جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

رسانه ها بی‌نظم‌ترین نماینده را معرفی کنند

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 378070
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: هر جا که من را دعوت کردند برای حضور در مجمع، همایش و مراسمی از ابتدا شرط من این بوده که اگر ساعت کاری صحن علنی و کمیسیون مجلس، با آن برنامه تداخل پیدا کند نخواهم رفت و مجلس در اولویت من خواهد بود.
به گزارش جهان، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران ری، شمیرانات و اسلام شهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی با شبکه اطلاع رسانی دانا ،در خصوص حواشی مربوط به انتخاب اعضای هیات بر نظارت در مجلس اظهار داشت: من خیلی وارد این مسائل نمی شوم چراکه خروجی آن اینست که در نهایت فلان آقا عضو شود یا فرد دیگری. آیین نامه گفته که حداقل دو نفر باید انتخاب شوند و ممکن است که نماینده ای بگوید نفر سومی هم باشد مثلا اقای مطهری هم جز اعضا باشد که این البته طبق گفته آقای رییس آیین نامه ابهام دارد و خود لاریجانی هم رای استمزاجی از مجلس گرفت هرچند که درآیین نامه چنین رایی وجود ندارد.

وی افزود: به هرحال این ها جز مسائل گذرای مجلس است و من خیلی به این حواشی دامن نمی زنم.

ظرفیت کار در مجلس بسیار بالاست/ برخی نمایندگان حتی توجهی به فشار دادن دکمه برای رای گیری نمی کنند

رحماندوست در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که چه شد منظم ترین نماینده شدید، عنوان کرد: من در دوران قبل از نماینده شدن مسئولیت های متعددی مثل، مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران، دبیرکلی جمعیت دفاع ازملت فلسطین، عضو هیات علمی دانشگاه تهران مسئول دفتر ادبیات هنر و ادبیات بیداریو چندتایی دیگر داشتم اما هنگامی که برای نمایندگی انتخاب شدم تمامی این مسئولیت ها را کنار گذاشتم چون حس کردم که ظرفیت کار در مجلس بسیار بالاست و اگر تمام شبانه روز هم کار کنیم باز جای فعالیت دارد.

وی ادامه داد: هر جا که من را دعوت کردند برای حضور در مجمع، همایش و مراسمی از ابتدا شرط من این بوده که اگر ساعت کاری صحن علنی و کمیسیون مجلس، با آن برنامه تداخل پیدا کند نخواهم رفت و مجلس در اولویت من خواهد بود.

این سوال همیشه در ذهن من بوده که اگر فردی مراجعه کند و با من کاری داشته باشد و در جواب وی بگویند غایب است و به فلان همایش رفته، این فرد پیش خودش نمی گوید که من به این نماینده رای دادم که به همایش برود یا در تصمیم سازی مجلس و در صحن علنی حضور داشته باشد؟ به همین دلیل سعی کردم چنین کاری را انجام ندهم.

نماینده مردم تهران افزود: من مجلس را به عنوان "یک احد" قرار داده ام نه "یک واحد" و از همین رو هیچ گاه هیچ امر دیگری را به امورات مجلس ترجیچ نمی دهم. به هرحال بسیاری از نمایندگان نیز مثل من رفتار می کنند اما به برخی از همکارانم توصیه می کنم که مجلس را خیلی جدی بگیرند چرا گه ظرفیت کار در خانه ملت بسیار بالاست.

وی همچنین در خصوص اینکه بهتر نیست بی نظم ترین نماینده را هم معرفی کنند، پاسخ داد: اگر مردم این مطالبه را دارند رسانه ها به عنوان زبان گویای ملت آن را پیگیری کنند اما خود من چندان علاقمند به این کار نیستم. اما در حال حاضر نیز اگر نماینده ای از ساعت ۸:۱۵ صبح دیرتر در مجلس حاضر شود نامش در رادیو فرهنگ برده می شود و به عبارتی چنین مسئله ای الان هم به شکل دیگر وجود دارد.

رحماندوست تصریح کرد: مجلس یک طیف است ممکن است برخی از نمایندگان توجه نکنند به اینکه دکمه رای گیری را فشار دهند و مشغول صحبت با تلفن همراه خود هستند ولی انصافا برخی از نمایندگان بالجد مشغول فعالیت هستند. البته منظور این نیست که هرکس پشت تریبون رفت یا در صحن علنی بود فعال است و مابقی غیر فعال، بلکه بسیاری از نمایندگان دیده نمی شوند ولی با شور و جدیت خاصی مشغول فعالیت و کار هستند و لذا نباید این مسئله تنها ملاک باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه برخی ها نسبت به زمان تعطیلات مجلس اعتراض دارند و انتقاداتی را وارد می کنند، بیان داشت: من به دلیل اینکه نماینده شهرستان نیستم خیلی نمیتوانم موضع گیری از جانب آن ها داشته باشم اما تا جایی که من اطلاع دارم نمایندگان در این دوره تعطیلات نیز مشغول رسیدگی به امور و سرکشی به حوزه های انتخابیه و برگزاری جلسات هستند. اما ممکن است یک نماینده در این بین نیز چند روزی را به همراه خانواده به مسافرت زیارتی و سیاحتی مثل بقیه مردم برود که طبیعی است.

نمایندگان نیز مانند بقیه افراد نیاز به استراحت دارند

وی افزود: اما در خصوص افرادی مثل من و دیگر نمایندگان تهران و هم فکرانم باید بگویم که ما در زمان تعطیلات نیز همچون گذشته مشغول فعالیت و رسیدگی به امورات مربوطه هستیم. معمولا در راهروی طبقه هفتم ساختمان کارکنان مجلس که در ساعات و روزهای غیر اداری تردداتی وجود دارد، ما نیز حضور داریم و کارها را پیگیری می کنیم اما طبیعتا ما هم مثل دیگران چند روزی را برای استراحت و تجدید قوا و انرژی به مسافرت خواهیم رفت تا دوباره با تلاش بیشتر وظایف خود را انجام دهیم.

به هرحال من وجود چنین تعطیلاتی را مناسب می دانم چراکه انسان نیاز دارد که مدت زمانی از اشتغالات مربوط به مجلس را رها کند تا دوباره بتواند با انرژی بیشتر به وظایفش عمل کند.

مواد مخدر ام الفساد کشورمان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عمده ترین معضلات اجتماعی و نوع برخورد و اثر گذاری دولت در آن ها، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما ریشه چندین ساله دارد و مربوط به این دولت و آن دولت نیست و بعضا به قبل از انقلاب نیز باز می گردد.

وی تاکید کرد: مسئله مواد مخدر ام الفساد کشور ما است. یکی از راه های ضربه زدن و آسیب زدن دشمن به ما همین معتاد کردن افراد به ویژه جوانان است. دشمن از این حربه به منظور ضربه زدن به نظام استفاده می کند و خیلی این مسئله مربوط به دولت ها نیست.گرچه اگر بیکاری را ام الفساد بدانیم که معمولا اعتیاد هم از بیکاری شروع می شود سخن بی ربطی نگفته ایم.

مشکل ازدواج یکی از مشکلات اجتماعی کشورمان است

رحماندوست ادامه داد: مشکل ازدواج جوانان و هزینه های گزاف زندگی هم از جمله مشکلات ما در زمینه اجتماعی است. البته این مورد از فرهنگ غلط ما نیز نشئت می گیرد. چشم و هم چشمی و فرهنگ نادرست در این زمینه باعث شده تا زوج های جوان برای شروع زندگی متحمل هزینه های بیهوده شوند. هزینه ماشین عروس، گل آرایی، تالار عروسی، نهریه های سنگین و ... از جمله این موارد است که به نظر من باید یکسری خیر بیایند و سالن هایی را احداث کنند تا جوانان با هزینه های بسیار کم و معقول بتوانند زندگی خود را آغاز کرده و مردم را از شر این مخارج راحت کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: سن ازدواج به حدود ۳۰ سال رسیده که رقم بسیار بالایی است. از جمله معضلات دیگر بحث اباحی گری و بی حجابی است که بدون ربط یا مشکل ازدواج نیست.

توزیع ناعادلانه ثروت مشکل مشترک اجتماعی و اقتصادی کشور

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسام شهر در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم دیگر ما که مشترک با اقتصاد نیز هست مسئله توزیع ناعادلانه ثروت در کشور است.

وی تصریح کرد: بیشتر درآمدهای بیت المال از طریق فروش نفت و مالیات به دست می آید.از طرفی ما یک نظام اداری عظیم الجثه درست کرده ایم که افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.

این افراد به نظام مالی کشور وابسته اند و هر روز هم به عناوین مختلف مثل فوق العاده، پاداش و ...از نظام پول می گیرند که البته بین خود همین ها نیز بی عدالتی های وجود دارد و عده ای حقوق یا مستمری بسیار کم می گیرند.

رحماندوست با اشاره به اینکه نمی توان گفت کارمندان انسان های مرفهی هستند، افزود: متاسفانه مجموع این حقوق ها، فوق العاده ها و ... مساوی با تمام درآمدهای کشور و یاحداقل حدود ۹۰ درصد از آن است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: نکته دیگر اینست که مقابل این افراد، گروه هایی هستند که حقوق نمی گیرند ولی وضع مالیشان خوب است و دستشان به دهنشان می رسد.

وی ادامه داد: بین این دو گروه کسانی هستند که نه حقوق می گیرند و نه وضع مالی خوبی دارند که حدود ۳۵ درصد هستند. من معتقدم که پر پرسنل شدن دستگاه های دولتی باعث شده تا درآمدهای این دو منبع به جیب کارمندان ریخته شود و تازه همین کارمندان وضع مالی عالی ندارند.

رحماندوست گفت: من جلسات متعددی با آقایان نوبخت، انصاری و مردان اقتصادی دولت و مجلس گذاشتم و در روز استیضاح آقای فرجی دانا خلاصه بحث های گذشته یمان را درباره توضیع نا آدلانه ثروت نامه ای به آقای نوبخت دادم تا در قانون بودجه ۹۴ و قانون برنامه ششم لحاظ کند.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص دلیل اشتیاق جوانان برای جذب دستگاه دولتی شدن اظهار کرد: ما باید حوزه تولید خصوصی، مشاغل خانگی، تعاونی ها و ... را فعال کنیم. وزارت کار ۸۰۰نوع از مشاغل خانگی را لیست کرده که می توان در منزل انجام داد.

به حوزه تولید نگاه جدی نشده است/دولت سنگ های سر راه تولید را بردارد

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه در مسیر تولید سنگ اندازی می کنند. دولت باید افراد را به سمت تولید بکشاند و سنگ ها سر راه تولید را برداردولی به نظر من نگاه جدی در این باره وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات دولت به صدا وسیما گفت: در این باره باید افراد متخصص ارزیابی کرده و به صورت مصداقی موارد را بررسی کنند تا نتیجه دقیقی به دست آید.

به نظر من نیاز کشور ما در حال حاضر طرح چنین مسائلی نیست. حرف های تند و تیز فراوان شده و باید جلوی آن گرفته شود زیرا این موضوعات به نفع و صلاح کشور نیست.

ما منتقد دولت هستیم اما تخریب کننده نیستیم

رحماندوست در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برخورد با منتقدان تصریح کرد: ما خیر خواه دولت هستیم. متاسفانه تا کسی انتقادی می کند وی را جز تیم منتقدان میخوانند در حالی که این گونه نیست.ما به پیروی از رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت می کنیم و اگر خطایی هم مرتکب شود به او تذکر می دهیم اما منتقد صرف نیستیم.ما منتقد هستیم ام تخریب کننده نیستیم.

وی افزود:اینکه دولت اجازه انتقاد ندهد بدترین کار است، سیاست من نیز حمایت از دولت است و در عین حال تذکر هنگام خطا.کدام عقل سلیمی اجازه می دهم که هم از دولت حمایت کنیم هم تخریبش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United Kingdom
ایشان هم حاشیه را خوب بیان فرمودند وهم اصل را و هم بقیه مطالب را