها را بشنوند واغازگر راهی خطرناک برای کشورمان نشوند
دریغ از یک کلمه توضیح درباره پیش نویس بد!! جناب شریعتمداری گذشت دورانی که به شما اخبار دست اول می رسید الان هم از ظاهر مقاله معظمتان معلوم است یا بر اثر پیش فرض سه شنبه خودتان مبنی بر محال بودن توافق خوب چنین افاضه فرموده اید یا بر اثر الهامی در خواب وگرنه یک کلمه درباره محتوای این پیش نویس بسیار بسیار خطرناک کلمه ای توضیح می دادید!
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، برای برادر حسین سخت است که قبول کند دیگر دوستانشان در راس امور نیستند و خبرهای دست اول را به ایشان نمی رسانند.
م
Romania
چرا همیشه دلواپس پس نیفتی یه موقع
ادم از دلواپسی پس بیفته بهتره تا خدای ناکرده از دل ارامی به پستی بیفته.
ن
حرف دوست : میگویم............
حرف دشمن : گفتم ............!
پس یادت باشه دوستان الان به شما می گویند
حواست باشه نیفتیییییییییییی!
تیم مذاکره کننده خودش با دست خودش کار رو سخت کرد...
هر چند پیش بینی بود ولی قابل تامل است و احتمال وقوع ان منتفی نیست
فوق العاده ای حاج حسین
1- آیا شما از خودت تا بحال هیچ پرسیده ای که آمریکا چه احتیاجی به توافقی دارد که هدف اصلی او یعنی دست کم تضعیف ایران در آن محقق نشود؟ اگر قرار باشد که ایران در این توافق حداقل از این که هست بیشتر تضعیف نشود، چرا اصلا باید آمریکا آن توافق را با ایران انجام بدهد؟
2- آمریکا در تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم تا بحال به کدام عهدنامه و یا توافقنامه خود عمل کرده است، زمانی که راهی دیگر و بهتر برای تحقق اهداف آن یافته است؟
3- از کجا بر شما اثبات شده است که آمریکا به دنبال حل اختلاف های خود با ایران است؟ اگر فرض را بر این بگذاریم که اساس سیاست راهبردی ایران و آمریکا با یکدیگر قابل جمع شدن نیستند، چرا باید آمریکا رویه همیشگی خود یعنی نیرنگ و استکاک را کنار بگذارد و رویه ای مسالمت آمیز در پیش بگیرد؟ آمریکا تا بحال با کدام کشوری که با او تضاد و یا حتی تفاوت استراتژیک دارد، غیر از نیرنگ و استکاک رفتار کرده است که ایران حالا دومین کشور باشد؟
4- تجربه تاریخی آمریکا در نبردهای "پشت میز مذاکراه" و در تهیه متنی جهت فریب حریف خود بیشتر است یا دولتمران ما؟ منظورم آنهایی هستند که حتی برای حضور فیزیکی کنار آدم های آنها غش و ضعف می کنند و تصورشان از حضور در محلی برای مذاکره با آدم های آنها، شرکت در یک جشنی است که خوب، حالا اگر همسرشان را هم همراه خودشان ببرند، شاید بد نباشد.
5- شما از مواجهه و نبرد موجودات آدمخواری مانند اینهایی که در طرف مقابل می بینی با این قبیل دولتمردان ایرانی که تصورشان این است که آمریکا می تواند با یک بمب همه سیستم دفاعی ما را از بین ببرد، چه انتظاری به غیر از یک توافق بد را می توانی داشته باشی؟
نتیجه: همه این کش و قوس ها برای پردازش رسانه ای این توافقنامه است که آنرا برای ما "خوب" جلوه دهند، همین. فقط همین و دیگر هیچ. آمریکا تا زمانی که مجبور نباشد تن به سازش با اهداف استراتژیک ضد خود نمی دهد. آیا شما نشانه ای از این اجبار را جایی سراغ داری؟ آنها واقعا در سوریه ، عراق ، یمن ، مصر ، بحرین و بقیه مناطق شکست خورده اند که حالا دنبال سازش با ما باشند؟ هدف اصلی آنها ایجاد آشوب و نا امنی در منطقه بود که با آن رژیم صهیونیستی را از فشار مقاومت برهانند. آیا آنها در تحقق این هدف شکست خورده اند؟ اگر جواب شما هم مانند حقیر منفی است، پس چرا باید امریکا با قراردادی سبب تقویت بنیه اقتصادی ، سیاسی ایران شود؟ منظور و هدف اصلی آمریکا از این توافقنامه کذایی نمی تواند غیر از فریب ما چیز دیگری باشد. خودمان را با خیال های واهی گول نزنیم، آمریکا شیطان بزرگ بوده ، هست و خواهد بود و تنها فقط موقعی امکان دارد که شیطان نباشد که مرده است و دیگر وجود خارجی ندارد. بله، ما در چنین دنیایی زندگی می کنیم نه در آن دنیای خیالی اشراف شمران نشین.
برادر عزیر این همه ناامیدی بدای مقابله با شیطان برای چیست.شما اگر فرزند انقلاب باشید که هستید چگونه میتوانید این همه در برخوروبا فریب دشمن نا امیدباشید. پس کو ان جوانمردانی که تاسی کرده اند به این فرمایش بزرگ مرد تاریخ انقلاب ایران که(آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند)
Germany
شما مثل اينكه يا منظور حسين آقا رو نفهميدي يا ،..
اتفاقا ايشون چون فرزند انقلابه داره به هيأت ايراني ميگه نترسيد چون آمريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه.
آفرین .باید مراقب این خدعه بود
Netherlands
آخر همه این بازی ها دادن اجازه بازرسی همه تاسیسات نظامی ایران به آمریکایی ها و زنده شدن ...
حسینی
سلام اقای زاکانی عزیز لطفا با جدیت پیگیری کنید خدا بشما وهمکارات عرت دهد
محسن
آقا توافق شده خبر ندارید ... چند روز دیگه هم اعلام میکنن ... یه عده ای هم میریزن بیرون شادی میکن... حالا ما گفتیم میگد نه ببینید
:)
سعید
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اینطور باشه. اگه توافق باشه من که حتما با تمام وجود شادی میکنم.
چون باعث میشه اوضاع اقتصادی مردمم بهتر بشه. روحانی متشکریم
از جان گذشته
ما آرزوی جنگ با آمریکا و متحدینش را داریم ، از گزینه نظامی نترسید چون این حرف نخ نما و بچه گانه شده است به خدا قسم اگر آمریکا می توانست به ایران حمله کند تا به حال این کار را انجام داده بود . این کشور متعلق به امام زمان است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . توافقی که نتیجه اش خیانت باشد نپذیرید . خون شهدان هسته ای را از بین نبرید ، ایران را با غیرت خود سر بلند سازید ، غنی سازی را ادامه دهید و از هیچ تهدیدی نهراسید . دستهای خیانتکاران را چه در داخل و چه در خارج با ذوالفقار عدالت علی (ع) قطع نمایید . ما ایرانیان غیرتمند باید این کشور را به صاحب اصلیش تحویل دهیم . به امید آن روز و به امید پیروزی حق بر باطل
در تمام طول تاریخ انقلاب .هنر ما نه گفتن به شیطان بزرگ بوده است .آنها بهتر از ما میدانند که این نه بزرگ در دنیای امروز چقدر به زیان آنهاست . جهان آزاد از این نه گفتن ما به قدرت های جهان درس آزادی و آزادگی آموخته است
حاجي
فقط خدا به خير بياره ! با اين اعتمادي كه تيم اعتدال به امريكا داره ...
United States
بابا از یک طرف می گویید ما داوطلبانه و به دعوت آمریکا پا ی میز مذاکره آمده ایم
از طرف دیگر می گویید کاری نیست که آمریکا توانسته باشد علیه ما بکند و نکرده باشد
در آینده هم کاری نخواهد بود که آمریکا بتواند علیه ما بکند و انجام ندهد
پس اگر ما اجبار نداریم به این توافق
توافق هم بفرض اگر حاصل شود به آمریکا در حفظش اعتمادی نیست
پس اصلا چرا اینقدر وقت و انرژی و هزینه و باز ماندن از کارهای موثر برای کاری بی ثمر
ول کنید این میز مذاکره را و بچسبید به عمل بجای حرف
پس بیخود نبود که جان کری شل پاشکسته بعد از دیدار با ظریف گفته بود خیلی امیدوار شده... هرچی آمریکا امیدوار میشه ما از نتیجه مذاکره هراسان میشیم. نمیشه با شیطان بزرگ به نقطه مثبتی رسید
جالب بود یه کم خندیدیم
عجب!! پس کیهان یه 50 تایی خواننده داره و ما نمی دونستیم؟!
United States
ب کوری چشم ...اره عزیزم50تا خواننده داره!!!!!!!!!
افتاد!!!!!!!!!!!!!!!!!
عمرا به 50 تا برسه
جمالی
حضرت نوح هم 900 سال تبلیغ کرد و تنها 70 نفر ایمان آوردند. این که دلیل نمیشه! منطق را دریاب!
در ضمن روزنامه های رنگی حضرات اصلاح طلب اصلا همین اندازه خواننده را هم داره؟
محمد
Romania
همان طور اقای روحانی گفت یک عده ای از شادی مردمیترسند تو رو خدا بگذارید اقای ظریف کارش را انجام دهد سنگ اندازی خبر سازی نکنید به مردم رحم کنید اقای ظریف شما مردم رادارید
امروز وزیر خارجه روسیه گفته 91 درصد موضوعات حل شده فقط 9 درصد باقی مونده که نیاز به تصمیمات اساسی و سیاسی مقامات عالی رتبه کشورها داره.
راست گفته 90 درصد دستاوردهای هسته ایمون رو برباد دادیم مونده همون 9 درصد باقی مونده که فقط اسمی ازش وجود داره . اون اسم رو هم پاکش کنیم همه چی حله.
روحانی مچکریم.
مسعود ديپلمات
Romania
شريعتمداري همچنان بدون مدرك درست مي گويد...
اخبار کیهان همیشه غلط از آب در آمده است و نمیتوان به آن اعتمادی داشت باید فقط به اخبار تیم مذاکره کننده اعتماد کرد
بسیجی دلسوخته امام خامنه ای مدظلعه العالی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای ظریف از سید ومولا ومقتدایمان شنیده ایم ک در مقابل زوروتزویر ونیرنگ استکبا ربایستیم وسخنان امام حسین ع را زمزمه کنیم هیهات هیهات من ذله نه اینکه کوتاه بیاییم وخون شهیدان را پایمل نماییم باید ایستاد ومقاومت کرد چونکه ما ار فرمایشات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای مدظلعه العالی درس گرفته ایم از اینکه در مقابل استکبار باید بایستیم چونکه مستضعفان عالم به این نظام واسلام چشم دوخته واین انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده ودر جان فشانی می باشند هیهات هیهات من ذله
م
United Kingdom
آقای شریعتمداری عزیز حرف شما ونگرانی های شما درست اما در مجموع ،عقل سلیم می گوید : مذاکره اگر نکنیم ممکن است به ایران حمله نظامی نمایند پس مذاکره می کنیم شاید به نتیجه برسیم اما اگر به نتیجه دلخواه نرسیدیم و یا در طول اجرای تعهدات فی مابین ، دیدیم که داریم ضرر استراتژیک می دهیم انوقت زیر میز مذاکره می زنیم در این صورت است که مثل روز اول یعنی قبل از پذیرفتن و رفتن پای میز مذاکرات ، ممکن است به ایران حمله نظامی نمایند پس در مجموع چیزی را از دست نداده ایم . ضمنا اگر نگرانی ازافکار عمومی جهان در مورد پرونده هسته ای ایران دارید باید بدانید که قبل از انجام مذاکرات و در حین و در وضعیتی که ناچارا ما قرار است اگر نتیجه دلخواه نگرفتیم زیر میز مذاکره بزنیم متاسفانه این افکار عمومی همین است که بوده وخواهد بو. اما ما تلاشمان را برای اصلاح ان به نفع خودمان انجام می دهیم و در نهایت نیز ولو زیر میز مذاکره بزنیم انجام داده ایم
سید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آمریکا با ابزار رسانه ای بعضی از مردم ما را فریب داده است،به طوری که آمریکا را منجی می دانند و کوتاه آمدن ،نرم صحبت کردن و وادادن را مساوی متمدن شدن ،ایجاد رفاه و گشایش برای مردم می دانند؛
واقعا چه قدر رهبرمان مظلوم است،مدام از بد عهدی ،دشمنی ،خباثت و بی اعتمادی آنها صحبت می کنند و از این طرف عده ای آنها را بزک می کنند و فکر می کنند تمام مشکلاتمان بوسیله آنهاو با توافق با آنها حل می شود
ما با توافق خوب موافق هستیم
ولی ما به آمریکا بی اعتماد هستیم
بنا بر نظر بسیاری از صاحبنظران ،ریشه بسیاری از مشکلات داخلی است و ربطی به تحریم ندارد
راه حل، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است(ولی چه قدر دولتمردان عمل کرده اند؟؟؟)
برادان عزیز بصیرت بصیرت بصیرت
سید
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری:
کسانی که چهره هیولایی آمریکا را با بزک رسانه‌ای می‌پوشانند، به ملت خیانت می‌کنند...