شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جزئیات تازه کشتی غرق شده در خلیج فارس

جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 191824
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان جزئیات تازه از کشتی غرق شده در خلیج فارس و در نزدیکی عسلویه علت این حادثه را بارگیری بیش از ظرفیت این شناور اعلام کرد.

محمد راستاد که جهت پیگیری عملیات نجات در عسلویه حضور دارد در گفتگو به مهر با اشاره به اینکه شناور "کوشا یک" با ۷۳ سرنشین عصر دیروز در منطقه عسلویه استان بوشهر غرق شد، افزود: این کشتی از مبدا سکوهای نفتی دریایی در آبهای خلیج فارس به طرف بندر عسلویه در حرکت بود در ۱۵ مایلی این بندر دچار حادثه شده و غرق شده است.

وی افزود: بلافاصله عملیات تجسس و نجات دریایی با بهره گیری از چندین فروند یدک کش و شناور ناجی تحت مدیریت مرکز تجسس و نجات دریایی اداره بنادر و دریانوردی عسلویه آغاز شد که تاکنون ۶۰ نفر از سرنشینان این شناور نجات یافته اند.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون عملیات تجسس و نجات دریایی و هوایی با به کارگیری چندین شناور و یک بالگرد که از جزیره کیش به عملیات تجسس و نجات پیوسته برای یافتن ۱۳ سرنشین دیگر این شناورادامه دارد.

وی افزود: هفت نفر از ۱۳ سرنشین ناپدید شده شناورغرق شده در آبهای خلیج فارس غواصانی هستند که در عمق ۷۷ متری در مخزن شناور در زیر آب گیرافتاده وهم اکنون زنده هستند.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان بوشهر افزود: اکسی‍‍ژ‍ن لازم برای زنده ماندن این افراد تا مدت ۲۴ ساعت در مخزن شناور وجود دارد وهم اکنون دو گروه غواصی از جزیره لاوان وسکوی نفتی راشد برای نجات این افراد به منطقه اعزام شده اند.

وی گفت: هفت نفر از ناپدید شدگان و گیرافتادگان در مخزن شناور غرق شده از نیروهای متخصص هندی و اوکراینی و مابقی ایرانی هستند.

راستاد با بیان اینکه عملیات تجسس با بسیج همه امکانات ادامه دارد، گفت: به رغم طوفانی بودن دریا و شرایط سخت مواج بودن دریا اما نیروهای تجسس و نجات با نهایت توان برای یافتن و نجات مفقودشدگان در تلاش هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *