جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

کناره‌گیری تنها مسئول پاک فیفا از پست‌اش

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 396872
مایکل گارسیا با انتشار بیانیه ای، از سمت اش به عنوان رئیس اتاق بازرسی کمیته اخلاقیات فیفا، استعفا کرد.
به گزارش جهان به نقل از طرفداری، این وکیل سابق آمریکایی، مسئول بررسی پرونده های میزبانی روسیه و قطر در دو جام جهانی پیش رو بود. داستان اهدای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر، به خاطر شبهه های رد و بدل شدن رشوه و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب طی تابستان، مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است.

قبل از آنکه گزارش ۴۱ صفحه ای نتایج تحقیقات گارسیا از سوی قاضی هانس یواخیم اکرت، رئیس اتاق قضاوت کمیته مستقل اخلاقیات فیفا، منتشر شود، این نهاد بین المللی اعلام کرده بود این یافته ها به دلایل قانونی، نمی تواند به اطلاع عموم برسد. با این حال، مدتی بعد نتایج منتشر شد و خبر از برائت قطر و روسیه داد که همین مساله باعث برافروخته شدن گارسیا شد که اعلام کرد حقایق به شکل نادرست بیان شده اند. فیفا هم در پاسخ، اعتراض و فرجام خواهی گارسیا را ناوارد دانسته و تماما منکر قانون شکنی در تمام پروسه شد. اکنون گارسیا با اشاره به مدیریت ضعیف در فیفا، از سمت خود کناره گیری کرده و طی بیانیه ای اعلام نموده است:

"تصمیم کمیته فرجام خواهی را غلط می دانم. به نظر می رسد برای مدتی نامعلوم در سال های آینده، تصمیم اکرت به عنوان حرف آخر در میزبانی جام جهانی قطر و روسیه، مورد نظر خواهد بود. در حالی که کمیته فرجام خواهی فیفا اعلام کرده اعتراض بعد از این باید به دادگاه رسیدگی به امور ورزشی ارجاع داده شود، فکر نمی کنم این اقدام هم تاثیری در تغییر شرایط داشته باشد.

"هیچ دادگاه، نهاد یا ارگانی نمی تواند فرهنگ شایع شده در فیفا را تغییر دهد. در حالی که رای اعلام شده از سوی اکرت استقلال نهاد قضاوت و اخلاقیات فیفا را برایم زیر سوال برد، در عین حال نشان از مدیریت ضعیف در آن هم داشت که وادارم کرد از سمت ام کناره گیری کنم. برهمین اساس، امروز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴، از مسئولیت ام به عنوان رئیس اتاق بازرسی کمیته اخلاقیات فیفا، استعفا می دهم."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *