جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
یک مقام سازمان غذا و دارو:

عطاری‌ها اجازه فروش داروی گیاهی ندارند

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 436778
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: آنچه قانون در خصوص فعالیت صنف فروشندگان گیاهان دارویی مجاز می شمرد، فروش انواع گیاهان خشک و فله ای و همچنین عرقیات گیاهی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر امیرحسین جمشیدی افزود: هرگونه عرضه و فروش داروهای گیاهی، شیمیایی و مکمل های دارویی (پودرهای پروتئینی و...) می بایست در داروخانه های مجاز و زیر نظر پزشک داروساز عرضه شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از متصدیان عطاری ها به فروش این قبیل داروهای که اغلب قاچاق و غیرمجاز هستند، اقدامی می نمایند، گفت: این اقدام برخلاف قوانین و صلاحیت علمی آنان است.

جمشیدی همچنین با اشاره به تخلف دیگری که در برخی عطاریها انجام می شود تصریح کرد: اقدام به مواردی از قبیل حجامت، تزریقات، معاینات پزشکی خاص وغیره از جمله مواردی است که باید به شدت با آن برخورد کرد چرا که در بعضی موارد می تواند خطرات جانی جبران ناپذیری را متوجه مراجعین نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *