جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کمک بسیج به تولید در حوزه اقتصادمقاومتی

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 421323
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اختصاص ده هزار میلیارد ریال تسهیلات برای عرصه های تولیدی و اقتصاد مقاومتی بسیج خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم شکوه هجرت دانشجویی که بمناسبت روز بسیج سازندگی با حضور نخبگان و فعالان حرکت های جهادی کشور در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، گفت: چشم انداز بسیج این است که هر بسیجی در طول سال، حداقل یک بار در اردوهای جهادی شرکت کند.

سردار نقدی تشکیل قرارگاه های جهادی را از برنامه های سال ۹۴ بسیج دانست و افزود: در قرارگاه های جهادی از ظرفیت بسیجیان در مدیریت جهادی برای خدمات رسانی و آبادانی استان و شهرستان استفاده می شود.

وی توجه به شرایط و اقتضائات اجتماعی کشور را از سوی بسیجیان ضروری دانست و تاکید کرد: امروز فرمان ولی امرمان تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید ملی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هر بسیجی با توجه شرایط، ظرفیت ها و امکانات موجود در هر منطقه باید ببیند چطور می تواند تولید را شکوفا کند. باید با نگاه تولیدی به سراغ خدمات و کارهای جهادی رفت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تقدیر از فعالیت بزرگ برخی از گروه های جهادی در ایام نوروز برای احداث زیرساختهای مختلف در مناطق محروم استان خوزستان ادامه داد: این امکان وجود داشت که با توجه به استعدادهای فراوان استان خوزستان در عرصه کشاورزی، واحدهای تولیدی کوچک راه انداخت و برای اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه، قدمی بسیار بزرگ برداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صنایع تبدیلی کوچک اشاره کرد و افزود: این الگوی مطلوب بسیج در فعالیت های جهادی است چراکه راه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ با هزینه های هنگفت و مشکلات زیاد، با سختی به بازدهی و سودآوری می رسد که بخش زیادی از این واحدها در کشور قبل از بازدهی متوقف می شوند.

وی تبدیل موسسه مهر بسیجیان به بانک مهر اقتصاد را یادآور شده و افزود: این بانک در سال جاری بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای عرصه های اقتصاد مقاومتی و واحدهای تولیدی اختصاص داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *