چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۱
آرزوی مشائی برآورده شد!

روزنامه ایران به تسخیر درآمد+عکس

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 162925
تغییراتی که اصحاب رسانه با رفتن کاوه اشتهاردی از روزنامه ایران و جایگزین شدن علی اکبر جوانفکر به جای او نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بودند، خیلی زودتر از آنکه این افراد تصور می‌کردند، رنگ واقعیت به خود گرفت و اولین شماره این روزنامه پس از معارفه رسمی جوانفکر به عنوان سرپرست موسسه ایران، عکس اسفندیار رحیم مشایی را بر روی صفحه اول خود برد.
به گزارش جهان البته این تغییر رویکرد در روزنامه رسمی دولت از همان چهارشنبه صبح که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از تغییرات اساسی در اصلی‌ترین رسانه مکتوب حامی دولت یعنی موسسه مطبوعاتی "ایران" خبر داد، قابل پیش‌بینی بود اما کسی گمان نمی‌کرد این مسئله اینقدر سریع و غیرحرفه‌ای خود را نشان دهد.



شماره امروز روزنامه ایران درحالی منتشر شده که نخستین شماره‌ای است که علی اکبر جوانفکر رسما به عنوان سرپرست و جانشین مدیرمسئول آن فعالیت می‌کند؛ شماره‌ای که در اقدامی کم سابقه در خط مشی این روزنامه، عکس مشایی به همراه یک نقل قول انتخاباتی در صفحه اول خودنمایی می‌کند. البته جوانفکر به همین هم قانع نشده و در اقدامی غیرحرفه‌ای که حتی از سوی مبتدیان رسانه‌ای هم قابل پذیرش نیست، علاوه بر صفحه نخست در صفحات دوم و چهارم ایران هم دست به انتشار اظهارات و تصاویر مشایی زده است.

مشایی به آرزوی خود رسید و عکسش را در «ایران» دید
این اقدام عجیب درحالی صورت گرفته که طیف مشایی که به عنوان جریان انحرافی در دولت نیز شناخته می‌شود، دل خوشی از اقدامات موسسه ایران در سال‌های اخیر نداشت و از اینکه اشتهاردی اجازه نمی‌داد تا این روزنامه مانند خبرگزاری ایرنا به محل انتشار سخنان مشایی و یارانش تبدیل شود، ابراز ناخرسندی کرده بود. این موضوع از آنجا رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که اسفندیار رحیم مشایی اوایل سال ۸۹ در یکی از سخنرانی های معروف خود در جمع تعدادی از طلاب که سی‌دی آن در سطح گسترده در کشور توزیع شد، گفته بود: «یک روزنامه ایران داریم که در ۴ سال گذشته جرات نداشته عکس من را در صفحه اول خود منتشر کند!»

البته اکنون و با حضور جوانفکر در این روزنامه به نظر می‌رسد مشایی به آرزوی خود رسیده و در اولین شماره‌ای که تحت هدایت این طیف منتشر شده، عکس رنگی وی به صفحه نخست «ایران» راه یافته است و در صفحات داخلی هم به تبلیغ سخنان او پرداخته شده؛ تا جایی که روزنامه دولت را همانند خبرگزاری دولت به شبه بولتن انتخاباتی او تبدیل کرده است.

این تغییر رویکرد درحالی روی داده که روز گذشته و پس از معارفه رسمی جوانفکر و حضور او در ساختمان روزنامه ایران، کاوه اشتهاردی و اغلب اعضای شورای سردبیری این روزنامه به طور دسته‌جمعی استعفا دادند و همزمان با اولین حضور جوانفکر در ایران، این موسسه را ترک کردند؛ اقدامی که با توجه به سابقه مناسب و مثبت این افراد در هدایت روزنامه دولت، اصحاب رسانه را نسبت به آینده "ایران" نگران کرده است.

جوانفکر چند روز پیش هم به همراه مشایی و وزیر ارشاد که اعضای هیات امنای موسسه ایران هستند، هیات مدیره روزنامه را به طور یکجا منحل کردند؛ موضوعی که با توجه به حضور شخصیت‌هایی همچون وزیر اطلاعات در هیات مدیره ایران بسیار عجیب بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رفتن اشتهاردی واقعا حیف بود. دیگه ایران برای همه ایرانیان نیست
Iran, Islamic Republic of
تبریک به آقای میم که بالاخره عکس خود را دید
Iran, Islamic Republic of
به نظر من خیلی هم تیم تحریریه قبلی ایران آش دهن سوزی نیودند.البته من موافق جوانفکر هم نیستم.اما اینها هم بهتر از جوانفکر نبودند.تا دیروز این جهان مخالف روزنامه ایران بود .حالا چی شده یه دفعه حامی اونها شده؟
مشائی حقش هست که در این روزنامه جایگاه قابل توجهی داشته باشد.بالاخره اینها در قدرت هستند.چرا شما ناراحت هستید.ما که گفتیم رای ندهید.رای دادید حالا بچشید.هر روز یه اتفاق تازه.بخورید که حقتان است
یه سئوال
کسی میتونه جواب بده؟

چگونه ممکن است یک نفر نتواند معاون اول رئیس جمهور بشود ولی بتواند رئیس جمهور بشود؟
Iran, Islamic Republic of
بیایید همه با هم هماهنگ شویم و دیگر روزنامه ایران نخریم. باید کاری کنیم که فروش روزنامه ایران به نصف برسد.
Iran, Islamic Republic of
جالبه... او رئيس جمهور بعدي است... شك نكنيد...اين سيب هزار بار مي جرخه و آخرش تالاپ مي خوره تو ملاج ماها
چقدر شما ها با این مشایی دشمن هستین واقعا زشته چقدر بی اخلاق هستین مگه این بدبخت چیکار کرده
United Kingdom
واقعا حرفهای این اقای جوانفکر رو تو ویژه نامه نوروزی خوندم. واقعا شرم اور بود
مشائی حقش هست که در این روزنامه جایگاه قابل توجهی داشته باشد.بالاخره اینها در قدرت هستند.چرا شما ناراحت هستید.ما که گفتیم رای ندهید.رای دادید حالا بچشید.هر روز یه اتفاق تازه.بخورید که حقتان است

------------------------------------------

خدا لغنتتون کنه که باعث میشید ما چنین حرف هایی بشنویم. خدا لعنتتون کنه که دارید دشمن شادمون میکنید
Iran, Islamic Republic of
انصادفا روزنامه ایران روزنامه ای خوب و همه چیز را با واقعیت و درست می نوشت. هرچند که نوشته های این روزنامه به مذاق احمدی نژاد نیامد آن هم فقط و فقط بخاطر فامیلش یعنی مشایی.
آخه این چه دولت عدالت محوری است که هر کس اسم مشایی را می آورد فورا بدون فوت وقت و بدون هیچ دلیلی از سمتش برداشته میشود.