سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۵
معاونت هنری وزارت ارشاد در مقابل معاونت سینمایی؛

شمقدری مجوز داد، شاه آبادی ممنوع کرد!

يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 124279
در حالیکه به نظر می رسد معاونتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،با سیاستی واحد و هماهنگ مجوزهای لازم برای تولید آثار فرهنگی را صادر می کنند، اما شواهد حکایت از آن دارد که برخی از فعالیتهای معاونت سینمایی مورد تایید معاونت هنری نبوده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، ظاهرا دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد، با برخی از آثار موسیقیایی عرضه شده در فیلمهای سینمایی موافق نبوده و حتی از صدور مجوز برای این آثار خارج از فیلمهای سینمایی، خودداری کرده است.

بنابر این گزارش،به عنوان نمونه ترانه "طهران،تهران" که توسط "رضا یزدانی" در این فیلم به کارگردانی "مهدی کرم پور" خوانده شد و اتفاقا بخش عمده ای از فیلم را هم به خود اختصاص داده بود، برای اجرا در کنسرت زنده وی ممنوع اعلام شده است!این در حالی است که فیلم "طهران، تهران" دارای مجوز رسمی نمایش از معاونت سینمایی وزارت ارشاد بوده و در ایام نوروز در سینماهای کشور نمایش داده شد.


اگر چه این روزها بحث حضور خواننده ها در فیلمهای سینمایی و نمایش کلیپهای آنها در فیلمهای سینمایی پر رنگ تر شده است، اما
ظاهرا ترانه های خوانده شده در این فیلمها از قوانین لازم تبعیت نکرده(با توجه به عدم صدور مجوز از سوی دفتر موسیقی) و با مجوز معاونتی دیگر و در بسته ای سینمایی روانه بازار شده است!

اما از سویی دیگر و در کنار نظارت دقیق معاونت هنری بر آثار موسیقی و برگزاری کنسرت! سیاست یک بام و دو هوای دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه ای دیگر نیز  ادامه پیدا می کند به شکلی که این روزها احتمال برگزاری کنسرت برای خواننده لس آنجلسی و صدور مجوز انتشار آلبوم آنها، قوت گرفته است!
 
https://jahannews.com/vdccm0qso2bqii8.ala2.html
jahannews.com/vdccm0qso2bqii8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
میگن شاه بخشید شاهقلی نمی بخشه!
همه اينها به خاطر اينه كه مي‌خواهند با اين كارهاشون، كمي مردم را به خود متمايل كنند. چون خود بهتر از هر كسي مي‌دانند كه مردم، به قول برادران وزارت ارشاد! موسيقي لس‌آنجلسي را بيشتر از اكثر موسيقي‌هاي سطحي داخل كشور مي‌پسندند. شمقدري خود به خوبي مي‌داند كه در بين اهالي هنر بخصوص سينماگران خوشنام و داراي جايگاه خوبي نيست، به همين خاطر با اين سياست‌ها، مي خواهد كمي انها را به سمت خود متمايل‌تر كند.
Iran, Islamic Republic of
به دلایل مشکلات عدیده امروز که نشان از بی تدبیری دولت داره هم بپردازید
Iran, Islamic Republic of
ماجراهاي آقاي كفاشيان و تاج
ماجراهاي آقاي شمقدري و شاه آبادي
ماجراهاي آقاي خاتمي و موسوي
و ماجراهاي...
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی دوستمون که به عنوان اولین نفر نظر داده بودند جا انداختند.
ماجراهاي آقاي كفاشيان و تاج
ماجراهاي آقاي شمقدري و شاه آبادي
ماجراهاي آقاي خاتمي و موسوي
ماجرای آقای احمدی نژاد و مشایی
ماجرای احمدی نژاد و لاریجانی
ماجرای احمدی نژاد و حجاب
ماجرای احمدی نژاد و تبادل سوخت
ماجرای احمدی نژاد و ...