چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱
در اقدامی اخلاقی صورت گرفت؛

اصلاحيه و عذرخواهي یک خبرگزاری از علیرضا زاكاني

چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 220722
در پي بررسي و استماع توضيحات دكتر زاكاني و همچنين مراجعه به فايل صوتي سخنراني وي در جمع دانشجويان بسيجي كه با عنوان ««روايت زاكاني از جلسه حدادعادل با رهبر انقلاب درباره وحدت اصولگرايان» انعكاس يافت؛ اصلاحيه خبر فوق منتشر شد.
اصلاحيه و عذرخواهي یک خبرگزاری از علیرضا زاكاني
به گزارش جهان، خبرگزاري دانشجو در اصلاحیه‌ای نوشت: در پي انتشار خبري در خبرگزاري دانشجو مربوط به سخنراني آقاي دكتر زاكاني در جلسه با مسوولان بسيج دانشجويي با عنوان «روايت زاكاني از جلسه حدادعادل با رهبر انقلاب درباره وحدت اصولگرايان» و اصلاحيه بعدي آن و نيز جوابيه اين خبرگزاري به پيامك جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي مبني بر « تحريف سخنان زاكاني»، وي نسبت به انتشار اين مطالب در خبرگزاري دانشجو اعتراض كرد.
 
لذا جلسه اي با حضور مسئولين مربوطه و مدير مسئول خبرگزاري تشكيل شد و به فايل صوتي جلسه مذكور مراجعه و مشخص گرديد نظر وي مبني بر وقوع برخي اشتباهات فاحش در انعكاس سخنراني صحيح بوده است و به دليل عدم مراجعه به فايل صوتي برخي تحريف ها به صورت ناخواسته اتفاق افتاده و در چند جاي ديگر نيز قلب معنا شده است.
 
لذا خبرگزاري دانشجو ضمن تاكيد بر صداقت گفتار و رفتار دكتر زاكاني بر اساس تكليف و تعهد انقلابي خويش وظيفه خود مي داند از دكتر زاكاني و جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به دليل انتشار اخبار ناقص و قلب واقعيت سخنراني وي و نيز واكنش در جوابيه عذرخواهي كند.
 
خبرگزاري دانشجو براي جبران اين اشتباه خود كه ناخواسته و غيرعمد بوده است بزودي متن كامل جلسه مذكور را منتشر خواهد كرد.
 
اميدواريم اين روحيه بسيجي در پذيرش اشتباه و خطا سرمشق ساير رسانه ها نيز قرار گيرد و از تمام رسانه ها و مطبوعات كه خبر مذكور را منبع خود قرار داده اند درخواست مي شود كه اخبار خود را اصلاح كنند.
 
والعافين علي الناس والله يحب المحسنين


 جهان نيوز این رویکرد و روحیه اخلاقی خبرگزاری دانشجو را که ابایی از تصحیح اشتباه و عذرخواهی نکرده، قابل تقدیر می داند و آرزو دارد رسانه هایی که دستی در کار تحریف دارند، از حرکت اخلاقی این خبرگزاری الگو بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رجانیوز نه تنها خبرشو اصلاح نکرده بلکه این اصلاحیه را هم منتشر نکرده است