پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱۶
۱۱۷
پورنجاتی: اصلاحات نقشی در خشونت‌های 88 نداشت؛

عکس امام را ما پاره نکردیم، کار صداوسیما بود!

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 392470
عضو حزب منحله مشارکت با رفع اتهام از هم‌فکران وهم‌حزبی‌هایش در ادعایی عجیب گفت: احتمال می‌دهم پاره کردن عکس امام در استودیو اتفاق افتاده است!
عکس امام را ما پاره نکردیم، کار صداوسیما بود!
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد پورنجاتی نماینده مجلس ششم و عضو حزب منحله مشارکت یکی از مدعوین همایش ملی اعتدال بود که حضور وی در چنین همایشی باعث شد سراغش برویم و در گفت‌و‌گویی هماهنگ نشده، نظر وی را درباره نسبت اعتدال و اصلاحات جویا شویم که بحث به سمت اختلافات اصلاح‌طلبان با هاشمی‌رفسنجانی، فتنه ۸۸ و تکذیب بازجو بودن پورنجاتی از سحابی نیز کشیده شد.

آقای پورنجاتی با توجه به حضورتان در همایش اعتدال، لطفاً برایمان از نسبت اعتدال و اصلاحات بفرمائید.

 نسبت اصلاح‌طلبی و اعتدال به نظر من نسبت شیر و شکر است و آنقدر از لحاظ ماهیت تناسب دارد که نمی‌توان آن را تفکیک کرد؛ برای اینکه در عمل هم در همه تحولات تاریخی و اجتماعی شاهد بودیم اصلاح‌طلبی یک حرکت آرام، معقول در چارچوب مقدورات و محدودیت‌هاست؛ هر جامعه یک آرمانی دارد، جامعه ما هم یک آرمانی دارد، جامعه ما در انقلاب اسلامی تعریف شده است، حالا این حرکت می‌خواهد به صورت بساز بفروشی و سریع انجام گیرد یا به شکل برنامه‌ریزی شده و متناسب با امکانات و موقعیت واقعی؛ بنابراین اعتدال یک توصیف است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاسی علت مطرح شدن مبحث اعتدال از سوی آقای هاشمی در نماز جمعه دلخوری ایشان از عملکرد جریان اصلاحات بود، ارزیابی‌تان از این برخوردهای دوگانه تاریخی با مبحث اعتدال از سوی اصلاح‌طلبان چیست؟

البته واقعش این است که من خاطرم نمی‌آید آقای هاشمی از اعتدال در نماز جمعه صحبت کرده باشد.

در سال‌های دوم خرداد و در انتقاد از آن فضا این بحث را مطرح کردند.

درست است. منتقدین آن چه کسانی بودند؟

*هاشمی هیچگاه افراطی نبوده است

شاید منظور ایشان آقای قوچانی، گنجی و.. که بحث عالیجناب سرخپوش را در راستای تخریب علیه آقای هاشمی مطرح کرده بودند، کسانی که در ان زمان آقای هاشمی را متهم به افراط‌گری کردند...

بنابراین آنها از اعتدال دفاع کردند. اگر چنین چیزی گفته باشند که چرا هاشمی از اعتدال حرف می‌زند و در گذشته ایشان افراطی بوده است- به فرض که این حرف درست بوده باشد- آقای هاشمی از ابتدای انقلاب هیچگاه آدم افراطی نبوده است.

حتی در زمان دولت سازندگی که اصلاح‌طلبان بیشترین انتقاد را به ایشان داشتند، شما آقای هاشمی را افراطی نمی‌دانستید؟

در زمان سازندگی جریان چپ سیاسی آن روزگار، اسمش اصلاح‌طلب نبود بلکه جریان چپ بودند.

همان جریان چپ، آقای هاشمی را به تندروی متهم نکرد و وی را عالیجناب سرخپوش معرفی نکرد؟

اصلاح‌طلبان این کار را نمی‌کردند.

پس آقای گنجی نمونه اصلاح‌طلبی آن زمان نبود؟

پورنجاتی: نه ببینید! نباید برای جریان اصلاح‌طلبی با اسامی، شناسنامه صادر کنیم؛ اصلاحات یک تفکر است همانطور که ممکن است در اصولگرایی افرادی باشند که خود اصولگرایان هم منتقد آنها باشند که برخی افراد مبیّن نگاه اصولگرایی نیستند، در جریان اصلاح‌طلبی هم بعد دوران دوم خرداد برخی تصور کردند هرچه که ما می‌گوییم اصلاح‌طلبی است. ما با اشخاص کاری نداریم و باید با گفتمان بحث کنیم.

* عالیجناب نامیدن هاشمی از سوی اصلاح‌طلبان یک نسبت نارواست

بخشی از نماد گفتمان اصلاح‌طلبی در افکار و روش و برنامه‌های سیاسی و اجرایی دولت اصلاحات متجلی شد و بخش مهم‌ترش هنوز تحقق پیدا نکرده است. اصلاحات متعلق به یک جریان سیاسی نیست. پس نمی‌توان گفت اصلاح‌طلبان به آقای هاشمی گفتند عالیجناب سرخپوش، این یک نسبت نارواست.

یعنی قبول ندارید اصلاح‌طلبان در آن دوران به سیاست‌های آقای هاشمی نقد داشتند؟

هنوز هم نسبت به بخشی از سیاست‌های دولت سازندگی نقدم دارم، این اشکال دارد؟ رهبری هم نقد داشتند، اشکال دارد؟ بنابراین این را نمی‌شود به عنوان اینکه اصلاح‌طلبان با اعتدال مشکل دارند، مطرح کرد.

آقای پورنجاتی! در بازخوانی تاریخی برخی‌ها معتقد هستند که وقایع ۸۸ و تندروی اصلاح طلبان در آن سال، نقطه تناقض این‌همانی اعتدال و اصلاحات است، نظر شما در این باره چیست؟

کدام بخش‌ ۸۸ تندروی بوده است؟

ادعای تقلب، اردوکشی‌های خیابانی، نپذیرفتن رأی ۴۰ میلیونی مردم از سوی اصلاح‌طلبان.

انتخابات ۸۸ یک فرآیند است و نمی‌شود به صورت سالن تشریح یک عضو را جدا کرد و گفت نظر شما درباره این عضو عفونی شده چیست.

اگر ارگانیسم ۸۸ را مورد بررسی قرار دهیم، درباره زمان شکل‌گیری انتخابات ۸۸، مقدماتش، عوامل موثر در ایجاد آن فضا و ذهنیتی که در بخش عمده‌ای از جامعه فراهم شد که انگار یک مهندسی در انتخابات اتفاق افتاده است و شخصیت‌هایی با عنوان حقوقی و مسئول و ناظر بر انتخابات، رسما از یک کاندیدا دفاع کردند، می‌بینیم اینها به جامعه ذهنیت داده و آنها را به اشتباه می‌اندازد؛ سرانجام در شرایط برگزاری انتخابات به عنوان کسی که سال‌ها در وزارت کشور خدمت کرده و با مکانیزم انتخابات آشنا هستم این را می‌گویم، سازوکارهایی در اجرای انتخابات و شمارش آرای انتخابات اتفاق افتاد، که بی‌سابقه است. این نه تنها با اعتدال بلکه با ظواهر قانون تناقض دارد. بنابراین اگر جامعه‌ای که در انتخابات شرکت کرده پرسشی مطرح می‌کند و پرسش خود را به صورت اجتماعی و خودجوش در رسانه و خیابان مطرح می‌کند؛ آن اجتماع چند میلیونی به فرمان کسی در خیابان نیامد که امروز به عنوان اینکه مطرح می‌کنند، سران فتنه، دعوت کرده باشند.

به خشونت کشیده شدن آن چطور که هیچ وقت از سوی این آقایان محکوم نشد؟ یعنی از نظر شما بیانیه‌هایی سران فتنه هیچ نقشی در این خشونت‌ها نداشت؟

شما اگر امروز برای دفاع از جمهوری اسلامی دعوت به اجتماع کنید یا اگر برای تشییع جنازه یک هنرمند برنامه داشته باشید، هیچ بعید نیست که چهار نفر هم از این طرف و آن طرف سواستفاده کنند اما نسبت دادن آن چند نفر به کلیت یک جریان به عنوان ضد انقلاب و مواجب‌بگیر خارجی توهین به اکثریت جامعه است.

اما رهبری در خطبه‌های ۲۹ خرداد هشدار داده بودند که این افراد نمی‌توانند این فضا را کنترل کنند.

حالا... می‌خواهم بگویم آن اتفاقات توسط جریان اصلاحات اتفاق نیفتاده بود. بلکه واکنشی در برابر بی‌‌اعتنایی بود.

ببینید بحث من چیز دیگری است، اگر بپذیریم که اثبات شی نفی ما عدا نمی‌کند، عدم اعتدال آن جریان به زعم شما، آیا مجوزی برای عملکرد خلاف اعتدال و خشونت‌آمیز جریان اصلاحات در سال ۸۸ می‌شود و آیا این رفتارها با اعتدال همخوانی داشت؟

من نمی‌توانم برخورد خشونت‌آمیز را بپذیرم، خشونت آمیز، یعنی قبول حرف شما، کدام اصلاح‌طلبی رفته و سنگ به شیشه زده است؟

مصداق آن اتفاقات روز عاشورا، روز قدس،‌۱۳آبان و ۱۶ آذر سال ۸۸ است.

یک مورد اگر یک اصلاح‌طلب را آوردید که بگویند حتی از او اعتراف گرفته‌ایم با همان مکانیزم‌های اعتراف گیری که در دوره احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و ما قبول نداریم، باشد اما بسیاری از اینها اصلا حضور نداشتند.

خشونت بوده ولی این خشونت به عنوان یک حادثه توسط جریانی بوده و من به عنوان کسی که در صدا سیما فعالیت کرده‌ام، احتمال می‌دهم پاره کردن عکس امام در استودیو اتفاق افتاده است. احتمال که گناه نیست.

دانشجویان زیادی در دانشگاه شاهد این اتفاق بودند، به هر حال مردم هنوز شعارهای نه غزه نه لبنان این جریان و جمهوری ایرانی آنها را از یاد نبرده‌اند.

: بله...

و آقای موسوی هم هیچگاه مرز خود را با این شعارها مشخص نکرد.

برویم بیرون صحبت کنیم...

آقای پورنجاتی سوال دیگرم درباره موضوع بازجویی شما از آقای سحابی است که ایشان که در کتاب خاطرات خود به آن اشاره کرده است.

من نبودم، من بازجو هیچکس نبودم، اصلا من بازجو نبودم.

پس موضوعی که آقای سحابی در کتاب خاطرات خود نقل کرده است را تکذیب می‌کنید؟

من هیچگاه بازجو نبوده‌ام.

این ادعایی است که آقای سحابی مطرح کرده است.

پورنجاتی: قبل از انقلاب وقتی از ما اعلامیه می‌گرفتند و ساواک می گفت از چه کسی گرفته‌اید ما اسم کسی را می‌آوردیم که فوت کرده باشد. بعد می‌رفتند و می‌دیدند مرده است بنابراین نمی‌توانستند او را تعقیب کنند، الان هم آقای سحابی در قید حیات نیست، یک چیزی نقل کرده و گفته است من کسی را دیدم که احمد پورنجاتی بود، می‌توان بررسی کرد که مسئولیت احمد پورنجاتی آن زمان چه بود. من آن موقع معاون مطبوعاتی وزرات ارشاد بودم و چه کار به بازجویی دارم، اصلا در وزارت نبودم.

فارس: یعنی شما می‌گویید بازجویی در نظام جمهوری اسلامی بد بوده است؟

من بد و خوب نکردم. مگر در نظام اعتدال بازجو نداریم؟ اما مهم این است که این بازجویی طبق قانون باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
به روباه کفتند شاهد داری گفت دمم
لابد نه غزه نه لبنانم کار صدا سیما بود همینطور نماز جمعه مختلط
همون هفته اول بعد راهپیمایی میدان امام حسین (ع) به طرف آزادی چنتا دختر و پسر کنار هم رو سجاده سبز (!) نماز خوندن بعدم با هم دست دادن... یعنی یک برنامه ای بوده ها
این منفی که میدین یعنی چی؟ یعنی این حرکن محکوم هست؟ خب منظور منم همین بوده.
منظورتون اینه که این قضیه اتفاق نیافتاده؟ از دانشجوهای سال 88 بپرسین، همه عکسش رو دیدن (تقریباً همه، حداقل اگر ندیدن دیگه شنیدن).
منظورتون اینه که با من یا مثلاً موضع من مخالفین؟ خب که چی؟ الآن این حرف من مشکلش چی بود؟ در اسلام برای همه چیز حدود و مرزهایی تعریف شده و اگر کسی بخواد اینها رو با حرکات التقاطی مخدوش کنه یا منافق هست یا آموزش درستی نداشته. این حرفهای آقای موسوی که خودش رو العیاذبالله با امام حسین (ع) و نظام رو با حکومت بنی امیه مقایسه میکرد (اعلامیه هاش هست، دیگه تکذیب نکنین) چه فرقی با حرفهای مسعود رجوی در سال 60 داره که سازمان منافقین رو همطراز سیدالشهداء و امام رو هم ... پناه بر خدا.
آقای موسوی میتونست راست و حسینی بیاد بگه انقلاب و اسلام اشتباه بوده، سرش به سنگ خورده، میخواد مسیر رو عوض کنه. نه اینکه بیاد بگه راه امام! راه امام! دستبند سبز، غیره. این کارش عین قرآن سرنیزه بردن نبود؟؟
بر من مسجل شده یا از اصل مخالف انقلاب بوده، یا یک فرد به غایت ساده لوح و تأثیرپذیر که گول دیگران رو خورده و در هر دو حال باید از سیاست کنار نگه داشته شود (مثل آیت الله منتظری).
آدمیزاد
Colombia
خوب شد شما برای کشور تصمیم نمی گیری وگرنه با این اموری که بر شما مسجل شده همه ملت باید از کار و زندگی کنار گذاشته می شدند. حاجی واقع بین باش اینهایی که نوشتی خوبه برای تو خاطرات. بیا وسط میدون ببین مردمی که از همه این سیاسی کاری ها خسته شدند چی میگن. دلت خوش نباشه میری مسجد و نمازجمعه همه مثل خودت فکر می کنند نه هم میهن محترم. برو وسط مردم که تو تاکسی میشینن فحش میدن سوار مترو میشن فحش میدن و چون کسی حرفشون رو حتی گوش نمیده روز به روز جری تر میشن و متاسفانه از انقلاب و اسلام دورتر. تو این سایت ها هم نرید که همه موافق هستند و براتون مثبت میذارن برید تو سایتهای دیگه نظر مردم رو بخونید بعد جمع بندی کنید . توصیه دوستانه هیچوقت براتون امری رو مسجل نکنید. امام علی علیه السلام میفرمایند اگر شب کسی را درحال گناه دیدی فردا به آن چشم نگاهش نکن شاید تا صبح توبه کرده و تو ندانی. و من الله التوفیق
Germany
آمار میگه آدم های ناراضی ۶ برابر افراد راضی شکایت می کنن. یعنی اگه یک نفر راضی رضایتش رو اعلام کنه در مقابل ۶ تا ناراضی شکایتشون رو علنی می کنن.
بگذریم از اینکه حتی امثال من که تو همه انتخابات و راهپیمایی ها شرکت می کنن هم گاها به قول شما فحش هایی میدیم.
Iran, Islamic Republic of
قربان چون مردم یک چیزی میگن دیگه اون حرف میشه درست؟ مردم فحش میدن، فحش بدن. بله بایدم فحش بدن. ما هم راضی که نیستیم، دفاع کورکورانه هم نمیکنیم. نکات منفی رو هم میبینیم و نقد میکنیم. ...
تعریف فتنه یعنی بخشی از حق را بگیری و با باطل ممزوج کنی و نتیجه مطابق نفست را بگیری
برادر گرامی اگر مردم حرفی میزنند دلایل مختلفی دارد. از جمله بی لیاقتی مدیران میانی. هر کسی هم گله میکنه معنی عداوت با نظام نیست. مطمئن باش در برآیند کشوری درصد طرفداران نظام ما از بسیاری از کشورهای مرفه و با ثبات دنیا بالاتره. آنهم با اینهمه دشمنی و کارشکنی که اگر نبود ...
خلاصه اگر این مشکل بصیرت بین خودی ها حل بشه خیلی از شر دشمنان مصون میشیم.
علمدار
آقا یا خانم آدمیزاد ؛ از اول انقلاب فحش دادن و خا ج از گود نشستن و انتقاد کردن به دلیل آزادی بیان به امری طبیعی تبدیل شده ؛ اما هر وقت کشور مورد تهدید واقع شده همین ملت با جان و مال از ناموس خود دفاع کرده ؛ پس شما به این فحش ها دلت را خوش نکن چون اگر این فحش ها ميخواست عمل کند انقلاب ما یکسان هم دوام نمی آورد .
United States
وای به حالت آقای نجاتی شرم کن
برادر عزیز یه جوری میگی انگار ما تو این مملکت نیستیم فقط شما با مترو اتوبوس جابجا میشید بله مردم ناراضی هستند از خیلی مسایل ...
خود بنده از همون هایی هستم که تو مترو بار ها از مشکلات و بدبختی مردم گله کردم ولی فکر می کنی جمهوری اسلامی ساقط بشه همه چی درست میشه ؟ برادر اقتدار جمهوری اسلامی رو تضعیف کردند که این همه مشکل سر مردم ریخته همون از خدا بی خبرهایی که نظام رو تضعیف کردند برای پست ومقام حالا در مقام مدعی العموم وایسادن غر میزنند انصافا این شکل تحریم تو کل انقلاب سابقه نداشته چرا ؟
چون یه احمقی مثل موسوی و کروبی دهان اینها رو آب انداختند که میشه جمهوری اسلامی رو برانداخت...
تو این شرایط نظر من اینه که ملت باید با هم باشند اتحاد اتحاد اتحاد من شخصا با مردم کشورم هیچ مشکلی ندارم حتی اونی که به جمهوری اسلامی فحش میده رو باید تو این شرایط باهاش دوست بود دشمن ما عربستان و این جماعت تکفیری اند فکر می کنید بزرگترین مخالف توافق هسته ای کیه ؟ عربستان از همه بیشتر داره دست و پا میزنه جمهوری اسلامی تضعیف بشه ...
بی شرف ها تو این 2 ساله که جمهوری اسلامی تضعیف شده ببینید منطقه رو چیکار کردند،
پشتیبانی این آدمخوارها رو کی انجام میده
چرا امام گفت اگر از آمريکا بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت؟
حسین
کجای این افراد نوشته بود اینا اصلاح طلب هستن؟؟؟کجا تریبون به موسوی دادن که بینم اینا رو محکوم میکنه یا نه؟؟؟؟کجا اجازه دادن بینم اتفاقات عاشورا را محکوم میکنه یا نه؟؟
کجا بهش اجازه دادن که تهمتهای که در صدا و سیمای ملی بهش شد رو جواب بده؟
...
Iran, Islamic Republic of
همونطوری که بیانیه میدادن ، همونطوری هم میتونن تکذیب کنن
مگه اون موقع از صدا و سیما اطلاعیه واسه تجمع میدادن؟!!!
شادی
کاری نداره موسوی فردا اعلام کنه می خواهم بیام صدا و سیما واعلام کنم که ما سران فتنه خیانت کردیم به اسلام و ایران و از این طریق من عذر خواهی میکنم . ببین اگر مقامات جلو گیر ی کردند حق با تو است بشر جان
به همون روباه مدعی... گفتند شاهدت کیه گفت دمم!_
ببینید احمدی نژاد ...نقشی درفتنه نداشتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
ناشناس
بهتر از اینه که با هم برن مهمونی یا کافی شاپ...
یعنی این آقایان کارهایشان آنقدر شرمناک بوده که دارن از زیرکارهایشان در می رند مانند افراد مست لا یعقل که بعد از هشیاری کارهای خدشان را قبول نمی کنند
شرمتان باد شرمتان باد شرمتان باد
صد رحمت به سنگ پای قزوین
رضا
شاعر گفته : ... اینها ذاتشون خرابه احتمالا که نه ...
United States
وقتی همشون وارد سیاست شدن همینه دیگه
Iran, Islamic Republic of
مگر روز قيامت شود كه جنايتها و خيانتهاي اين قوم ت...آشكار شود و عذاب الهي گريبانگير اعمال خبيثانه شان گردد.
....
حران
Iran, Islamic Republic of
به این بنده خدا خرده نگیریم!
انقدر دست دست کرد قوه قضائیه و بخاطر "مصلحت نظام" که بعید نیست چند وقت دیگر بگویند ما روز عاشورا به خیابون نریختیم و روز 13 فروردین بود
بزرگترین سانسور تاریخ معاصر به نظر من خواسته مردم در 9 دی بود که هیچ تجمعی در تاریخ انقلاب به این اندازه نبوده و نخواهد بود!
و خواسته مردم هم چیزی جز اعدام سران فتنه یعنی خاتمی، موسوی و کروبی نبوده
نکته قابل توجه اینجاست کسانی که تا دیروز آقای هاشمی را عالی جناب سرخپوش خطاب میکردند امروز طرفدار پرو پا قرص ایشان شده اند !
این سرافکندگی و سقوط آزاد اصلاح طلبا واقعاً عبرت آموز هست، اگر انسان چشم سر داشته باشه، حتی چشم دل هم نمیخواد
Iran, Islamic Republic of
چون فعلاً سودشون توی این کاره
کار همین . ها بود مگه نمی دونستی
گودینی
عجب دروغگوئی شمادرمسابقه دروغگویان جهانی صددرصد برنده می شوی چرا عاملین زشتکار منافق حربی رامحکوم نکردید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عجب در... هستی آقای پورنجاتی. روی هرچی ...م رو سفید کردی.افشای اطلاعات هسته ای در چند سال قبل، تحصن در مجلس ششم، دروغ بزرگ تقلب،بیانیه های کذایی و اردوکشی خیابانی،آتش زدن بانکها و خودروها، ناامن کردن کشور و به تبع آن ترور دانشمندان هسته ای، نمازجمعه مختلط و شعارهای ضد نظام و انقلاب، شعار ضد آرمان فلسطین، اتش زدن خیمه ها در روز عاشورا ، حمله به بسیجیان و افراد مومن و . هزاران خیانتی که به کشور و نظام انجام شده کار اصلاح طلبها نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ولی در کل ببینید که فضای گفتگو حتی میان دشمنان خیلی بهتر از فضای بگیر و ببند است....
هر مزخرفی می خواهند بگویند و بروند به ریش همه بخندند
United States
خجالت رو برای اینجور وقتا گذاشتن
حمزه
Iran, Islamic Republic of
بنده به نوبه ی خودم از آقای پورنجاتی بابت صحبتهاشون تشکر میکنم چون واقعا مدتها بود که نخندیده بودم و امروز با جوکهای قدیمیشون منو خندوندند... واقعا وقتی امثال ایشان جزو سخنگو ها ی اصلاح طلبان و اعتدال گرایان باشند بیش از این از این جماعت جاهل و بی بصیرت انتظار نمیره ... آقای پورنجاتی ، بیش از این به شعور ملت شریف ایران توهین نکنید ... ما بیداریم و بصیر ... مرگ بر فتنه گران خائن و داعیه داران دروغ تقلب
ازایشان سوال کنید ایا برچم امام حسین علیه السلا م راهم در استادیو اتش زدند.
عباسی
خداوند هرچه آدم خاءن ... که بخاطر قدرت طلبی ،حاضرند اقدام به آشوب واغتشاش و وطن فروشی کنند درهردو دنیا رسوا کند.آمین یارب العلمین .
درضمن امثال این شخص،هیچ مشرب ومرام سیاسی هم ندارندوبقول معروف نان را به نرخ روز می خورند .یک روز راست می زنند،روز دیگردم ازارزشها وزمانی شیپوراصلاحات راکوک می کنند.
علی
بهر حال یک روز واقعیت ها مشخص می شود .در مورد 88خیلی مسائل گفته نشده است به امید روزی که مورخین صادق وبی طرف و البته مستقل پرده از حقایق بردارند. فعلا باید صبر کنیم .حرف های رسمی همیشه با حقیقت نسبتی ندارند.
حرف های رسمی همیشه با حقیقت نسبتی ندارند ولی دروغهای بزرگترهای شما قطعا چیزی جز دروغ نیست
اشتباهی مثبت زدم
Turkey
این همه رسانه خارج از ایران دارید. حقایق رو توی این ۵ سال منتشر میکردین و منتظر تاریخ نمیموندین
این خزعبلات رو روتون میشه بعد ۵ سال تکرار کنین؟ اگه کوچکترین شاهد و سندی وجود داشت توی این ۵ سال منتشر شده بود.
مثبت اشتباه دادم
این همه رسوایی به بار آوردند حالا رفتند سراغ یک چیزی که اثبات و عدم اثباتش چیزی از خیانت اصلاح طلبان کم نمی کند اصلا صدا و سیما هم به فرض این کار رو کرده باشه ، بیانیه های موسوی رو هم صدا و سیما مینوشته ؟روز عاشورا هم تو استودیو صدا و سیما با جلوه های ویژه پر شده ؟ 9دی مردم برا چی ریختند تو خیابون ؟ هنوزم سر حرف مهاجرانی هستید که میگفت هلی کوپتر از 9 دی تصویر بر نداشته ؟ اصلا شما بگو ببینم به چه جراتی به آرای ملت توهین کردین ؟ شعار تقلب شما بزرگترین فحش به ملت ایران بود ...
خواهشا بار دیگر بر طبل اختلاف نکوبید کشور نیاز به اتحاد دارد شما هیچ هنری به جز اختلاف افکنی ندارید ...
رو رو برم هي سنگ پاي قزوين !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...بعید نیست که از این کارها انجام داده باشند. کمیته حقیقت یاب بی طرف میبایست بررسی کنند
کمیته حقیقت یاب هم ...
سرباز محافظ ناموس
دم خروس خیلی بزرگ بود این آقا خیلی بهش خوش میگذره که همه چیز رو نادیده گرفته. راست میگه دیوار حاشا که ....
جهان نیوز ای ول بابت انتشار خبر و کامنتای موافق و مخالف
Iran, Islamic Republic of
من خودم در آن روز در دانشگاه بودم اصل آن ماجرا را برادر عزیزمان آقای حسینی بای درست کرد قطعا تاریخ هم این را ثبات می‌کند
مسجد لولاگر را کی درست کرد؟ روز عاشورا را چه کسی درست کرد؟ آتش زدن و رد شدن از روی بنر امام و رهبری را در روز 25 بهمن کی درست کرد؟ تصاویر مختلف آتش زدن عکس های امام در صفحات فیس بوک و سایت های ضدانقلاب را چه درست کرد؟ شعار مرگ بر ولایت فقیه را چه کسی سر داد؟ چه کسی ذوالعلام را شهید کرد؟ چه کسی کبیری را شهید کرد؟
ای برادر حرف حق جواب نداره منتظر جواب نباش اینها باید جواب خدا بدهند
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما که..داره با رسانه های بیگانه رقابت می کنه. بعید نیست.
بعید نیست بینی شما اندازه بینی پینوکیو باشه
دبيرجاد
Iran, Islamic Republic of
اين بابا اصلا معني خيابون نميدونه چيه؟
يواش يواش تا چند وقت ديگه ميگن بله فتنه 88 بوده اما بسيجيا راه انداختن.....
مجید
Iran, Islamic Republic of
تازه فهمیدم که دروغ و دروغگو کیست!
United States
فتنه گران بنای خودشون رو با دروغ گذاشتند
مردم
هرچی بگی حرف خودوش می زنه.
اون روز ... گرفته بودی اینو بگی ؟
نگو که رسانه نداشتیم ... داشتید! خوب هم داشتید.

...
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا همه اصلاح طلبان مثل این اقا فکرمی کنند ؟ واقعا سرنوشت کشور یه روزی توسط این افراد در دست داشتند؟ اینها در مورد افکار عمومی و مردم چه فکر می کنند؟
هشت سال کم بود؟
آره هشت سال شما رو هم دیدیم....
گیرم کار صدا و سیما بوده انها چرا برائت نجستند
بازجوی سحابی
اکنون نیز بعد از 5 سال و در شرایطی که ریاست صدا و سیما تغییر کرده است و... پور نجاتی با همان شیوه و شگرد"قبل از انقلاب وقتی از ما اعلامیه می‌گرفتند و ساواک می گفت از چه کسی گرفته‌اید ما اسم کسی را می‌آوردیم که فوت کرده باشد." خیلی ناشیانه آدرس عوضی میدهد!
چرا دور برداشته یه مدته؟
... می توانید قضایای 88 را یک طرفه و با یک روایت رسمی فیصله بدهید، بهتر است از خواب برخیزید! پدیده های اجتماعی سیاسی چند بعدی هستند و با یک تحلیل حقیقت معلوم نمی شود...مگر آنکه با زور بخواهید یک روایت را مسلط کنید...که مطمن باشید جامعه نخواهد پذیرفت!
جامعه جواب شما منافقین را در 9دی داد
آقای پورنجاتی با حرفهایتان خنده را به لبان ملت ستمدیده از فتنه 88 آوردید دیگر جوک ندارید تا با حرفهایتان ما را سرگرم کنید؟ مامنتظر بقیه جوکهای مضحکتان هستیم خیلی وقت بود نخنده بودیم.
از ایشان پرسید در فتنه 88 چه کسانی تکایا را آتش زدند؟؟؟؟؟ حتما می گوید صدا و سیما آتش زد. هههههههههههههه
تنها احتمالی که به ذهن من میرسه اینه که نیروهای بسیجی خودشون (!) رو رأساً و به دست خودشون برهنه کردن و مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعضاً به شهادت رسوندند... اصلاً حالم گرفته شد یادش افتادم. خدا عوضت بده آقای سعید حجاریان. آقای «اصلاحات به خون نیاز دارد» آقای تئوری ساز...
من دو دفعه به نامزد اینا رأی دادم. خدایا از من بگذر، با چه رویی در جامعه سرم رو بالا بگیرم.
مگر شماها ادعا نکردید ندا اقا سلطان را خود معترضان کشتند تا مردم را تحریک کنند ؟/....
احتمالا سرش به جایی خورده و فراموشی گرفته شاید هم آلزایمر داره. ولی بهتره اینو بدونه که مردم فراموش نمی کنند. چرا همون موقع این حرفا رو نزدی آغا، مردم هم که حرفی نداشتند، فقط گفتند از این اوباش اعلام برائت کنید ولی شما این کار رو نکردید. همه میدونن که کسانی که در عاشورا به خیابان ریختند، یک عده منافق بودند. شما چرا اعلام برائت نکردید.
سوت و کف و بزن و برقص عاشورا که بسیار بزرگتر از پاره کردن عکس امام بود هم حتما کار سیاهی لشکر های صدا و سیما بود دیگه؟
یه چیزی بگید بگنجه آقای مدیر سابق صدا و سیما، این حرفت تو مایه های همون تقلب 11 میلیونی تون بود
خجالت نمی کشید
یکی از یکی راستگو ترن ماشاء الله
میرعماد
Iran, Islamic Republic of
یک سوال : عاشورای سبز را چه کسانی مطرح کردند؟
اراکی
البته این شیوه یعنی تحریف و تکذیب تاریخ ووقایع پدیده نویی نیست مثل قضیه فدک ، آتش زدن خانه وحی ، سقیفه و.... ضمن اینکه این سنخ افراد و جریانات که معتقدند احتمال گناه نیست !! جهت نیل به اهداف خود در طول تاریخ از این شیوه بهره جسته اند و ذهن عوام را منحرف کرده اند . اما آقای پور نجاتی ظاهرا نمیدانند در عصر و قرنی زندگی میکنند که تمام حرکات و سکنات فتنه گران ثبت و ضبط گردیده و مردم هم نه تنها عوام نیستند بلکه بصیرشان از امثال او که خواص و گلاب به رویتان روشنفکرند بیشتر است .
جالب است همین آقای پورنجاتی آنقدر توان تاثیر گذاری دارد که ...
Iran, Islamic Republic of
.. اعتدال ؟؟؟؟؟؟؟
بابا اینها کلا قاطی دارن!
تهمت دروغ تقلب و اردو کشی خیابانی و به سخره گرفتن رای 25 میلیونی مردم و بی حرمتی به عزاداران حسینی توسط اصلاح طلبان قابل انکار نیست و قابل گذشت هم نیست .
حسین))
واقعا خیلی مضحک و دور از عقل است که عکس امام(ره) را در استادیو پاره کرده باشند . ای کاش کمی می اندیشید وبعد پاسخ میداد.
عکس امام را همان های که شیشه های مسجد و پایگاه مقاومت مردمی را شکستند و آنجا را آتش زدند پاره کردند. عکس امام را همان هایی که با کفش و بدون حجاب نماز جمعه خواندند وشعار نه غزه نه لبنان سردادند و باعث خوشحالی رژیم جعلی صهیونیست شدند پاره کردند. آقای پور نجاتی،برای فهم این واضحات نیازی نیست که به مغزتان فشار بیاورید! این را همان مردمی که ظاهرا به نتیجه انتخابات هم اعتراض داشتند زود تشخیص دادند و در نهم دی خودشان را از موجی که فتنه گران ایجاد کرده بودند جدا کرده و به ساحل امن ملت شریف ایران رساندند
چه عقده ای از صدا وسیما در دلتان مانده که برای عقده گشایی می خواهید عمل ننگین ارازل و اوباش ضد انقلاب را به صدا و سیما نسبت دهید، نمیدانم؟
حمید
چرا عوامل اتش زدن پرچم امام حسین و پاره کردن عکس امام دستگیر نشدند تا همه چیز مشخص شود
مطمئنی؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
اینکه عکس امام توسط خبرنگار صداوسیما پاره شده و آتش زده از ....
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی منظور نیست که آقای ... .. چنین رفتار زشتی کرده‌اند بلکه منظور انعکاس آن است. در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها و حتی در راهپیمایی 22 بهمن بعد از اتمام مراسم پلاکاردها را پرت می‌کنند و می‌روند....
Iran, Islamic Republic of
شایدم با فتو شاپ این کارو کردن !!!!
مهدیار
سلام
به نظرم تیتر غیرمنصفانه ای است که از ما که مدعی اخلاق هستیم بعید است. ایشان چنین چیزی نگفته
شما نابینایید
Iran, Islamic Republic of
جهان نا عزیز
هرجند حرف حق تلخ است ...
البته که شما تلخی حرف حق را هیچگاه نپذیرفته اید خرداد 88 یادت میاد ؟؟/
مردم دلسوز نظام
شعار نه غزه نه لبنان ....کار شما نبوده عکس امام را شما پاره نکردید .....چند وقت دیگر اصلا ما در خیابانها نبودیم واعتراض نبوده ........ای بابا عمو یادگار خوابی یابیدار
Iran, Islamic Republic of
مگر مدرکی دارند که اصلاح طلبها پاره کرده اند
همانطور که برای تقلب مدرکی نبود
Germany
اینها خون به دل آقا کردند. میراث امام ولایت فقیه بود و جمهوری اسلامی که سبزها هیچ کدام را قبول ندارند. نیازی به پاره کردن عکس امام نبود. اینها وصیت امام را زیر پا له کردند. کاری کردند که ضدانقلاب قدیم و جدید و صهیونیست ها از فرط هیجان دست و پاشون رو گم کرده بودند و نمیدونستند دیگه چظوزی تو رسانه هاشون از سبزها حمایت کنند.
كم كم ميگن ادعاي تقلب را هم طرفداران احمدي نژاد درست كردند !! رو كه نيست
حامد
این آدم مغز داخل کلش هست؟
چیزی که ما هر روز با چشم خودمون می دیدم. عکس امام رو آتیش می زدن. عکس رهبری رو. اینا استودیو بود؟ اینا نوار بود!؟
عجب شما هم پیراهن ...درست کردید
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا همه چیز رو از اساس منکر شده ظاهراً خیلی سیاسی تشریف داره . ایشان فکر کرده با گذشت زمان اذهان جامعه و حافظه مردم همه چی رو فراموش کرده ...
حسین
توی عالم سیاست هر کار ی میشه کرد.....
lمجتبی
خیانت فتنه گران اظهر من الشمس است اینها خودشون زدن به خواب نمیشه به این راحتی بیدارشون کرد یادمه در روز قدس که همه روزه دار بودند علنی روزه خواری میکردند این قمش وقتی اسلام را به یدک میکشند که به نفعشون باشه
مجید
لابد روزه خواری فتنه گران در روز قدس هم فتوشاپ بود که صدا وسیما آن را نمایش داد؟؟؟؟؟؟؟؟ تمام مردمی که در روز قدس حضور داشتند شاهد اعمال این بی دین ها بودند چطور انکار میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای پور نجاتی در عمرم دروغگویی به حرفه ایی تو ندیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا عجبا
حالا اگه یک یا چند نفر در ماه مبارک رمضان و روز قدس روزه خواری کرده باشند، یا در نماز جمعه با کفش نماز خوانده باشند. یا روز عاشورا کف و سوت زده اند، یا عکس امام را پاره کرده باشند و یا ... که همه ی اینها کارهای ناپسند و از روی جهل و نادانی هم هست ....
Moldova, Republic of
آقا کاملا موافق حرف ایشون هستم ... .
هراحتمالی که این اصول گرایان بدهند...
جعفر
خبرنگار برای این جور ادعاهای من درآوردی باید آماده باشه. اگرچه توجیه این دسته افراد تمام شدنی نیست. به اینها جواب ندند کم کم مردمی که 19 دی برای اعتراض بیرون آمدند را افراطی اعلام می کنند.
...باکفش نماز خواندن ارتباط با شیطان پرست معروف جرج سورس ملعون خونریزی و غارت دیکتاتوری وعدم پذیرش رای مردم داشتن ۴۰۰۰۰ نفر نماینده دریغ از سند تقلب حمایت اسراییل کودک کش پاره کردن عکس امام توهین به عزای حسین دادن شعار نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی و مرگ بر اصل ولایت فقیه میلیادر ها موسوی فتنه گر خرج کرد از آزاد و.... شهید کردن عده ای از پاکترین گل های ایران اسلامی ....
صابر
....مردم فراموشی نگرفتند و ... نیستند
مرگ بر ضد ولایت فقیه
ک.م
سلام
این آقا ظاهرا حافظه اش دچار اشکال شده ...
...
از همه اصلاح طلبان و قدرت طلبان بدم میاد
از خودت چی؟ از خودت بدت نمی یاد؟
تو چرا ناراحت شدی همه ملت شهید داده ایران اسلامی از اصلاح طلبان بدشان می آید تو چرا بهت برخورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی بهت می ماسه
فقط اصلاح طلبان قدرت طلبند؟
Iran, Islamic Republic of
بعد از کروبی ساده لوح از حرفهای پورنجاتی باید بخندیم....
زیرک
United Kingdom
یک چیزی می نویسم اما خواهش می کنم جهان نیوز سانسورش نکن !
« من احتمال می دهم پورنجاتی ...
Iran, Islamic Republic of
اگرفقط یک نظرخاص راچاپ میکنیدبفرماییدکه افرادغیرهمسوباشمانظرات خودراننویسند...
آشنا
این بابا ظاهرامدتی فریزبوده یاا....
اقای خاکستری کی بود؟
Iran, Islamic Republic of
عاشورای سبز , رسوایی فتنه گران شد.
رضا
اقای پور نجاتی فکری برای ان دنیا کنید ماهیت شما برای مردم روشن است نیازی به دروغ پردازی نیست
این پور نجاتی از اون ... درجه یکه...