جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش ۵۱ درصدی فروش رنو به ایران

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 355679
شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد فروش این شرکت به ایران در مارس ۲۰۱۴ با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۲۵۰۰ دستگاه رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد در ماه مارس سال جاری میلادی ۲۵۰۰ دستگاه از محصولات خود را به بازار ایران عرضه کرده است.

فروش رنو به ایران در این ماه با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۲۵۰۰ دستگاه رسیده است اما با وجود گذشت سه ماه از اجرایی شدن توافق ژنو و لغو تحریم خودرویی ایران فروش این شرکت به ایران همچنان در سطح دوره تحریم ها باقی مانده است.

رنو پیش از اجرای تحریم ها در اواسط سال ۲۰۱۲ هر ماه به طور متوسط ۱۰ هزار دستگاه از محصولات خود را برای مونتاژ و فروش به ایران ارسال می کرد. این رقم پس از تحریم ها به کمتر از ۳ هزار دستگاه کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در سه ماه نخست سال جاری میلادی که همزمان با لغو تحریم خودرویی ایران است تنها ۵۶۵۰ دستگاه خودرو از سوی رنو به ایران فروخته شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۷۰ درصدی داشته است.

میزان فروش ماهانه رنو به ایران در ماه های ژانویه، فوریه و مارس به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۶۵۰ و ۲۵۰۰ دستگاه اعلام شده است.

لغو تحریم خودرویی ایران یکی از امتیازاتی است که طرف غربی در توافق ژنو به ایران داده اما آمارهای منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی رنو نشان می دهد صدور قطعات از سوی این شرکت فرانسوی به ایران پس از توافق ژنو رشد محسوسی نداشته است.توافق هسته ای ژنو از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۴ اجرایی شده است.

به عقیده تحلیلگران، مشکلات مربوط به مراودات بانکی مانعی در راه لغو عملی تحریم خودرویی ایران بوده است. آمریکا از لغو تحریم بانکی ایران که برخی آن را شاه کلید لغو تحریم های دیگر می دانند خودداری کرده است.

کل فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶۴ درصدی داشته است. رنو در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود. این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۹۳ هزار و ۶۲۶ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود.

خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال۹۰ و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *