چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۱
۲۸
عضو هیات رئیسه مجلس در دانشگاه شریف:

با این‌رویه،درخواست بازجویی‌از رئیس‌جمهور رامطرح می‌کنند/ نام ۳ مسؤولی که در لیست بازجویی است

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 425374
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تیم مذاکره کننده ما وظیفه پیدا کردن راه حل برای بازجویی فرماندهان نظامی را ندارد بلکه وظیفه آنها بستن تمام راه حل ها برای یازجویی از فرماندهان نظامی کشور است.
با این‌رویه،درخواست بازجویی‌از رئیس‌جمهور رامطرح می‌کنند/ نام ۳ مسؤولی که در لیست بازجویی است
گروه سیاست جهان نيوز ـ مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس در جمع تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مذاکرات هسته ای و سنگ اندازی طرف آمریكایی در روزهای پایانی مذاكرات گفت: هرچه به روزهای پایانی مهلت نهایی توافق جامع هسته ای نزدیك می شویم زیاده خواهی طرف آمریكایی بیشتر و بیشتر می شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینكه تجربه نشان داده هرگاه در مقابل زیاده خواهی آمریكایی ها یك قدم عقب بنشینیم، خواسته های غیر قانونی آنها نیز بیشتر خواهد شد گفت: آمریكایی ها بعد از طرح بازرسی از مراكز غیر هسته ای و نظامی كشورمان و بازجویی از دانشمندان هسته ای، لیستی از فرماندهان نظامی كشور را برای بازجویی ارائه كرده اند.

بذرپاش در ادامه از قرار گرفتن نام اشخاصی چون علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی كشورمان، فریدون عباسی و برخی مسوولان دولت سابق همچون کامران دانشجو در لیست ۲۳ نفره آمریكایی ها برای بازجویی خبر داد و گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان نظامی کشورمان را قصد بازجویی دارند، کدام عقل سلیم در کجای دنیا این نسخه را تجویز می کند. گفته بودیم موضوع هسته ای بهانه ای برای ورود به حوزه دفاعی و نظامی کشوراست.

وی افزود: قطعا غیرت رئیس جمهور و آقای ظریف بازجویی از فرماندهان نظامی كشورمان را قبول نخواهد كرد.

عضو هیات رئیسه مجلس این را هم گفت که تیم مذاکره کننده ما وظیفه پیدا کردن راه حل برای بازجویی فرماندهان نظامی را ندارد بلکه وظیفه آنها بستن تمام راه حل ها برای یازجویی از فرماندهان نظامی کشور است.

بذرپاش با بیان اینكه از كجا معلوم اگر با همین روال پیش برویم آمریكایی ها فردا لیست مصاحبه یا بازجویی از سران قوا و یا شخص رئیس جمهور را روی میز مذاكرات قرار ندهند گفت: هرچند اعضای تیم مذاكره كننده پاسخ قاطعی به این زیاده خواهی امریكایی ها داده اند اما مجلس به نمایندگی از ملت ایران اجازه تحمیل چنین تحقیری که در طول تاریخ کم سابقه بوده را نخواهد داد و هرگز اجازه نمی دهیم آمریكایی ها حتی خواب مصاحبه و بازجویی از مسوولان ودانشمندان ایرانی را ببینند.

بذرپاش در پایان با بیان اینكه مجلس هیچگاه مخالف مذاكره نبوده و نیست گفت: با این رویه و با توجه به سنگ اندازی و زیاده خواهی آمریكایی ها در مذاكرات رسیدن به توافق خوب دشوار خواهد شد.

وی خطاب به دولت و تیم مذاکره کننده گفت اکنون معلوم شد انتقاداتی که به توافق ژنو از سوی دلسوزان و منتقدان مطرح می شد درست بوده است. وقتی که شما داشته های هسته ای خود را با هیچ معاوضه می کنید آنوقت باید برای برداشتن اصل تحریم ها منتظر شنیدن چنین پیشنهاد هایی باشید.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت :وقتی در ژنو غنی سازی ۲۰ درصد را تقریبا در ازای هیچ واگذار کردید بدون اینکه به اصل تحریم ها خدشه ای وارد شود، معلوم است که در لوزان و توافق نهایی باید منتظر زیاده خواهی آمریکا و شنیده چنین پیشنهاد های باشید.

بذرپاش با بیان اینکه آژانش قرار است اقدامات ایران را راستی آزمایی و تایید کند گفت: سوال این است که چه نهادی و سازمان بین المللی قرار است اقدامات و انجام تعهدات آمریکایی ها را راستی آزمایی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحانی دقت کن
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کدام رویه؟
این خاصیت دوران روحانی مچکریمه
Iran, Islamic Republic of
تيم هسته اي ... يا....!!!!!!!!!!!!
بعید نیست مطرح کرده باشه
ج س
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظ کند نماینده خوبی است۰ اما حقیقتی را که می گوید تلخ است ?!
بذر پاش : ۰۰۰ موضوع هسته ای ، بهانه ای برای ورود به حوزه دفاعی و نظامی کشور است
روحانی ۰۰۰: حالا دوره می افتند می گویند که دولت اگر تشنه ! شد آب بخورد! ۰۰۰
تنها راه همه پرسي است
مهدی
مگه اینجا افغانستان هست تا تکون میخورید همه پرسی همه پرسی میکنید
علی
United Kingdom
آخه اگه بخوای به آدم تشنه بگی آب بخوربایدهمه پرسی برگزاربشه؟!!!! آیابایدبرای تن دادن به ذلت بازجویی ازدانشمندان ونظامیان خودهمه پرسی برگزارکرد؟!
براي پايان دادن تجمع هاي يك عده... همه پرسي برگزار شود
این موضوع به شماارتباطی ندارد.شما غصه نخوردید. در 8سال سیاه گذشته ساکت بودید. مذاکره کنده قبلی ملت را با بیانیه خواندن سرکار می گذاشت. خدا را شکر که امریکا .....فراوانی پیدا کرده است. اسلام همیشه از خوارج اسیب دیده است
Iran, Islamic Republic of
و همینطور به مراتب و بدتر از آن پیاده نظام دشمن و ستون پنجمی هایی که زود مرعوب قدرت تبلیغی دشمن می شوند و با یک پخ ماست هایشان را کیسه می کنند
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
این موضوع به نماینده مجلس ربط نداشته باشه به کی ربط داره؟

به شما؟

به شما که با وقایع 88 غربی ها رو مجاب کردید که سنگین ترین تحریم ها رو به این ملت اعمال کنند.

خوارج شمائید که با لباس سبز به جان ملت افتادید و اصل ولایت و عزاداری عاشورا رو به خاک کشوندید...

میدونی که خوارج با لباس سبز به جنگ با حضرت علی اومدند.

اسرائییل شما رو پیاده نظام خودش خوند نه کس دیگه ای رو حالا میفهمی چطور براش مثل یک پیاده نظام جنگیدی؟؟

احسنت به کسی مثل جلیلی که ننگ معامله بر سر دانشمندان و نظامیان و معامله اینها رو با برنداشت کامل تحریم ها!!!!!! به جون نخرید.

چه توافق بشه چه نشه ننگ پذیرش این مسائل به پیشونی امثال تفکر شما خورده.

ایرانی ها سالهای ساله که تاوان افکار خیانت بار شماها رو میدن........
زمان سياهه هاي دولت ها را مشخص مي كند
علی
United Kingdom
اتفاقاتوافقات ژنوچای ولوزان چای ثابت کردکه عملکردتیم قبلی عزتمندانه وقابل دفاع است.
غیرت رییس جمهور و ظریف رو خوب اومدی . کلی خندیدم.
اطمینان داریم که غربی ها به این خواسته ها نمیرسند و تیم ایرانی هم ابتدا به عنوان یک ایرانی نمیپذیرد و سپس به عنوان نماینده نظام خط قرمز ها را رعایت میکند اما بهتر بود وزارت خارجه در همان ابتدا و با جدیت تمام حتی ادبیات تحکمی نسبت به این درخواست ها واکنش نشان میداد.
Romania
شاید هم خودشون دوست دارن اینطوری
Iran, Islamic Republic of
خدایاااااااااااااااا ببین به کجا رسیدیم
عجب کاغذ پاره هایی بود که حالا اینقدر شما را نارحت کرده نمی دانید چه بگویید تناقض است
Iran, Islamic Republic of
مشکل امروز کشور تحریم و مذاکره و آمریکاو ... نیست. مشکل مدیران کمتر از 30 سالی هستند که بدون تجربه و به خاطر مسائل سیاسی میشن مدیرعامل یکی از بزرگترین کارخانجات خودروسازی کشور و نتیجه کار هم کاملا مشخصه. حالا شما فکر میکنین این سوئ انتصاب رو خارجیها انجام دادن؟
سینا
آقای بذرپاش دست آورد تیم قبلی مذاکرات را می شود بیان کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
وظیفه تیم مذاکره کننده جبران خطای گذشته و بستن همه راه ها برای دسترسی غرب به دانشمندان، مکان ها، تجهیزات و اسناد نظامی ایران است نه پیدا کردن راهی دیگر برای آن!
خیلی جولان میدی برادر خبری شده می خوای به کدوم جایگاه برسی ، ولی برات زوده چون سنت پایینه خیلی چیزهارو نمی دونی .
سیاح
Iran, Islamic Republic of
دانستن به سن نیست ، کافیه وصل باشی ، خدا لطف می کند شما غصه فهم خود را داشته باش
شاکی
با توجه به روند پیش رو ، می ترسم فردا از من هم درخواست بازجوئی بشود. البته اینجانب شاکی هستم و نه متهم!
علی
بسیاری از بزرگان اظهار نظر نمی کنند اما ایشان هر جایی تظر کارشناسی می فرمایند...
Iran, Islamic Republic of
خب امثال ایشون جور بسیاری از بزرگان رو میکشه شناسنامه های انقلاب بیان وسط بجای خاطره تعریف کردن موضع بگیرن تا بچه ها جور اونا رو نکشن. وقتی بزرگان خودشون بخاب زدن وظیفه ماهاست که هوشیار باشیم