جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کتابی که به رئیس مجلس اهدا شد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 372120
کتاب "طلوع آفتاب" که شامل زندگی‌نامه امام‌خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی است امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در کرج به رئیس مجلس شورای اسلامی اهدا شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از کرج، کتاب "طلوع آفتاب" در سه فصل تالیف شده که شامل زندگینامه در ۱۶ صفحه، دهه اول انقلاب در ۲۲ صفحه و دوران رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) در ۳۶ صفحه است.

این کتاب با همکاری خبرگزاری بین المللی تسنیم منتشر شده و به قلم علی اکبر ولایتی و برگرفته از دائرة المعارف بزرگ اسلامی است.

در فصل اول از کتاب "طلوع آفتاب" که مشتمل برگزیده‌ای مکتوب و مصوّر از زندگینامه رهبر معظم انقلاب اسلامی است خاندان ایشان مورد معرفی قرارگرفته و شخصیت علمی و فرهنگی به همراه حیات سیاسی و اجتماعی امام خامنه ای(مدظله العالی) مورد معرفی قرار می‌گیرد.

در فصل دوم از این کتاب، دهه اول انقلاب اسلامی مورد بازبینی قرار گرفته و موضوعاتی همچون حضور مقام معظم رهبری در شورای انقلاب، حزب جمهوری اسلامی و امامت جمعه تهران به تقصیل مطرح می شود.

در این فصل از کتاب "طلوع آفتاب" با چگونگی حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه های دفاع مقدس در کنار فعالیت های ارشادی و تبیینی ایشان آشنا می شویم.

مقابله با لیبرالها و بنی صدر و سپس آغاز دوران ریاست جمهوری امام خامنه ای(مدظله العالی) از دیگر موضوعات مورد طرح از سوی علی اکبر ولایتی در این فصل از کتاب "طلوع آفتاب" است.

در فصل سوم از این کتاب دوران رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) مورد طرح واقع شده و چگونگی انتخاب ایشان به رهبری انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) به تفصیل بیان می شود.
در ادامه این فصل از کتاب "طلوع آفتاب" رویکرد و دیدگاه های مقام معظم رهبری در سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ، علم و فناوری مورد کنکاش قرار می گیرد.

در آخرین صفحات کتاب نیز موضوعاتی همچون امور نظامی، دفاعی و انتظامی طرح می شوند و در نهایت شیوه مدیریتی مقام معظم رهبری در امور حقوقی و قضایی مورد تبیین قرار می گیرد.

این کتاب مزیّن به عکس های نفیسی از حضور رهبر معظم انقلاب در صحنه مختلف داخلی و خارجی و از جمله دیدار با جوانان در کوهپیمایی ها، دیدار با خانواده های عشایر، دیدارهای مردمی در سفرهای استانی، ملاقات با جانبازان، کارآفرینان، دانشجویان، خانواده معظم شهدا و چهره هایی همچون سید حسن نصرالله و سید محمدحسین تبریزی (شهریار) است.

عکس‌هایی خاطره انگیز و مقتدرانه از حضور رهبر معظم انقلاب بر عرشه ناوها و زیردریایی ها در خلیج همیشه فارس از برجسته ترین بخش های منتشر شده در کتاب "طلوع آفتاب" است.

در این کتاب صحنه هایی از دیدار صمیمانه رهبر معظم انقلاب با مراجع عظام تقلید، شعرا، ادبا، دانشمندان، فریختگان، نخبگان و فرماندهان نظامی و انتظامی به تصویر کشیده شده و خاطرات حضور ایشان در مجامع بین المللی از جمله سخنرانی تاریخی در سازمان ملل متحد در دوران ریاست جمهوری به تصویر کشیده شده است.

کتاب "طلوع آفتاب" در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است.

این کتاب امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس توسط مهدی ضرغامی مدیر خبرگزاری تسنیم در البرز به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.