جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۲۲

سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 338579
رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت از سه سناریو برای اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت است.
سناریوی افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان روی میز دولت
به گزارش جهان، مجتبی شفیعی از سه سناریوی ستاد سوخت به منظور اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: برخی از این سناریوها با سهمیه بندی و برخی نیز بدون سهمیه بندی بود.

وی ادامه داد: سناریوی اول بدون تغییر قیمت و تنها تغییر در سهمیه بندی و سناریوی دوم همراه با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به ۱۱۰۰ تومان و سناریوی سوم قیمت بنزین آزاد ۱۸۰۰ تومان بوده است.

رئیس ستاد مدیریت سوخت گفت: بررسی در مورد نحوه اجرای گام دوم در اختیار دولت و ستاد سوخت در این زمینه تصمیم گیری نمی کند.

رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت با اشاره به بحث ابطال کارت سوخت گفت: هم اکنون کار ابطال کارت سوخت در حال انجام است به طوری که روزانه ۳۵ هزار کارت سوخت موتور سیکلت ابطال می شود و انتظار داریم تا پایان سال ۳ میلیون کارت سوخت موتور سیکلت ابطال شود.

وی ادامه داد: هم اکنون یک میلیون موتور سیکلت فاقد مدرک هویتی کامل وجود دارد که با ابطال کارت سوخت های به نظر می رسد ۵ میلیون لیتر صرفه جویی در سهمیه سوخت بنزین یارانه ای ایجاد کرد.

وی با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده گفت: هم اکنون در کشور حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده وجود دارد که مدت کمتر از ۳ ماه گذشته ۵۲ هزار متقاضی برای تعویض خود رورهای خود ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در طرح جدید آسمان من متقاضیان می توانند با ارسال پیامک به ۵۰۰۰۲۰۲۷ در این طرح تعویض خود وری فرسوده ثبت نام کنند و در قرعه کشی خود رو رانا نیز شرکت داشته باشند.

مجتبی شفیعی ادامه داد: طرح آسمان من مربوط به تمام کشور است و شامل خودروهای شخصی با مدل ۵۷ تا ۷۲ و مانت بارها از سال ۷۷ به قبل می شود.

وی با اشاره به کمک بلاعوض به خودورهای سواری و وانت بارها گفت: خودروهای سواری ۲.۵ میلیون کمک بلاعوض و وانت بارهای سبک ۲ میلیون و وانت بارهای سنگین ۳ میلیون کمک بلاعوض دریافت می کنند که به همه خود روها رقم ۳۰۰ هزار تومان هزینه اسقاط نیز تعلق می گیرد.

رئیس ستاد سوخت با اشاره به نوسازی مینی بوس ها و کامیون ها گفت: برای مینیبوس ها ۲۰ میلیون کمک بلاعضو و ۶۰ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد درنظر گرفته شده و برای کامیون ها نیز رقم تسهیلات از ۸۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان و با سود ۱۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به توافق با شرکت های خودروساز داخلی در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: خوشبختانه مذاکرات ما با شرکت ایران خودرو به خوبی پیش رفته است به طوری که قرار است خودروهای ۴۰۵ و سمند را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در اختیار تاکسی رانی قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
کار بسیار درستی است اما دولت باید از تجربه های دولت نهم در افزایش قیمت بنزین استفاده کند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکرریم
عبدالله
واقعا هم مچکریم. من یکی بنزین سهمیه ام را مصرف نکردم با مترو واتوبوس کارهایم را انجام دادم که عید با زن وبچه ام از بنزین سهمیه ای 400 تومانی برای تعطیلات نوروزی استفاده کنم. حالا می خواهند ان را بسوزانند. باز صدر حمت به احمدی نژاد که هیچوقت سهمیه استفاده نشده مردم را نسوزاند. روحانی مچکریم
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد بيچاره زماني سربزنگاه ميخواست اين مرحله را بموقع اجراكند ويارانه ها رانيزهمزمان افزايش بدهد كه همزمان شد با تورم وگراني ناشي از تحريمها اما مجلس مثلاً بعلت تورم زا بودن مانع اجراي آن گشت(نه كه تورم درجامعه آنزمان با درايت مجلس! مهارشد)ولي بالاخره آقايان پذيرفتندكه انرژي را گران كنند اما بدون افزايش يارانه! مجلسيان محترم الان اين كار آثارتورمي ندارد؟ ...
حداقل از 1000 بیشترش نکنید
تو همین 700 تومنش موندیم
خدا بخیر بگذرونه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
محاسن احمدی نژاد خیلی بیشتره
حداقل تو 700 نگه داشت قیمت رو
Iran, Islamic Republic of
مسئولين به فكر مردم حقوق بگير و تحت پوشش كميته امداد...
اقا من پیشنهاد میدم 3000 تومنش کنید خیال خودتون و مردم و راحت کنید ولی واردات خودرو رو ازاد کنید که مردم بتونند خودرویی سوار بشند که یک چهارم خودروی وطنی ( با کمک برادر چین ) مصرف داشته باشه
United States
هرچی باداباد
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبهای از حال رفته میگند : ا وای روحانی متشکریم
Iran, Islamic Republic of
یادت بخیر دکتر محمود احمدی نژاد
بذار ملت قدرتو بدونن
دهقان
انشاا...خداوندعاقبت مارا بااین پیشنهادات ختم بخیر بگرداند کاری از دست ما برنمیاد مگر برای 4سال دیگه که باید فکر ی نو در اندازیم بامید حق
Iran, Islamic Republic of
دولت تحقیر و ناامیدی
MOHAMMAD
United States
vala too hamin 700tooman ham moondim ma tavagho dashtim ke ghimate sookht sale ayande kamtar beshe,agar mikhan ghimat sookht ro afzaiesh bedan baiad ghimate khodro ro kahesh bedan
Iran, Islamic Republic of
گراني بنزين دررابطه باهدفمندي يارانه ها نيست بلكه هدف قراردادن مردم است اززمان هدفمندي اب خوش ازگلوي اين مردم پايين نرفته قدرت خريدمردم بسياركمترازگذشته شده واثاران دركانون پرتنش خانوادهاي متوسط وضعيف جامعه كاملا مشهودميباشد امارواقعي نشان دهنده افزايش سرقت قتل زورگيري وطلاق واعتياد است.
بماند
Germany
اگدقصذاریدقیمت بنزین راگران کنید لطفا تعدادمامورین رابیشترکنید که مردم زیاد توی صف معطل ن..........شوند
ملیحه
اقای روحانی به چه حقی میخاهید بنزین رو گران کنیداین بود اون کلید جادویی
بلدم بلدم این بود
احمد
با بالا بردن قیمت بنزین وگاز برای رانندگان وسیله نقلیه مانند تاکسییهای شهری فقط از صبح تا شب زحمت مفتی که تهش اصطحلاک وپول تعمیر ات ماشین میشود با گران تر شدن انها بدبختر میشوند ممنون از لطف ریس جمهور
United Kingdom
به خدا من به روحانی رای دادم .الان می دانم که احمدی نژاد چه جواهری بود .شما به صحبت های روحانی توجه کنید مثل ادمهای جو گیر گپ می زنه حق بنزین ذخیره مارا هم که می خواد برداره اگر این کار رو بکنه خدا ازش نگذره