پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بحران در سودآورترین شرکت نفتی آسیا

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۵
کد مطلب: 417724
شرکت پتروناس مالزی سودآورترین شرکت نفتی آسیا پس از کاهش قیمت جهانی نفت و چالش های پیش روی این شرکت حقوق کارکنان خود را ۲۰ درصد کاهش می دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این شرکت مالزیایی که گفته می شود سال گذشته تلاش داشت متخصصان صنعت نفت ایران را جذب کند، اکنون با بحران پس از کاهش قیمت جهانی نفت مواجه شده است.

شرکت های بزرگ نفت آسیا از نخستین روزهای سال جاری میلادی اعلام کردند در واکنش به کاهش بهای نفت هزینه های خود را کاهش می دهند و شرکت پتروناس مالزی کاهش سرمایه گذاری ها و هزینه های خود را با معیار درصد، دو رقمی تعیین کرد.

شرکت نفت مالزی برای کمک به بودجه دولت نیز در سال جاری میلادی با مشکل مواجه شده است. سهم پتروناس از درآمدهای دولتی مالزی در سال گذشته میلادی ۲۷ میلیارد رینگیت (هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) بود.

در بودجه سال ۲۰۱۵ دولت مالزی بهای هر بشکه نفت را ۱۱۰ دلار پیش بینی کرده بود، اما کاهش بهای جهانی نفت کمک های شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) به دولت را تحت تاثیر زیادی قرار دهد.

پس از این شرایط، تارنمای روزنامه سان دیلی روز پنجشنبه از کاهش احتمالی ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) برای غلبه بر بحران پس از کاهش قیمت جهانی نفت خبر داد که بر کمک این شرکت به بودجه دولت مالزی نیز تاثیر گذاشته است.

به نوشته این تارنما، یک منبع مطلع گفته است کاهش ۲۰ درصدی حقوق فعلی کارکنان پتروناس به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت از اول ماه آینده میلادی اعمال می شود.

این کاهش حقوق در حالی انجام می شود که قانون ۶ درصد مالیات بر کالا و خدمات اخیرا در مالزی اجرا شد و بر قیمت تمامی محصولات و اجناس در بازار تاثیر گذاشته است.

شرکت پتروناس تاکنون کاهش حقوق کارکنان را تایید نکرده است.

بنابراین گزارش، گفته می شود شرکت پتروناس با کاهش حقوق کارکنان در نظر دارد سرمایه گذاری خود را برای حفظ سطح تولید با وجود کاهش قیمت جهانی نفت ادامه دهد.

شرکت پتروناس در سال ۲۰۰۸ از سوی مجله گلوبال فور چون به عنوان نود و پنجمین شرکت بزرگ و هشتمین شرکت سودآور در جهان و نیز سودآور ترین شرکت در آسیا معرفی شد.

ساخت برج های دو قلوی پتروناس که در سال ۱۹۹۸ مورد بهره برداری قرار اگرفت و درآن زمان بلندترین ساختمان در جهان تلقی می شد از سوی شرکت پتروناس انجام شده است.

شرکت نفت و گاز پتروناس که سال ۱۹۷۴ تاسیس شد بیش از ۴۰ هزار کارمند دارد. میزان درآمد این شرکت نفتی در سال ۲۰۱۳ میلادی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید و سود خالص آن حدود ۲۲ میلیارد دلار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *