جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

بیشترین سرطان مری جهان استانی ایرانی!

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 449828
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیشترین سرطان مری جهان در بین زنان یکی از استان‌های شمالی کشور ثبت شده است، گفت: متأسفانه زنان روستایی ایران بسیار چاق‌تر از زنان آمریکایی هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رضا ملک‌زاده در نشست مشترک وزارت بهداشت با معاونت امور زنان ریاست جمهوری که به مناسبت هفته سلامت بانوان ایران برگزار شده است، اظهار کرد: امید به زندگی در بین خانم‌های ایرانی از مردان بیشتر شده است.

وی در این رابطه با اشاره به یکی از تحقیقات وزارت بهداشت در استان گلستان عنوان کرد: در این تحقیقات که ۱۰ سال به طول انجامیده است ۵۰ هزار نفر تحت مراقبت قرار گرفتند و نتایج آن حاکی از آن بود که بیشترین سرطان مری جهان در بین زنان این منطقه وجود دارد.

ملک‌زاده تصریح کرد: همچنین طی این تحقیق دریافتیم که ۵۰ درصد علت مرگ و میر این افراد سکته‌های قلبی و مغزی است و ۳۰ درصد دیگر نیز به دلیل حوادث غیرعمدی و نارسایی‌های کبد و کلیه فوت می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در این تحقیق که در منطقه کوهرت گلستان صورت پذیرفته است نشان می‌دهد که بی‌سوادی خانم‌ها یکی از علت‌های مهم آنان در انواع بیماری‌هاست، گفت: متأسفانه فعالیت ورزشی در زنان پایین و چاقی آنان نیز زیاد شده است. به طوری که خانم‌های روستایی ایرانی بسیار چاق‌تر از خانم‌های آمریکایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین بهداشت دهان و دندان زنان نیز پایین بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *