شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲
"الهام تأكيد دارد، مدافع و موافق دولت است"

'درد دل' سه ساعته الهام با روزنامه دولت

سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 209671
غلامحسین الهام به درخواست روزنامه ایران برای مصاحبه پاسخ مثبت داد و پای گفت وگویی 3 ساعته نشست که به نوشته این روزنامه "صمیمی" بود و به یک "جلسه درد دل" تبدیل شد.
به گزارش جهان، روزنامه ایران که در فضای سیاسی به عنوان "ارگان مطبوعاتی جریان انحرافی" شناخته می شود، در این مصاحبه بلند تلاش کرد تا پاسخ هایی را علیه "طرح مجلس برای سوال از رئیس جمهور" از عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بگیرد. جواب های دکتر الهام به سوالات این روزنامه تایید می کند که این هدف محقق شده است.

این گفت وگو با عنوان "وجدان عمومي چالش با رئيس‌جمهور را نمي‌پذيرد" به همراه عکس دکتر الهام، تیتر یک شماره امروز روزنامه ایران شده است.

آنچنان که در مقدمه این مصاحبه آمده است، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری پس از شنیدن درخواست روزنامه ایران برای روز بعد وقت مصاحبه داده است.

به نوشته ارگان جریان انحرافی "الهام انصافاً هنوز معتدل است و منصف، ضمن آنكه انتقادات خود به دولت را خيلي شفاف مطرح مي‌كند اما باز هم تأكيد دارد كه مدافع و موافق دولت است و حتي به تندروي برخي دوستانش در جبهه پايداري هم كاري ندارد. مصاحبه ما با الهام كه در اواخر تبديل به يك جلسه درد دل شده بود مفصل است و پر از نكته."




مردم موافق سوال از احمدی نژاد نیستند

دکتر الهام در این مصاحبه طرح مجلس برای سوال از احمدی نژاد را از بعد قانونی بررسی کرده است. وی در این باره با اشاره به ماجرای عزل بنی صدر توسط مجلس می گوید: در قضيه بني‌صدر وجدان عمومي باور كرده بود، خوب البته بي‌چالش هم نبود ولي وجدان غالب جامعه با اين موضوع همراه بود. ولي در مورد موضوع اخير من هم باوري نمي‌بينم بين مردم و اين گروه سؤال‌كننده.

دکتر الهام که هنوز مشاور حقوقی احمدی نژاد هم هست، درباره اینکه آیا می توان از رئيس‌جمهور درباره نظراتش درخصوص گشت ارشاد سؤال کرد، گفته است: اما رئيس‌جمهور در اين خصوص نظرش را گفته و اين نظر نمي‌تواند مورد سؤال قرار بگيرد.

 وی در ادامه در پاسخ به این سوال که "تحليل سياسي شما از مطرح شدن سؤال از رئيس‌جمهور در اين مقطع چيست؟"، گفته است: اينها گمانه‌هاي سياسي است و من خيلي علاقه ندارم به اين عرصه‌ها ورود پيدا كنم اما اجمالاً اينكه اينها سؤال‌ها را مطرح كردند و ديدند پاسخ به سؤال قبل از انتخابات برايشان خوب نيست و گفتند صدايش را قبل از انتخابات در نمي‌ آوريم تا بعد از انتخابات ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد. آيا اين سؤال رأي‌آوري دارد براي ما يا رأي‌شكني دارد، لابد فكر كردند مثلاً رهبري هم وساطت بكنند و اقداماتي بكنند كه مجدداً اينها بتوانند اين هزينه را متوجه رهبري بكنند و اين منت را بر سر احمدي‌نژاد بگذارند."

یکی از باورهایی که درباره مدافعان سرسخت و اصولگرای دولت وجود دارد، متهم بودن آنان به تلاش برای جذب آرای احمدی نژاد به نفع خود در انتخابات است؛ موضوعی که دکتر الهام درباره آن موضع مثبت گرفته است. او گفته است، مخالفت با دولت برای کسی رای آوری ندارد اما حمایت از دولت رای آور است!

دکتر الهام در این باره عنوان کرده است:(طراحان سوال از رئیس جمهور) "ظاهراً فكر مي‌كنند امروز با اين چالش مي‌شود رأي آورد يعني اگر كسي علم مخالفت با رئيس‌جمهور را بلند بكند و اپوزيسيون دولت باشد، اين موضوع رأي‌آور است. در حالي كه بنده اين پيام را از جامعه استشمام نمي‌كنم و اتفاقاً عكسش وجود دارد. در هر صورت بعضي كه در يك بن بست سياسي هستند خواستند كاري بكنند كه شناخته شوند."

وی روز 28 بهمن ماه هم در همایش انتخابات در دانشگاه قم، گفته بود، جریان انحرافی را مخالفان گفتمانی احمدی‌نژاد ساختند و "دولت را متهم به همراهی با آن کردند."

اما مصاحبه عضو جبهه پایداری با روزنامه ایران در حالی است که علامه مصباح یزدی بارها جریان انحرافی را از جریان های خطرناک دانسته و ضمن دادن هشدار درباره پازل های آن، حتی عنوان کرده اند که مباني فراماسونري در مواضع سران این جریان نمود پیدا کرده است.

به عنوان نمونه آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه جریان انحرافی در تلاش است که نیاز به ولی فقیه را در جامعه زیر سوال ببرد، تاکید کرده اند: " هدف این تفکر انحرافی آن است که در آینده این تصور القا شود که تمام فعالیت‌ها، طرح‌ها و خدمات‌ انجام‌شده در این چند سال از جانب یک نفر منحرف بوده و او بزرگ‌ترین استراتژیست عالم است و هر کاری که انجام داده‌ایم از او الهام گرفته‌ایم و بنابراین او باید رئیس‌جمهور آینده شود و کشور را اداره کند."
ایشان همچنین در جایی دیگر درباره جریان انحرافی می فرمایند: بعضی‌ها نسبت به خطر اطلاع دارند ولی آن را ساده می‌انگارند و مسامحه می‌کنند، بعضی هم که عمق خطر را بیشتر درک می‌کنند، ‌به خاطر تعلق به گروه خاص، واکنش به خطر را به مصلحت گروه خود نمی‌بینند و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند ... ‌تنها افراد اندکی هستند که چشم تیزبینی دارند، خطر را می‌بینند، آینده‌اش را درک و ارزیابی می‌کنند و طبعا حساسیت نشان می‌دهند، اما غالبا با چنین افرادی رفتارهای نامهربانانه می‌شود و این نامهربانی‌ها نه تنها از سوی دشمنان بلکه گاهی اوقات از طرف دوستان نیز دیده می‌شود که جای تعجب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آشی است که خودتان بار کردید .بزرگان را حذف کردید وارزشها را کنار گذاشتید و زیاد به تازه به دوران رسیده ها میدان دادید این هم نتیجه .چهل سال زحمت ایت الله هاشمی را ندیدید وبه کسانی رو اوردید که نه در مبارزه بودند ونه در جنگ واکنون همه چیز را حراج کرده اند.
م عرب ن هستند و خطر و حساسیت را تشخیص میدهند ارزوی
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم که هنوز با این همه هجمه به رییس جمهور مردمی و خادم که پاک ترین و خالص ترین بوده است برخوردها عوض نشده است ولی همینطور که در جمله اخر فرمودند افراد اندکی هستند که خطر را می شناسند و حساسیت ها را نشخیص می دهند.ارزوی پیروزی برای دکتر احمدی نژاد دارم خدا