شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

سریال‌های نوروزی فقر را به شکل زشت و زننده‌ای نشان می‌دهند

دوشنبه ۹ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 103777
 منتقد سینما و تلویزیون سریال‌هایی را که از تلویزیون پخش می‌شود مناسب نوروز ندانست و گفت: این مجموعه‌ها فقر را به شکل زشت و زننده‌ای نشان می‌دهند.

شاهرخ دولکو در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه چرا نویسندگان و کارگردانان تلویزیونی اصرار دارند که این همه فقر را به شکل زشت و چندش آوری نشان دهند اظهار داشت: آیا برای خنداندن مردم مجاز هستیم دست به هر عملی بزنیم و آیا این تصاویری زشت از جامعه ایران نیست.
وی در ادامه افزود: در صحنه هایی از سه سریال مطرح تلویزیونی که این شب ها از سیما پخش می شود، می بینیم که یک بازیگر پای خود را در دستشویی خانه شسته و بعد بلافاصله با همان دست صورت خود را شسته و سپس با یک حوله صورت خود را خشک می کند. در صحنه دیگری نیز همه اعضای خانواده روی زمین نشستند و از غذای یکدیگر می خورند و یا با لباس های کثیف و موهای شانه نزده هستند.

این منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: ترجیح می دهم این سریال ها را نبینم و تحمل نکنم هرچند کارگردان ها فکر می کنند که این تصاویر خنده دار است در حالی بسیار زشت و زننده هستند.
نوروز امسال، سریال های "چاردیواری" به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه اول، "زن بابا" به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی ساعت 23 و "همسفران باد" به کارگردانی شهرام باباپور ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه سه و "محله تهرونی ها" به تهیه کنندگی و کارگردانی سهیل موفق و "دارا و ندار" به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی سیدامیر پروین حسینی ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه پنج پخش می شود.
سریال های چاردیواری، زن بابا و دارا و ندار از مخاطبان بیشتری برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا" جاي تاسف است كه سريال اخيرچهارديواري توهيني علني به صاحبان تاكسي كرد
United Kingdom
به نظر من نه تمام سریال ها بلکه یکی از انها بسیار زیبا بیان کننده ی ان است که کسانی که ما انها را به عنوان فقیر قلم داد می کنیم ثروت مندان واقعی هستند ّانهایی که دل به دنیا نه بسته اند و دلشان واقعا شاد است و به جای پول شناسی خود شناسی کرده اند.
آقای به اصطلاح منتقد خیلی از مردمان شهرهای ایران هنوز روی زمین سفره پهن می کنند و با هم غذا می خورند. از امکانات شما برخوردار نیستند که یک مکان استریلیزه برای شست و شوی دست و صورت و پا با چند حوله مخصوص و متفاوت برای دست، پا و صورت داشته باشند. اینهایی که شما مطرح کردید به هیچ وجه نشانه فقر اقتصادی نیست. در واقع فقر در جامعه خیلی شدیدتر از اینهاست. شما معلومه که تو جامعه زندگی نمی کنید یا اینکه تو جامعه بسته و تنگ خودتان زندگی می کنید!!!
Iran, Islamic Republic of
مي خواهم به آقاي منتقد بگويم شايد شما خبر نداشته باشي و در عمرت هيچ وقت چنين صحنه اي را نبيني كه همه اعضا خانواده با لباسهاي كثيف و موهاي شانه نزده غذا مي خورند. چون اصلا گذارت به محله پايين شهر و فقير نشين نيفتاده!!!!!!!!! ولي آقا جون اگر كمي از كلاس خودت پايين تر بيايي و فقرا را پنج دقيقه تحمل كني مي بيني كه چه خبر است!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگر فقر چهره ای زیبا هم دارد ؟ آقایانی که اینگونه اظهار نظر میکنند مطمئنا طعم تلخ فقر را هرگز نچشیده اند !