جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واردات گندم از مرز ۵ میلیون تن گذشت

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 397178
واردات گندم در ۸ ماهه امسال با رشد بیش از ۲.۵ برابری نسبت به مدت مدت مشابه سال قبل به بیش از ۵ میلیون و ۱۱۹ هزار تن افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حال آمار ۸ ماهه واردات گندم پیش از این ۳ میلیون ۷۵۴ هزار تن اعلام شده بود که آمارهای رسمی گمرک نشان می دهد، این رقم مربوط به واردات گندم سخت است و غیر از این نیز در ۸ ماهه امسال یک میلیون و ۳۶۵ هزار تن دانه گمدم بجز گندم دامی وارد کشور شده است که مجموع واردات ۵ میلیون ۱۱۹ هزار تن می شود.

این در حالی است که رقم واردات گندم در ۸ ماهه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۱ هزار تن بوده است که با این حساب واردات گندم در سال جاری تا پایان آبان ماه رشد ۱۵۴ درصدی داشته است.


در حالی دولت باید در سال جاری که سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است، در جهت کاهش واردات کالاهای استراتژیک گام بر می داشت که به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق و ضربه پذیر بودن بخش کشاورزی از خشکسالی و کم آبی، این هدف در خصوص گندم محقق نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *