پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حواشی مجریان "ماه عسل"

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 236176
حواشی مجریان برنامه "ماه عسل"، بازتعریف نظام نامه تهیه‌کنندگی در سیما، منتفی شدن تولید مجموعه استاد صنعتی، انجام اصلاحات در "سرزمین کهن" تبریزی، گفتگوی تنهایی شبکه چهار با حضور ستاره‌ها و توقف دوبله "کلید اسرار" به دلیل بدآموزی و اشاعه خرافات از داغ‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون در هفته اخیر است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هفته اخیر در سازمان صدا و سیما، موعد پرحاشیه‌ای بود. به ویژه که این سازمان در ماراتن سنگین رمضانی خود به سر می‌برد و شبکه‌های گوناگون برترین آثار خود را برای جذب مخاطب روی آنتن فرستاده‌اند. گوشه‌ای از مهم‌ترین حواشی هفته اخیر را مرور می‌کنیم.

- در اولین قسمت از برنامه "ماه عسل" بعد از اینکه تیتراژ ابتدایی آن با صدای بنیامین بهادری پخش شد، سید علی ضیا خطاب به بینندگان گفت: می‌دانم که الان جای یکی از دوستان من در این برنامه خالی است. او باید این برنامه را اجرا می‌کرد اما قسمت این بود که اجرای امسال "ماه عسل" بر عهده من باشد.

وی خطاب به بینندگان برنامه ادامه داد: می‌دانم که خیلی از شما مرا دوست ندارید، اما می‌خواهم بگویم همه شمایی که مرا دوست دارید و آنهایی که مرا دوست ندارند و نیز تمام کسانی که در طول برنامه مرا دوست خواهند داشت، امیدوارم با برنامه همراه باشید.

علیخانی سریال می‌سازد یا نه؟

- همزمان با اعلام خبر نبود احسان علیخانی در سری جدید برنامه "ماه عسل" و معرفی سید علی ضیا به عنوان مجری جدید برنامه، خبری دیگر مبنی بر قبول تهیه کنندگی یک مجموعه تلویزیونی توسط علیخانی در شبکه دو منتشر شد.

این خبر که بازتاب های مختلف مثبت و بیشتر منفی فراوانی داشت و از تبدیل شدن یک مجری برنامه تلویزیونی به تهیه کننده سریال گلایه هایی کرده بودند، با اعلام وی‍‍ژگی‌ها و ماهیت این مجموعه که گفته می‌شد بر اساس واقعیت ساخته می‌شود، تکمیل می‌شد و نکته مهم آنکه حتی روابط عمومی شبکه دو نیز در قالب یک خبر توضیحاتی درباره این سریال ارائه کرد.

با این وجود در هفته ای که گذشت تکذیب این خبر از سوی احسان علیخانی بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت! جالب آنکه علاوه بر خبررسانی قطعی شبکه دو در این زمینه، پیش از این سعید اشناب مدیر گروه اجتماعی سابق شبکه و مشاور مدیر فعلی آن نیز در گفتگو با رسانه‌ها درباره این سریال حرف زده بود.

با این تفاصیل بدیهی است تکذیبیه احسان علیخانی بیش از رد کردن خبر رسانه‌ها، دروغ شمردن ادعاهای مسئولان شبکه دو است. باید منتظر ماند و دید این بازی رسانه‌ای کجا به نقطه پایان می‌رسد.

اجرای برنامه علیخانی یک اشتباه است

- البته در این میان مجری تازه برنامه "ماه عسل" نیز از حواشی و اظهارنظرها بی نصیب نمانده است و برای نمونه احسان کرمی گوینده رادیو و مجری تلویزیون در این باره نظراتی داده است.

وی در پاسخ به اینکه اگر به شما پیشنهاد اجرای قبل از افطار شبکه سه می‌شد آیا قبول می‌کردید، گفته است: ابدا، اصلا، هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتاد. ببینید. من دوست احسان علیخانی هستم. این در درجه اول، اما در درجه بعدی این برنامه زمانی با فرزاد حسنی شروع شد، به دلایلی فرزاد کنار رفت که آن دلایل را هم من نفهمیدم. بعد احسان علیخانی آمد و این برنامه را اجرا کرد، انصافا هرکس هم غیر از احسان علیخانی آمد نتوانست. احسان در اجراهای خودش ضعف دارد، من هم دارم، فرزاد حسنی هم دارد، همه ما ضعف‌هایی داریم، اما این ضعف‌ها باید با صحبت کردن برطرف شود.
 
من مطمئنم آدمی مثل احسان علیخانی آدمی نیست که انتقاد ناپذیر باشد. "ماه عسل"  برنامه احسان علیخانی است و من هیچوقت این اشتباه را نمی‌کردم که برنامه او را اجرا کنم، اسم آن ریسک هم نیست، اشتباه شغلی است که در برنامه دیگری کسی به اجرا بپردازد، با این حال از ته دلم امیدوارم که علی ضیا که این ریسک را کرده موفق شود، شاید هم نظر من درباره اشتباه بودن این اتفاق نادرست باشد. به هر حال همه این افراد دوستان من هستند. ولی من به شخصه هیچوقت چنین کاری نمی‌کردم.

 بازتعریف نظام نامه تهیه‌کنندگی در سیما

چندی پیش خبری با عنوان "تهیه کنندگان غیررسمی سازمان صدا و سیما به شبکه آموزش می‌روند" منتشر شد. خبری که در آن از بروز تغییراتی در این سازمان برای ساماندهی تهیه کنندگان سخن رفته و احتمال داده شده بود در گام نخست این ساماندهی، تهیه کنندگان غیررسمی برای ادامه کار به شبکه آموزش بروند و مجموع تهیه کنندگان نیز رتبه بندی شوند.

در پیگیری خبرنگار مهر، گرچه بسیاری از تهیه کنندگان، برنامه سازان، مدیر گروه ها و... این بخشنامه جدید را دیده یا حرف و حدیث‌هایی در این زمینه شنیده بودند، به دلیل محدودیت‌های موجود در صدا و سیما از مصاحبه دراین باره سرباز زده و به تأیید تلویحی و درگوشی صحت وجود چنین بخشنامه‌ای بسنده کردند.

از سوی دیگر به دلیل آنکه اکثر برنامه‌های پربیننده و موثر صدا و سیما توسط تهیه کنندگان غیررسمی ساخته می‌شود، مدیران این مجموعه اجرای چنین بخشنامه‌ای را از اساس شکست خورده قلمداد کرده و برای جبران صدور بی پشتوانه آن، خبری که در ابتدا به آن اشاره شد را تکذیب کردند!

با این حال علی دارابی معاون رییس صدا و سیما در امور سیما اخیرا در دیدار جمعی از تهیه‌کنندگان تلویزیونی از بازتعریف نظام‌نامه تهیه‌کنندگی در سیما خبر داده است. سخنی که در واقع مهر تأیید بر صحت نخستین خبر منتشر شده در این زمینه است.

وی سطح بندی و رتبه‌بندی تهیه‌کنندگان سیما را ضروری دانست و گفت: تهیه‌کنندگان باید با مدیریت و برنامه‌ریزی بهترین آثار خود را ارائه کنند.

منتفی شدن تولید مجموعه استاد صنعتی

بهروز خوشرزم تهیه‌کننده مجموعه استاد علی اکبرصنعتی که قرار بود توسط مازیار میری کارگردانی شود، از منتفی شدن تولید این پروژه خبر داد.

وی در این باره توضیح داد: طرح ساخت مجموعه‌ای درباره استاد علی‌اکبر صنعتی را چهار سال پیش در سیما فیلم تصویب کردیم و در این مدت به دلایل گوناگون تولید آن را به تاخیر افتاد. اینکه شروع تولید آن با کارگردانی مازیار میری قطعی شد. متاسفانه پس از گذراندن چند ماه پیش‌تولید و صرف انرژی، سیمافیلم ساخت مجموعه را منتفی اعلام کرد. قرار است هزینه های صرف شده توسط سیمافیلم به ما برگردانده شود.

فیلمنامه این مجموعه توسط فرهاد توحیدی و فروغ فروهیده نوشته شده بود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود مردادماه تولید مجموعه شروع شود. استاد علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز برجسته از مفاخر هنرهای تجسمی معاصر محسوب می‌شود.

حاشیه های یک ساله دکور مختارنامه

- تمدید اجاره شهرک احمدآباد مستوفی و این دست و آن دست کردن سازمان صدا و سیما برای خرید این زمین در یک سال حاشیه های فراوانی آفریده است. هفته اخیر نیز دوباره این ماجرا در رسانه ها پررنگ شد و در حالی که محمود فلاح تهیه کننده "مختارنامه" از صدور حکم قلع و قمع این شهرک توسط دادگاه اسلامشهر و نامه رسمی دفتر حقوقی سازمان مبنی بر عدم تمایل به خرید این زمین از سوی صدا و سیما خبر می داد، مدیر روابط عمومی مرکز سیما فیلم به ادامه تلاش در این زمینه اشاره می کرد.

وصیت‌نامه خوانی شهاب حسینی در برنامه سحر

- از ابتدای ماه مبارک رمضان در برنامه سحرگاهی "ماه خدا" وصیتنامه شهدای بزرگ جنگ تحمیلی با صدای شهاب حسینی خوانده می‌شود.

بازپخش کارتون "مدرسه موش‌ها" از آی‌فیلم

شبکه آی‌فیلم با پخش تیزرهای تبلیغاتی اعلام می‌کند که قصد دارد به زودی کارتون خاطره‌انگیز "مدرسه موش‌ها" ساخته مرضیه برومند را پخش کند.

آغاز تصویربرداری تازه‌ترین سریال سیروس مقدم

سیروس مقدم صبح چهارشنبه 28 تیر سریال "دیوار" را در لوکیشن باغ شاطر دربند مقابل دوربین برد.

مجموعه تلویزیونی "دیوار" به سفارش نیروی انتظامی و با همکاری شبکه یک سیما ساخته می‌شود.

در این سریال آتیلا پسیانی برای سومین بار پس از "رستگاران"، "چاردیواری" و "زیر هشت" مقابل دوربین مقدم قرار می‌گیرد. در کنار او بازیگرانی چون کامران تفتی، مهدی سلطانی، مهرداد صدیقیان، علیرضا مهران، تینا آخوند تبار و... در این سریال ایفای نقش می‌کنند.
 
افتتاح دو شبکه تازه با حضور رئیس جمهوری

مراسم افتتاح دو شبکه تلویزیونی ورزش و پویا با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، سید‌عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، اعضای هیئت دولت و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران در حاشیه جلسه هیئت دولت برگزار شد.
 
احمدی‌نژاد دراین مراسم گفت: امروز بدون ورزش نمی‌توان زندگی کرد، همان‌طور که نمی‌توان بدون عمو پورنگ، امیرمحمد و آقای روشن‌پژوه زندگی کرد. ما به لحاظ ذخیره فرهنگی بسیار غنی هستیم. اگر یک شبکه بخواهد مباحث تاریخی ما را طرح کند و برای کودک و بزرگسال سازندگی داشته باشد برای هزار سال خوراک داریم. مانند امثال و حکم و داستان‌های مولوی که هر کدام به شکل‌های مختلف قابل ساخت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تأکید می‌کنم که افتتاح شبکه پویا پایان مأموریت ما نیست، بلکه آغاز راه است و جا دارد شبکه‌ای ویژه ‌کودکان راه‌اندازی شود و افرادی نظیر آقای قناد، خاله نرگس، عموپورنگ و ... در آن ایفای برنامه کنند. چون انسان تنوع‌طلب و زیاده‌خواه است که البته این‌ها بد نیستند و عوامل رشد انسان هستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما هنوز شبکه علمی نداریم یا شبکه خلاقیت، شبکه تاریخ، شبکه کارگر، شبکه سلامت، شبکه میراث فرهنگی، شبکه ایران‌شناسی یا یک شبکه‌ای که فقط زیبایی‌ها و عظمت ایران را معرفی کند. چنین شبکه‌ای برنامه بسیاری خواهد داشت یا مثلا عرصه خانواده که برنامه‌سازی در آن توقف و پایان ندارد.

خاطرات شفاهی شهید نظرنژاد در یک مستند

- مجموعه مستند "به خدا تعظیم می‌کنم" که روایتگر خاطرات شفاهی "بابا نظر" است در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

در هر یک از قسمت های این مجوعه با یکی از چهره‌های شناخته شده و یا همرزمان شهید درباره دفاع مقدس و مفاهیم مربوط به آن گفت‌و‌گو می‌شود.

چهره‌هایی چون محسن رضایی و محمدباقر قالیباف از جمله افرادی هستند که درباره شهید "بابانظر" صحبت می‌کنند، علاوه بر آن در این برنامه چهره‌هایی چون سعید سهیلی، کیومرث پوراحمد، علیرضا زرین دست، جمال شورجه، عبدالله باکیده، پریوش نظریه، افشین هاشمی، مصطفی رحماندوست و... هم حاضر هستند.

"به خدا تعظیم می‌کنم" که به کارگردانی رضا عاطفی و تهیه کنندگی ناهید دل آگاه تولید شده است مستندی ترکیبی از تصویرسازی، انیمیشن و خاطرات شفاهی است که خانواده و همرزمان شهید محمد حسن نظرنژاد معروف به "بابانظر" تعریف می‌کنند.

نقطه پایان "گپ" رامبد جوان

- مجموعه گفتگو محور "گپ" با اجرا و کارگردانی رامبد جوان که در آن با بازیگرانی چون امیرحسین رستمی، مریلا زارعی، مهدی فخیم زاده، امین تارخ، مهرانه مهین ترابی، شقایق دهقان، محراب قاسم خانی و... مصاحبه می‌شد، در شبکه آی فیلم به پایان رسید.

امکان ساخت ادامه این مجموعه در شبکه آی فیلم وجود دارد.

ساخت نسخه ایرانی سریال "پرستاران"

نگارش مجموعه "ستاره حیات" به کارگردانی جواد ارشاد و تهیه‌کنندگی فریبا توکلی توسط گروه نویسندگان در حال انجام است و اکنون پروژه در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد.
 
تاکنون حضور حسین محجوب به‌عنوان شخصیت اصلی سریال با نام سلیمان میلانی قطعی شده و عوامل در حال رایزنی برای عقد قرارداد با دیگر بازیگران و عوامل پشت صحنه سریال هستند. قرار است مرحله پیش تولید در ماه رمضان به پایان رسیده و با اتمام این ماه تصویربرداری سریال آغاز شود.

"ستاره حیات" که به‌عنوان یک پروژه الف برآورد شده، درباره یک ناحیه از اورژانس کشور است و داستانش پیرامون زندگی مسئول این پایگاه سلیمان میلانی می‌گذرد و علاوه‌بر نمایش زندگی خصوصی او به همراه همسر و فرزندانش و ماجراهای شخصی تکنسین‌های اورژانس، در هر قسمت شاهد دو ماموریت اورژانسی هم هستیم. این مأموریت‌ها در قالب ملودارم و با محوریت اورژانس پیش بیمارستانی ارائه می‌شود.
 
سریال مطرح "پرستاران" که از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رفت، بیشتر به اورژانس بیمارستانی می‌پرداخت، اما "ستاره حیات" با محوریت اورژانس پیش بیمارستانی به مأموریت‌هایی می‌پردازد که در آن پزشکان برای درمان بیماران و سانحه دیدگان مأموریت‌هایی با هلی کوپتر، آمبولانس و موتور آمبولانس به خارج از فضای بیمارستان می‌روند.

این سریال در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید خواهد شد.

انجام اصلاحات در "سرزمین کهن" تبریزی

کمال تبریزی کارگردان سریال "سرزمین کهن" از انجام اصلاحاتی در متن فاز یک و دو این سریال تاریخی خبر داد.

وی در این‌ زمینه توضیح داد: فیلمنامه "سرزمین کهن" به تصویب سازمان صدا و سیما رسید و ما هم بر اساس همین فیلمنامهٔ تصویب شده، فیلمبرداری را شروع کردیم و فیلمبرداری دو فاز هم به پایان رسید، ولی در اواسط فیلمبرداری فاز دوم بود که اعضای شورای طرح و برنامه سازمان تغییر کردند و دیدگاه‌شان نیز عوض شد. در آن زمان این مسئله مطرح شد که فیلمنامه باید اصلاح شود.

تبریزی ادامه داد: این اصلاحات، ‌ اصلاحات جزئی نبود، بلکه جدی و مفصل بودند یعنی یک سری نکات باید به متن اضافه شود؛ بنابراین در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که فاز یک و دو را اصلاح می‌کنیم.

این کارگردان همچنین خاطرنشان کرد: اصلاحاتی که به سریال ما وارد شده، اصلاحاتی هستند که اگر از ابتدا می‌گفتند، انجام می‌دادیم. اشکال کار در این است که در نیمهٔ راه مجبور شدیم این کار را انجام دهیم. به علاوه تغییرات طوری نیست که ساختار را عوض کنیم بلکه تمایل بر این است که نکاتی را در تاریخ اضافه کنیم که اگر از اول می‌دانستیم، نویسنده این کار را انجام می‌داد ولی چون اواسط کار است، کمی دشوار می‌شود.

"سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی و محمد مسعود برای شبکه سه سیما تولید می‌شود. در این سریال، بازیگرانی مثل شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، ثریا قاسمی، الهام حمیدی، حسین محجوب، پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، علی شادمانی، محسن تنابنده و حسن پورشیرازی بازی کرده‌اند.

این سریال که در سه فاز ساخته می‌شود و داستان زندگی "رهی" از کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند و در این میان به تاریخ ایران معاصر نیز گریزی زده می‌شود.

گفتگوی تنهایی شبکه چهار با حضور ستاره‌ها

امیر جعفری، مازیار فلاحی، رضا کیانیان، مهناز افشار، شهاب حسینی، اشکان خطیبی، پرویز پورحسینی، محمد حسین لطیفی، مازیار میری، سدجواد رضویان، ستاره اسکندری، کمال تبریزی‌، ‌ پیمان قاسم‌خانی‌، ریما رامین‌فر، هنگامه قاضیانی،‌ آریا عظیمی‌نژاد‌، امین زندگانی،‌ پژمان بازغی،‌ رضا یزدانی، آریا عظیمی‌نژاد، آتنه فقیه‌نصیری، همایون اسعدیان، حمید نعمت‌الله و... هنرمندانی هستند که با حضور در برنامه تازه شبکه چهار با نام "گفتگوی تنهایی" از نگاهشان به زندگی‌ و ویژگی‌های اخلاقی و کارهایی که تاکنون انجام داده اند، صحبت خواهند کرد.
 
این برنامه در استودیو ضبط می‌شود و علی میرمیرانی به عنوان مجری برنامه در صحنه حضور ندارد و فقط صدای او شنیده می‌شود که با مهمانان گفتگو می‌کند.
 
"گفتگوی تنهایی" به تهیه‌کنندگی مهدی مینایی هر شب ساعت 22:05 به جز روزهای یکشنبه از شبکه 4 پخش می‌شود.

رونمایی آلبوم همایون شجریان در دستان

برنامهٔ موسیقی‌محور "دستان" به زودی از آلبوم جدید همایون شجریان با حضور وی رونمایی می‌کند.

توقف دوبله "کلید اسرار" به دلیل بدآموزی!

ناصر نظامی مدیر دوبلاژ سری جدید سریال "کلید اسرار" که قرار بود با عنوان "دنیای اسرار" روی آنتن برود، از متوقف شدن دوبله آن خبر داد.

نظامی دراین خصوص گفت: مدت‌هاست دیگر سری جدید سریال "کلید اسرار" را دوبله نمی‌کنیم. شبکه سه سیما خودش فعلا دوبله این مجموعه را متوقف کرده، چرا که معتقد است این مجموعه اشاعه خرافات است. دلیل دوبله نکردن "کلید اسرار" را فقط خود شبکه سه می‌داند و ما بی‌اطلاع هستیم.

"کلید اسرار" عنوان یک سریال ترکیه‌ای است که مدت‌ها روی آنتن شبکه سه سیما بود و بعد از آن قرار شد سری جدید آن با عنوان "دنیای اسرار" دوبله و پخش شود.

پخش سری جدید "راز"

- خبر مهم آخر در حوزه رادیو و تلویزیون در هفته اخیر آغاز پخش سری جدید برنامه "راز" با اجرا و کارشناسی نادر طالب زاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *