جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۴
هفته نامه فرانسوی نوول ابزرواتور؛

احتمال‌ جنگ‌ جهانی‌ سوم‌ بین‌ ایران‌ و‌ عربستان!

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 447875
نويسنده بروز دو واقعه را نشانه احتمال وقوع اين سناريوي فاجعه آور خوانده كه يكي ريشه در مسكو و ديگري خليج فارس دارد كه ميتواند جرقه يك برخورد عمومي را ايجاد كند.
احتمال‌ جنگ‌ جهانی‌ سوم‌ بین‌ ایران‌ و‌ عربستان!
به گزارش جهان و به نقل از انتخاب_هفته نامه فرانسوی نوول ابزرواتور در گزارشی از احتمال آغاز جنگ جهاني سوم بواسطه ورود نظامي روسيه به بحران سوريه و افزايش تنش بين ايران و عربستان سخن به ميان آورده است.

 نويسنده بروز دو واقعه را نشانه احتمال وقوع اين سناريوي فاجعه آور خوانده كه يكي ريشه در مسكو و ديگري خليج فارس دارد كه ميتواند جرقه يك برخورد عمومي را ايجاد كند.

نويسنده مقاله ادعا كرده نزديك بود ٣٠ سپتامبر تاريخ تكرار شود و جنگ جهاني سوم بي سر و صدا آغاز شود.

وي با اشاره به حادثه ترور وليعهد اتريش در سارايوو كه زمينه ساز شروع جنگ جهاني اول در سال ١٩١٤ شد، به دو دليل وضع فعلي را با آن زمان مقايسه ميكند: ١ - افزايش تنش بين ايران و عربستان بواسطه انتقاد محكم ايران از عربستان بواسطه عدم تامين امنيت حجاج و ادعاي عربستان مبني بر توقيف دو لنج حامل سلاح از مبدا ايران به مقصد يمن ٢- بحران سوريه و تصميم پارلمان روسيه مبني بر اجازه به پوتين براي انجام عمليات نظامي در سوريه.

اين نشریه در ادامه ادعا می کند: در حاليكه غرب مشغول انجام عمليات خود در سوريه است، اقدام نظامي روسيه و بمباران اماكن متعلق به مخالفين بشار ( نه داعش) كه متحد آمريكا هستند، ريسك رويارويي دو طرف را افزايش می دهد.

نويسنده اين بيم را مطرح ميكند كه ١- روسيه كه مشكلات اقتصادي داخلي دارد و ايران قدرتمند بعد از توافق هسته اي، در حال آزمايش ميزان تمايل و جديت طرف مقابل هستند و ٢- اينكه سعودي ها نيز كه شديدا از قدرت گرفتن رقيب شیعه خود وحشت زده هستند، متحدين خود از جمله فرانسه را به يك بازي بي پاياني در منطقه بكشانند كه اوضاع را وخيم تر كند.

*سیدمحمد ساداتی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
ای خدایعنی میشه سر یه وهای را ازتنش جداکنم...
مهران
جنگ ایران با عربستان نیم روز طول میکشه و عربستان در این مدت کاملا فلج.یمنی ها با معدود موشک هاشون چنتا از بزرگترین پایگاه های عربستان رو فرستادن رو هوا موشک های ایران به فنا میده
بهرام
خدانکندچنین جنگی اتفاق بیفتدولی اگربیفتدخاورمیانه متعلق به ایران خواهدبوددنیاقدرت سپاه پاسداران ایران راخواهددید
علی
متاسفانه امریکامیخواد عربستان روبرعلیه ایران به پاکنه و اگه جنگ بشه نصف کشوراپشت امریکان و نصف دیگه بی طرفن و ایران فقط روسیه براش میمونه که روسیه هم بنظرمن پشت ایران روخالی میکنه.ایران باید فقط بمب اتم بسازه وگرنه راحت ازبین میره