شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تعاوني اعتبار ايران خودرو از بانك مركزي مجوز گرفت

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 86982
شركت تعاوني اعتبار ايران خودرو طبق ماده 18 بسته سياسي و نظارتي سال 88 بانك مركزي كه به عنوان تنظيم‌كننده نظام پولي و اعتباري كشور و ناظر بر حسن اجراي قوانين پولي و بانكي مي‌باشد، توانست مجوز بانك مركزي را دريافت نمايد.
محسن‌ علي حسيني مديرعامل شركت تعاوني اعتبار گروه صنعتي ايران خودرو در گفت و گو با فارس در خصوص تاريخچه شركت تعاوني اعتبار گروه صنعتي ايران خودرو گفت: اين شركت در اواسط سال 1382 (مرداد 1382) با هدف تأمين نيازهاي مشترك مالي و اعتباري اعضا و حذف واسطه‌هاي غير لازم در تجهيز پول براي بزرگترين شركت خودروسازي كشور شكل گرفت كه در دو سال اخير تحولات جدي در گسترش اهداف و خدمات خود داشته و براين باور است كه هر كسي در نظام جمهوري اسلامي در پايين‌ترين رده‌ها نيز اگر مسئوليتي به عهده دارد بايستي به بهترين نحو ممكن انجام وظيفه نمايد. 

وي از جمله ويژگيهاي تعاوني اعتبار نسبت به ساير مؤسسات مالي و اعتباري را، ارائه آسانتر تسهيلات و اعتبارات به اعضاي خود عنوان نمود و پرداخت تسهيلات و وام به اعضا و سپرده‌گذاران را از برنامه‌هاي مهم اين تعاوني ذكر كرد و گفت: تعاوني اعتبار ايران خودرو از محل تجميع سرمايه‌هاي اعضا كه بيش از 20 هزار نفر مي‌باشد، طي 3 سال گذشته بالغ بر 70 ميليارد ريال تسهيلات در قالب فروش اقساطي، جعاله، اجاره به شرط تمليك و قرض‌الحسنه پرداخت نموده است. 

مدير عامل تعاوني اعتبار ايران خودرو، استفاده بهتر از سرمايه‌هاي اعضا با هدف سودآوري مناسب مطابق با قوانين بانكداري اسلامي را از ديگر برنامه‌هاي اين شركت عنوان كرد و گفت سرمايه‌گذاري نزد بانكها، شركتها، اوراق مشاركت و فعاليت بيمه‌اي از ديگر برنامه‌هاي توسعه‌اي تعاوني اعتبار مي‌باشد. 

وي افزود:‌ با اخذ مجوز از بانك مركزي، نگرش فعاليت و نوع ضوابط و ارتباطات ما با ساير مؤسسات و بانكها تغيير خواهد كرد و توسعه شعب و استفاده از نيروي كار جوان از برنامه‌هاي اين شركت خواهد بود به همين منظور اين شركت ارائه خدمات پولي و بانكي و حفظ حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران را از وظايف اساسي خود مي‌داند. 

وي همچنين در خصوص پروژه‌هاي مسكن اين تعاوني، براي كاركنان و اعضاي خود گفت: از آنجايي كه مشكل مسكن كاركنان گروه از دغدغه‌هاي مهم، به شمار مي رود لذا در زمينه تأمين مسكن با شرايط مناسب براي كاركنان پروژه‌هاي مهمي را اجرا كرده‌ايم كه پروژه 36 واحدي نوبهار در فرديس كرج، 20 واحدي نگين در شيان تهران به اتمام رسيده و پروژه 70 واحدي لادن در مرزداران تهران نيز در حال پيش‌فروش مي‌باشد. 

علي حسيني افزود: تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسي براساس منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي و سياستهاي دولت محترم بدون حضور مردم در فعاليتهاي اقتصادي غير ممكن مي‌باشد. 

https://jahannews.com/vdccioq4.2bqe48laa2.html
jahannews.com/vdccioq4.2bqe48laa2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *