پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

عقب‌نشینی ۱۰۰ کیلومتری داعش درعراق

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 397277
گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای پیشمرگه توانسته‌اند تروریست‌ها را بیش از ۱۰۰ کیلومتر وادار به عقب‌نشینی کنند و بیش از ۷۵ داعشی در درگیری‌های اخیر کشته شدند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از المیادین خبر داد، نیروهای پیشمرگه اعلام کردند که با شکسته شدن محاصره منطقه سنجار ۳۰ روستا را از دست داعش آزاد کردند.

بنابراین گزارش‌، نیروهای پیشمرگه در طی ۴۸ ساعت توانستند ۱۰۲ کیلومتر در سنجار پیشروی کنند و نیروهای داعشی را به عقب برانند.

به لحاط جغرافیایی منطقه سنجار در شمال غرب موصل واقع است و از توابع استان نینوی محسوب می شود. اهمیت کوهستان‌های سنجار در این است که اگر نیروهای پیشمرگه سیطره خود براین منطقه را تکمیل کنند می تواند مرکز ثقل پیشروی نیروها به سمت مناطق جنوب و جنوب شرقی نظیر تلعفر و موصل واقع گردد. ضمن انکه سیطره بر سنجار به این معنی است که می تواند قبضه امنیتی بر بخش وسیعی از مرزهای عراق و سوریه از ربیعه گرفته تا مرزهای الانبار شمالی را تثبیت کند.

بنابر گزارش المیادین، در ادامه درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگه و تروریست‌های داعشی در سنجار ۷۵ تروریست کشته شدند.

همزمان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه از ابتدای هفته گذشته عملیاتی را برای مقابله با تروریست‌ها آغاز کرده‌اند و همزمان با عملیات نیروهای پیشمرگه و پیشروی به سمت جنوب، نیروهای ارتش و مردمی نیز به سمت شمال حرکت کرده‌اند تا بتوانند موصل را از کنترل داعش خارج کنند.

از سوی دیگر پایگاه خبری العهد گزارش داد که ۴۰ تروریست در حملات هوایی آمریکایی به مواضع داعش در شمال موصل ۴۰ تروریست کشته شدند.

عملیات سنجار با توجه به بشارتی که اخیرا حیدر العبادی نخست وزیر عراق مبنی بر ازاد سازی کامل موصل در اینده نزدیک داد از اهمیت بالایی برخوردار است می تواند مقدمه‌ای باشد بر باز پس گیری موصل دومین شهر بزرگ عراق توسط ارتش این کشور که از خرداد ماه گذشته در یک تبانی داخلی، منطقه ای و بین المللی به اشغال گروهک تروریستی داعش در آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *