جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۶

استیضاح هیچ ربطی به بورسیه‌‌ها ندارد

دولت هاشمی برخی‌ها را "فله‌ای" بورسیه کرد
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 375875
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت هاشمی عده‌ای لشکری بورسیه گرفتند.
استیضاح هیچ ربطی به بورسیه‌‌ها ندارد
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص جوسازی‌های اخیر در رابطه با بورسیه‌ها، اظهار داشت: دیدگاه مجلس در این زمینه این است که هر تخلفی در ارتباط با بورسیه‌ها از دولت هاشمی‌رفسنجانی تاکنون اتفاق افتاده تا وزارت علوم را ملغی کند و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، در صورت تخلف، با وی برخورد شود.

وی با بیان اینکه دولت هاشمی رفسنجانی عده‌ای را به‌صورت لشکری بورس کرد، افزود: افرادی همچون حجاریان، اصغرزاده، تاج‌زاده، میردامادی و دیگر افرادی از این دست توسط دولت هاشمی‌رفسنجانی با پول بیت‌المال بورسیه شدند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: هر کسی در بورسیه مرتکب کوچک‌ترین خلافی شده، وزارت علوم موظف است با آن‌ها برخورد کند و اگر برخورد مناسب انجام نشود، مجلس در این زمینه مدعی است.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سؤال مطرح است که اگر تخلفی صورت گرفته، در این مدت یک‌ساله چرا هیچ واکنشی داده نشده و اقدامی نکرده‌اند و حالا که بحث استیضاح مطرح است، چنین مواردی مطرح می‌شود؟

وی با بیان اینکه مواردی که در استیضاح وزیر علوم وجود دارد، هیچ ارتباطی با بورسیه‌ها ندارد، گفت: در حال حاضر وزیر باید در خصوص محورهای استیضاح پاسخ دهد و با این جوسازی‌ها، مشخص می‌شود که جوابی ندارند که چنین مسائل بی‌ربط به استیضاح را مطرح می‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که با بی‌اخلاقی اسامی ۳ هزار تن از بورسیه‌ها منتشر شده است، تأکید کرد: بدون این‌که بررسی شده باشد کدام فرد براساس قانون و به‌حق و کدام فرد به‌ناحق بورسیه شده است، اسامی همه را یک‌جا منتشر کردند و آبروی افراد صاحب حق را نیز برده‌اند و همه این افراد در جامعه مورد حمله قرار می‌گیرند.

نقوی‌حسینی با طرح این سؤال که چطور می‌خواهند ظلمی را که به این افراد روا شده جواب دهند، افزود: به‌فرض اینکه ۱۰۰ نفر از آن‌ها افرادی باشند که به‌صورت غیرقانونی بورسیه شده‌اند، پس فقط باید جلوی بورسیه آن‌ها گرفته شود و به چه منظور کل اسامی بورسیه‌ها را منتشر کردند؟

وی تصریح کرد: به همین دلایل انتشار اسامی تمام بورسیه‌ها از سوی وزارت علوم، اقدام نابجا و غلطی است و قطعاً مجلس نسبت به این عملکرد واکنش نشان می‌دهد.
https://jahannews.com/vdccmpq1p2bqm48.ala2.html
jahannews.com/vdccmpq1p2bqm48.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت به نقوی حسینی
Iran, Islamic Republic of
آره ربطی به بورسیه ها نداره ما هم گوشامون درازه
صمد
سئوال ما هم از مجلسیان همین است چرا بحث استیضاح وزیر زمانی مطرح میشود که آنها تخلف بورسیه های غیرقانونی را مطرح کرده اند ؟
uni
Iran, Islamic Republic of
بّه عنوان کسی که مدت ها دنبال بورسیه شدن بوده و از فیلترهای مختلف گذشته ام تا بورسیه شدم
و هیچ رابطه ای نیز استفاده نکرده ام چگونه باید اعاده حیثیت کنم دولت محترم؟!
امان از طاغوت
Italy
مگه کسی گفت همه ی بورسیه ها این طوری اند؟ شما که باید بیش از همه از پیگیری موضوع خوشحال باشی تا فقط کسانی که مثل شما بدون رابطه پذیرفته شدند این امکان رو داشته باشند. حیثیت کسانی رفته که مثل شما نبودند. شما یه بار دیگه یه کم فکر کن رفیق! اعاده از کجا بشه؟!
ali
Iran, Islamic Republic of
منظور رفیقمون اینه که طوری حرف نزین که ملت فکر کنن همه بورسیه ها غیرقانونی اند