جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چه خبر از سوریه؟

جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 414475
منابع سوری از تحکیم سیطره ارتش سوریه بر سه تپه الزبدانی و هلاکت ده ها تروریست تکفیری در حومه قنیطره و درعا خبر دادند.
چه خبر از سوریه؟
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نوشت، ارتش سوریه به طور کامل بر سه تپه رشته کوه های الزبدانی سیطره یافت و شمار زیادی از تروریست ها را در اطراف شهر ادلب به هلاکت رساند.

نیروهای ارتش سوریه به پیشرفت جدید در عملیات مبارزه با تروریست های مرتبط با رژیم اشغالگر اسرائیل و رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس از طریق سیطره کامل بر سه تپه در کوه های غرربی الزبدانی در حومه دمشق دست یافتند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد نیروهای ارتش به طور کامل بر ارتفاعات عش النسور و تپه های شیرالطاقه و شیر الجوبه در کوه های غربی الزبدانی مسلط شدند که این مناطق در یازده کیلومتری مرزهای لبنان قرار دارند.

منبع سوری افزود نیروهای ارتش تلفات و خسارت های سنگینی به گروه های تروریستی در ادامه عملیات پیگرد آن ها در این مناطق وارد کردند.

بر اساس این گزارش، گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و حرکه احرارالشام که مورد حمایت آل سعود هستند، در این مناطق فعالیت می کنند و دستاورد جدید ارتش سوریه پس از سیطره کامل بر ظهره المرجیات، ظهره الورده و شهرک معدر در شمال کفیریابوس در منطقه الزبدانی در اول روز ماه گذشته محقق شده است.

پیگرد بازمانده های گروه های تروریستی در اطراف ادلب


خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه شمار زیادی از تروریست های تکفیری را در اطراف شهر ادلب به هلاکت رساندند که این تروریست ها از نظر تسیلحاتی و لجستیکی و اطلاعاتی از حمایت حکومت ترکیه برخوردار بودند.

منبع سوری از ادامه پیگرد تروریست های تکفیری در اطراف شهر ادلب پس از ناکامی آن ها در نفوذ به داخل شهر و هلاکت شمار زیادی از آن ها خبر داد.

گروه های تروریستی در صفحات وابسته به خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شمار زیادی از سرکردگان خود از جمله فرمانده گروه تروریستی موسوم به کتیبه عمر الفاروق ملقب به الخلیفه و ابوالبراء المصری از سرکردگان جبهه النصره ملقب به ابوعبدالله النجدی در اطراف شهر ادلب در ضربات محکم و پیاپی ارتش با همکاری مردم این شهر اعتراف کردند.

بر اساس این گزارش، جبهه النصره به همراه گروه های دیگر از جمله احرارالشام و جندالاقصی و لواء فرسان الحق، جیش السنه و اجناد الشام طی دو روز گذشته، شهر ادلب را هدف حملات خود قرار داده بودند.

در هم کوبیده شدن مواضع تروریست ها در حومه حمص خبر دیگر این که نیروهای ارتش سوریه، مخفیگاه های تروریست ها را در حومه حمص در هم کوبیدند، گروه های تروریستی به هلاکت یکی از سرکرده های یک گروه تروریستی موسوم به لواء القصیر اعتراف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش، در عملیات خود علیه گروه های تروریستی تکفیری در حومه شرقی و شمالی، علاوه بر منهدم کردن چندین مخفیگاه آن ها، چندین تروریست را به هلاکت رساندند.

منبع سوری افزود نیروهای ارتش شماری از تروریست ها را در روستای الغنطو به هلاکت رساندند و یک انبار سلاح و مهمات گروه های تروریستی را در شمال شرقی این روستا منهدم کردند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش به عملیات خود علیه مخفیگاه های تروریست ها در روستاهای ابوحوادیت، المشیرفه، الخریجه و تپه های جنوبی روستای سلام شرقی در حومه شرقی حمص ادامه داده و تلفات و خسارت های سنگین به آن ها وارد کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیات خود علیه تروریست های داعش در روستای رحوم، شماری از آن ها را به هلاکت رساندند. روز گذشته شمار زیادی از تروریست های تکفیری در شمال شرق تدمر و روستای جباب حمد در الفرقلس در حومه شرقی حمص به هلاکت رسیده بودند.

گروه های تروریستی تکفیری در رسانه های وابسته به خود به هلاکت شماری از اعضای خود از جمله محی الدین الزین ملقب به ابوعریب سرکرده گروه موسوم به لواء القصیر که با داعش بیعت کرده بود، اعتراف کردند.

در هم کوبیده شدن مواضع تروریست ها در حومه حلب


یک منبع سوری از ادامه عملیات نیروهای ارتش برای در هم کوبیدن مواضع گروه های تروریستی و خطوط کمک رسانی به آن ها از سمت ترکیه در حومه حلب و هلاکت شمار زیادی از تروریست های وابسته به گروه های موسوم به الجبهه الشامیه، جبهه انصارالدین و حرکه احرارالشام خبر داد که این گروه ها از حمایت آل سعود برخوردار هستند.

این منبع سوری از عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی در شهرک حریتان همزمان با عملیات دیگر یک یگان دیگر از ارتش در شهرک خان طومان در غرب شهر حلب و هلاکت شمار دیگری از تروریست ها خبر داد.

خبر دیگر این که در عملیات نیروهای ارتش علیه مواضع تروریست ها در روستای باتبو و شهرک خان العسل در غرب حلب، شماری از آن ها کشته و سلاح ها و تجهیزات آن ها منهدم شد.

در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریست ها در شرق شهرک تل عرن در جنوب شرق حلب، شماری از آن ها به هلاکت رسیدند.

انهدام انبارهای مهمات تروریست ها در حومه قنیطره و درعا


خبر دیگر این که انبارهای مهمات تروریست ها در حومه قنیطره و درعا در عملیات نیروهای ارتش سوریه منهدم شد و گروه های تروریستی به هلاکت ۷۰ تروریست خود اعتراف کردند.

العهد هم از عملیات گسترده نیروهای ارتش در حومه ادلب از سمت شرقی این شهر و درگیری های شدید در نزدیکی گورستان الحلفا خبر داد.
این رسانه همچنین از عقب نشینی گروه های تروریستی از سمت شرقی ادلب پس از ضربات محکم نیروهای ارتش به آن ها خبر داد.

از سوی دیگر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در ایست الصباغ در محله المشیرفه در دیرالزور، چندین کشتته و زخمی به جا گذاشت.
در الرقه هم ۲۸ تروریست داعش در درگیری با یگان های مردمی در روستای الجلبیه به هلاکت رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *