سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳
۲

حرم‌دخترامام‌حسین‌(ع)سیاه‌پوش‌شد+عکس

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 387728
حرم حضرت خوله(س)، دختر خردسال حضرت امام حسین(ع) در ایام عزاداران حسینی میزبان زائران و عزاداران حسینی است.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، شیعیان شهر بعلبک در لبنان در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) حرم حضرت خوله(س) دختر امام حسين(ع) را سیاه‌پوش کردند.

حرم حضرت خوله(س)، دختر خردسال حضرت امام حسین(ع) در ایام عزاداران حسینی میزبان زائران و عزاداران حسینی است. روایت است که سیده خوله دختر خردسال امام حسین(ع) در حین عبور کاروان کربلا به دمشق در بعلبک فوت و در‌‌ همان جا به خاک سپرده شد.

گفتنی است سال گذشته درحالی که مراسم عزاداری در این مکان مقدس درحال برگزاری بود از ضریح و دیوارهای متصل به قبر شریف، مایعی شبیه به خون سرازیر شد. در این لحظات عده زیادی از مؤمنین برای مشاهده این صحنه در اطراف قبر شریف حضرت خوله(س) تجمع کردند. همچنین تعدادی از علماء و روحانیون این واقعه را از نزدیک مشاهده نمودند.
مردم لبنان پیام واقعی عاشورا را که همانا مقاومت و پایداری در برابر ظلم است را عملا درک کرده‌اند و لذا وقتی در عزاداری‌های خود شعار "هیهات منا الذله" و "لبیک یا حسین" را با همه وجود فریاد می‌کنند، این فقط یک شعار نیست، بلکه یک آرمان است.











نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام عليك يا رقيه خاتون
اسلام علي الحسين ع و علي علي بن الحسين ع و علي اولاد الحسين ع و علي اصحاب الحسين ع