جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بیماری ام‌اس قابل درمان است

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 424474
مدیرعامل انجمن خیریه ام‌اس اصفهان با تاکید بر اینکه ام‌اس یک بیماری قابل درمان است، گفت: بیماری ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران ام‌اس درمان و بیماری آنها کنترل می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسعود اعتمادی‌فر ظهر امروز در نشست خبری که به منظور روز جهانی ام‌اس برگزار شده بود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲ تا ۳ میلیون نفر در جهان دچار بیماری ام‌اس هستند، اظهار کرد: شیوع بیماری ام‌اس بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال بوده و در بین خانم‌ها شایع‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری در برخی مناطق شیوع بالا‌تر، در برخی مناطق شیوع متوسط و در برخی مناطق نیز شیوع کمتری دارد، تصریح کرد: بیماری ام‌اس در ایران افزایش قابل توجهی داشته اما پراکندگی این بیماری در کشور تفاوت دارد، به صورتی که در اصفهان، تهران، شیراز، اراک و چهارمحال بختیاری آمار بالاتری از این بیماری را شاهد هستیم اما در استان‌های بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان درصد کمتری از مردم به این بیماری مبتلا هستند.

مدیرعامل انجمن خیریه ام‌اس اصفهان ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار بیمار ام‌اس در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این بیماران سیر پیش‌رونده در بیماری خود دارند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در چهار تا پنج سال اخیر تمام داروهای این بیماری در کشور تولید می‌شود و ما تنها کشوری هستیم که در دنیا تمام داروهای این بیماری را تولید و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنیم.

اعتمادی‌فر با بیان اینکه ۸۰درصد از بیماران ما از داروهای رایگان استفاده می‌کنند، افزود: تمام داروهایی که در کشور تولید می‌شوند، مورد تایید بالینی بوده و هیچ تفاوتی نیز با داروهای خارجی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که آلودگی هوا چه تاثیری روی این بیماری دارد، گفت: هنوز هیچ دلیلی برای این بیماری پیدا نشده و نقش آلاینده‌های صنعتی در مورد این بیماری اثبات شده نیست و دلیل قاطعی وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن خیریه ام‌اس اصفهان اضافه کرد: آمار این بیماری در اصفهان زیاد است اما چهارمحال بختیاری و تهران نیز آماری بیماری ام‌اس در آنها مانند اصفهان است.

وی با اشاره به مرکز پژوهشی درمانی ام‌اس اصفهان اظهار کرد: این مرکز نخستین مرکز جامع ام‌اس ایران در کشور و در پنج طبقه شامل کلینیک‌های فوق تخصصی، قسمت‌های باز‌توانی، آزمایشگاه، داروخانه، تحقیقات و آموزش ساخته شده است.

اعتمادی‌فر با بیان اینکه شیوع بیماری ام‌اس در کشور ناگهانی بود، ادامه داد: در حدود ۶۰۰ مقاله تحقیقی ام‌اس از ایران در دنیا وجود دارد و ما جایگاه خوبی برای تحقیقات در مورد این بیماری در کشور داریم، در صورتی که بودجه مورد نیاز تامین شود، تحقیقات بسیار خوبی را در زمینه این بیماری می‌توانیم انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: از وزارت بهداشت درخواست داریم در تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تکمیل این مرکز به ما کمک کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه ام اس اصفهان با تاکید بر اینکه ام‌اس یک بیماری قابل درمان است، گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماری این بیماران کنترل می‌شود اما درصدی از بیماران نیز این بیماری در آنها پیش‌رونده است.

وی افزود: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، ترس از این بیماری است در حالی‌که در این مورد نیاز به فرهنگ‌سازی وجود دارد چرا که به هیچ عنوان بیماری ام‌اس بیماری هراس‌انگیز و ترسناکی نیست.

اعتمادی‌فر اظهار کرد: ۸۰درصد بیماران تا سال‌ها زنده مانده و هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید و به راحتی می‌توانند به زندگی عادی خود مانند سایر افراد جامعه ادامه بدهند.

وی افزود: در برخی از بیماران ام‌اس نیز آثار بیماری در آنها به طور کامل از بین رفته و هیچ ردپایی از این بیماری در آنها مشاهده نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *