سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نظر مجلس درباره توسعه روابط با انگلیس

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 383371
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی بیانیه‌ای درباره اظهارات اخیر کامرون علیه ایران، به وزارت امور خارجه توصیه اکید کرد که توسعه رابطه با انگلیس در این مقطع تا عذرخواهی رسمی نخست‌وزیر این کشور از ملت ایران به مصلحت نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در زمینه مواضع توهین‌آمیز اخیر دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس علیه کشورمان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

جنایت و خیانت‌های دولت‌مردان انگلیسی طی دهه‌های گذشته هیچ‌گاه از حافظه ملت با بصیرت ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

همه می‌دانند دولت انگلیس با ایجاد اختلافات مذهبی بین ملت‌های مسلمان با خلق گروه‌های ملحد و منحرف و حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده و منافقین و... سنگ بنای اختلافات مرزهای بسیاری از کشورها همواره چهره واقعی خود را برای ملت‌های منطقه به تصویر کشیده است.

امروز وضعیت نابسامان سیاسی و اقتصادی انگلیس، نخست‌وزیر کامرون را به پریشان‌گویی وا داشته که در نشست سازمان ملل پرده دیگری از خصومت‌های کینه‌توزی جبهه باطل علیه ایران اسلامی به نمایش گذاشت.

شاید برخی از ساده‌لوحان داخلی به خود آیند و احساس نکنند که دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی دست از خصومت خود برداشته‌اند، لذا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توصیه اکید می‌نماید که توسعه رابطه با انگلیس در این مقطع تا عذرخواهی رسمی نخست‌وزیر انگلیس به مصلحت نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *