پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
باکاهش حجم، ارزش، دفعات و شاخص بورس رقم خورد

سرمازدگی بورس در اولین ماه زمستان

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 402973
حجم، ارزش و دفعات دادوستدها و نیز شاخص بورس در آذرماه امسال افت چشمگیری را تجربه کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ در اولین ماه زمستان امسال تعداد ۱۲۹۱۲ میلیون سهم و حق تقدم در ۸۸۵ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که نسبت به آذرماه به ترتیب ۲۲ و ۳۴ درصد کاهش را نشان می دهد.
ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم نیز در این مدت به ۳۰۶۸۴ میلیارد ریال رسید که ۲۶.۸ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته داشته است.

ارزش معاملات نرمال هم در دیماه به ۲۴۸۸۰ میلیارد رسید و حجم معاملات معاملات نرمال با ۱۰۰۳۹ میلیون سهم به ترتیب با ۳۹.۲ و ۳۹ درصد کاهش همراه شدند.

تعداد ۱۷۲۲ هزار و ۲۶ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۷۲۰ میلیارد ریال نیز در ماهی که گذشت معامله شد که نسبت به آذر ماه کاهش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش؛ شاخص کل در دیماه امسال با ۳۹۷۳ واحد کاهش، معادل ۵.۷۱ درصد کاهش ریزش داشت و به رقم ۶۵۵۶۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز با ۲۷۴۶ واحد کاهش به رقم ۴۸۲۵۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۰۱۰ واحد افت به عدد ۱۲۹۲۳۱ واحد رسیدند که به ترتیب با ۵.۳۸ و ۶.۵۲ درصد کاهش مواجه شدند.

سهام زراعت و خدمات وابسته نیز با ۲.۲۷ درصد، ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۰.۵۷ درصد و استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با ۰.۵۲ درصد بیشترین تغییر در شاخص را در ماه گذشته نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *