پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
صفاتی در دیدار با رئیس جمهور مطرح کرد:

اشتغال زنان ساماندهی شود

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 409723
مدرس دروس عالی فقه و اصول ضمن اشاره به کمبود فضاهای تفریحی برای بانوان بر لزوم ساماندهی اشتغال زنان تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، زهره صفاتی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار رئیس جمهور با ایثارگران و برگزیدگان استان با تشریح ظرفیت‌های گسترده قم اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری قم پایتخت تولید فکر دینی در جهان اسلام است. در واقع وظیفه ترویج و نشر علوم بر اساس قرآن و عترت طاهرین در قم رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه راه حل روش اجتهادی مرسوم در فقه می‌تواند راهگشای رسیدن به جایگاه علمی باشد، تصریح کرد: موسسات تخصصی مختلفی در حوزه دین و علوم انسانی در قم مشغول فعالیت هستند و در کاربری محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و مرکز شهر موسسات آموزشی و مذهبی پیش بینی شده تا جلوه قم مذهبی و دینی باشد.

این استاد حوزه تاکید کرد: رویکرد گردشگری در قم نیز علمی و دینی و فرهنگی است و قم باید مرکز جذب گردشگر علمی و دینی باشد. این امر آغاز خوبی داشته ولی امیدواریم با سرعت بیش از پیش، اهداف را دنبال کند تا پاسخگوی جهان اسلام باشد.

وی نبود اعتبار و برخی کارشکنی‌ها را از موانع رسیدن به این اهداف ذکر کرد و افزود: در حوزه دین به ویژه موسسات تخصصی نیازمند توسعه همه جانبه هستیم و توسعه زیرساخت‌هایی همچون کتابخانه‌ها، بانک‌های اطلاع رسانی و... نیازمند تامین اعتبار است؛ هر چند افرادی هستند که خیرخواهانه آمادگی دارند این زیرساخت‌ها را فراهم کنند که باید زمینه آن فراهم شود.

در بازنگری علوم انسانی به ذخیره غنی حوزه توجه شود

صفاتی گفت: در حوزه علوم انسانی نیاز به بازنگری سرفصل‌ها داریم که البته حرکت‌های خوبی در این زمینه شده و برای تکمیل این بازنگری باید به ذخائر غنی حوزه توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: قم یک شهر زیارتی است که در طول هفته هزاران زائر و در مواقع خاصی از سال میلیون‌ها وارد این شهر می‌شوند بنابراین شهر قم از نظر فرهنگی و امکانات زیرساختی و شهری باید پاسخگوی نیازهای زائران باشد.

این استاد حوزه، شناخت و آشنایی نسل‌ها با محدثان بزرگ را بسیار بااهمیت دانست و اضافه کرد: محمدثان برای انتقال فرهنگ دین و اهل بیت علیهم السلام به نسل‌ها نقش چشمگیری داشتند، از این رو پیشنهاد می‌شود در اطراف حرم حضرت معصومه(س) جایگاهی با بهره‌مندی از معماری اسلامی برای معرفی محدثان احداث شود.

لزوم توجه به گسترش فضاهای تفریحی ویژه بانوان

صفاتی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش فضای تفریحی ویژه بانوان را از مطالبات این قشر بیان کرد و گفت: تنها یک مرکز تفریحی متناسب بانوان در قم وجود دارد و بانوان این شهر انتظار دارند در زمینه ایجاد مرکز رفاهی و فرهنگی توجه بیشتری شود.

وی نظارت جدی بر مکان‌های تجاری که بانوان در آنها کار می‌کنند را از مطالبات بانوان کشور دانست و افزود: در برخی مراکز تجاری، بانوان و دختران با حقوق اندک و بعضا با مشکلات رفتار مشغول کار هستند و امیدواریم با تدوین مقررات و ایجاد اشتغال مناسب برای بانوان، ساماندهی خوبی در این زمینه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *