پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

رایزنی ظریف با فابیوس، هاموند در وین

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 392371
نشست چهار جانبه وزرای خارجه ایران، فرانسه و انگلستان و نماینده آلمان در گروه ۱+۵ آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست چهارجانبه محمدجواد ظریف، لوران فابیوس، فیلیپ هاموند و هانس دیتر لوکاس وزرای خارجه ایران، فرانسه و انگلستان و نماینده آلمان در گروه ۱+۵ آغاز شد.
 
قرار است ظریف بعدازظهر نیز با هاموند و سپس با فابیوس به صورت دوجانبه به گفت‌وگو بپردازد.
 
امروز -جمعه - در چهارمین روز از دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در شهر وین هتل پله کوبورگ شاهد حضور وزرای خارجه انگلیس و فرانسه نیز بود.
 
جان کری عصر دیروز وارد وین شد و پس از ورودش با ظریف و اشتون به مدت ۲ ساعت درباره راه‌های دستیابی به توافق جامع به گفت‌وگو پرداخت و امروز نیز دومین دور مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده ۱+۵ در هتل پله کوبورگ به مدت دو ساعت برگزار شد.
 
کری همچنین رایزنی‌های سه جانبه‌ای را با همتایان فرانسوی و انگلیسی داشت و پس از آن رایزنی پنج جانبه‌ای با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه، نماینده آلمان در ۱+۵ و کاترین اشتون برگزار کرد.
 
قرار است کری و فابیوس نیز بعد از مذاکرات برای رایزنی با همتایان اروپایی به پاریس برگردند و هاموند هم به لندن و ظریف هم برای مشورت با مقامات ارشد ایرانی به تهران.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *