شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

امتناع‌خانواده‌شهیدبحرینی‌از پذیرش فوت

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 355723
نزدیکان شهید «عبد العزیز العبار» تاکید کردند، خانواده العبار گواهی فوت صادره از سوی وزارت بهداشت رژیم بحرین در خصوص فرزندشان را رد کرده و نپذیرفتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فعالان بحرینی روز جمعه خبر شهادت «عبد العزیز العبار» از اهالی منطقه السنابس و پیوستن وی به کاروان شهدای انقلاب بحرین را اعلام کردند.

العبار درحالی به فیض شهادت نائل شد که ۵۵ نقطه بدن وی به دلیل اصابت گلوله‌ ساچمه‌ای که سلاحی تحریم شده در عرصه بین المللی به شمار می‌آید، به شدت زخمی شده بود و از تنگی نفس به دلیل استنشاق گاز سمی به شدت رنج می‌برد.

منابع نزدیک به خانواده این شهید اعلام کردند که خانواده وی گواهی صادر شده از سوی وزارت بهداشت بحرین برای درگذشت این شهید را به این جهت که دلیل فوت وی را از کار افتادن مغز دانسته رد کرده‌اند.

این منابع توضیح دادند که گلوله‌ به سر شهید العبار اصابت کرده، مغز او را شکافته و رگ‌های مغزش را از بین برده و موجب خونریزی مغزی در وی شده بود.

آنان افزودند که پزشکان روی این شهید یک عمل جراحی انجام دادند تا از فشار وارده بر مغز بکاهند که بی‌نتیجه بود.

شهید العبار در ۲۳ فوریه گذشته در جریان یورش نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به مجلس ختم شهید «سید علی الموسوی» در منطقه سار در معرض شلیک مستقیم یک گلوله گاز اشک‌آور ساچمه‌ای قرار گرفت که تراشه‌های آن در بدنش منتشر و موجب به کما رفتن وی شد.

خانواده العبار وی را به بیمارستان سلیمانیه منتقل کردند که در آنجا پزشکان وضعیت وی را وخیم اعلام کردند تا ۵۵ روز پس از آن این جوان بحرینی در اثر شدت جراحات وارده به شهادت برسد.

پزشکان اعلام کردند که دو تراشه گلوله ساچمه‌ای اصابت کرده به شهید العبار به سر وی اصابت کرده و یکی از آنها موجب شکافته شدن مغز و دیگری کره چشم وی شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *