شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استقلال و پرسپوليس به حاشيه‌ها باختند!

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 355273
بسياري از کارشناسان فوتبال عقيده دارند که حق به حقدار رسيده و فولاد شايسته کسب عنوان قهرماني بوده است. تيمي که بي‌سروصدا بالاتر از تيم‌هايي چون سپاهان، ‌استقلال و پرسپوليس ايستاد.
به گزارش جهان به نقل از نود، سوژه اين هفته ۹۰ به ليگ سيزدهم و بالانشينان آن اختصاص دارد. کارشناسان دلايل موفقيت فولاد را آناليز مي‌کنند و به ما مي‌گويند استقلال و پرسپوليس از ديد آنها در اين فصل چه عملکردي داشته‌اند.

دو سئوال کارشناسي:

۱- آيا فولاد شايسته کسب عنوان قهرماني در ليگ‌برتر بود؟ دليل موفقيت اين تيم را در چه عواملي مي‌دانيد؟

۲- عملکرد استقلال و پرسپوليس را در ليگ سيزدهم چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

فولاد تمام فاکتورهاي قهرماني را داشت

علي جباري، پيشکسوت استقلال

۱-فولاد شايسته قهرماني بود زيرا بازيکنان اين تيم بدون هيچگونه استرس و نگراني مقابل حريفان خود قرار گرفتند و با توجه به نيروي جواني از انگيزه بيشتري برخوردار بودند. بنابراين بايد گفت که قهرماني حق شاگردان فرکي بود. فولاد تمام فاکتورهاي لازم براي قهرماني را در اختيار داشت.

۲-متاسفانه استقلال در نحوه يارگيري ابتداي فصل خود خوب کار نکرد و همين موضوع سبب افت اين تيم شد ولي پرسپوليس با بهره گرفتن از بازيکنان جوان توانست پس از سالها هواداران خود را راضي کند و سهميه آسيايي را بگيرد.

پرسپوليس و استقلال به حاشيه‌ها باختند

مرتضي کرماني‌مقدم، مهاجم سابق پرسپوليس

۱-قطعا فولاد از هر نظر شايسته قهرماني بود. فولاد تيمي يکدست و خوب نشان داد و به نظر من تمام فاکتورهاي لازم براي قهرماني در ليگ سيزدهم را داشت. اين تيم علاوه بر بازيکنان با پتانسيلي که در ميدان مسابقه داشت،‌از نيمکت فني فوق‌العاده‌اي نيز بهره مي‌برد و اين فاکتورها دليلي بود بر قهرماني فولاد در فصلي که گذشت.

۲-خيلي متاسفم که پرسپوليس به رغم تمام شايستگي‌هايي که داشت و با نيمکت فوق‌العاده‌اش نتوانست به قهرماني برسد. البته در اين ميان مشکلات متعدد اين تيم و حاشيه‌هايي که به وجود آمد باعث شد پرسپوليس از رسيدن به عنوان قهرماني محروم بماند. استقلال نيز مانند پرسپوليس شرايط مناسبي نداشت و حواشي کاملا روي کار دو تيم تاثيرگذار بود.

به اعتقاد من پرسپوليس و استقلال تنها به حاشيه‌ها باختند و از قهرماني دور شدند.

اگر قلعه‌نوعي نبود شايد استقلال هم سقوط مي‌کرد

مهرداد ميناوند، ملي‌پوش سابق پرسپوليس

۱- بله، زيرا تيم فولادخوزستان صد در صد شايسته قهرماني در ليگ سيزدهم بود. هدفي که براي رسيدن به آن فاکتورهايي مانند ثبات مديريتي – کادرفني و بازيکنان خيلي خوب و پرتلاش در اختيارشان بود. يکي از عوامل اين قهرماني پرداخت به موقع حق و حقوق اعضاي تيم بود که باعث شد هم کادرفني و هم بازيکنان با انگيزه بسيار بالايي تمرينات را پيگيري و براي بازي‌ها آماده شوند.

۲-ببينيد پرسپوليس با وجود داشتن آن همه مشکلات مختلف سرانجام توانست به عنوان نايب قهرماني در ليگ برتر دست پيدا کند. مقامي که همراه با کسب سهميه آسيا بود. متاسفانه عدم ثبات مديريتي در پرسپوليس به اين تيم پرطرفدار لطمه‌هاي زيادي وارد کرد چرا که اگر رويانيان مانده بود شايد تيم دايي قهرمان مي‌شد. با اين حال به نظر من قهرماني ليگ سيزدهم حق مسلم فولادخوزستان بود. البته درباره استقلال هم بايد اشاره کنم آنها فراز و نشيب‌هاي زيادي داشتند. فراز و نشيب‌هايي که اجازه نداد اين تيم به قهرماني برسد و حتي نتوانستند سهميه آسيا را کسب کنند. به نظر من استقلال با اين همه فراز و نشيب و مشکلات اگر امير قلعه‌نوعي را نداشت شايد به دسته اول سقوط مي‌کرد.

قهرماني حق فولاد بود

هاشم حيدري، مهاجم سابق استقلال تهران

۱-بله، فولادخوزستان واقعا مستحق قهرماني بود. آنها يکي از باشگاه‌هايي هستند که در اين چند سال اخير به برنامه‌هاي زيربنايي و پايه‌اي خود توجه کرده‌اند تا تيم بزرگسالان را با آن تقويت کنند. البته در اين ميان از نقش سرمربي هم نبايد غافل ماند چرا که حسين فرکي در هدايت فولادي‌ها به سوي قهرماني نقش زيادي داشت و اين قهرماني حقشان بود.

۲-متاسفانه استقلال به چند دليل از قهرماني در ليگ ايران و کسب سهميه آسيا محروم شد. يکي از اين دلايل استفاده از برخي بازيکنان پا به سن گذاشته بود هرچند در کنار آن چند بازيکن کليدي را هم از دست دادند. تمام اين موارد در کنار مشکلات مالي دست به دست هم داد تا استقلال به اهدافش نرسيده و پنجم شود. برعکس استقلال، پرسپوليسي‌ها در آن سوبا برخورداري از چند بازيکن با انگيزه در کنار چهره‌هاي باتجربه و سرشناس خود موفق شد نايب قهرمان شده و يک سهميه هم بگيرد. البته پرسپوليسي‌ها هم مانند استقلال با مشکلات مالي و حاشيه‌اي دست به گريبان بود که اين يک مورد باعث شد قهرماني را در دو هفته پاياني از دست داده و به نايب قهرماني بسنده کنند. پرسپوليس هم مانند فولاد پتانسيل قهرماني را داشت اما يک تساوي برابر راه‌آهن و شکست برابر سپاهان همه چيز را خراب کرد.

امکانات و مديريت خوب فولاد را قهرمان کرد

رضا عنايتي،‌مهاجم صباي قم

۱-فولاد صد در صد شايسته قهرماني بود و به حقش نيز رسيد. دليل موفقيت فولاد به يکدست بودن و کادرمديريتي‌اش برمي‌گردد که در تمام مسابقات عالي ظاهر شدند و توانستند به مقام قهرماني برسند. البته فراموش نکنيد فولاد به جز کادرفني ،‌بازيکنان و مديريت خوبش از امکانات بسيار خوبي نيز برخوردار بود که توانستند با پشتوانه قوي به جام برسند.

۲-هواداران استقلال و پرسپوليس هميشه توقعات زيادي از هر دو تيم تهراني دارند ولي امسال پس از مدتها پرسپوليس به خواسته‌اش رسيد و توانست حداقل سهميه آسيا را بگيرد. متاسفانه استقلال نه قهرمان شد و نه به سهميه آسيا رسيد. البته فراموش نکنيد که سهميه آسيا دست خودش بود اما در ديدار پاياني نتيجه را واگذار کرد تا به پنجمي جدول اکتفا کند. در هر حال در ليگ سيزدهم استقلال و پرسپوليس انتظارات را برآورده نکردند و فصل آينده کارسختي در پيش دارند.

https://jahannews.com/vdccmpq112bqpi8.ala2.html
jahannews.com/vdccmpq112bqpi8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *