جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتخاب شهردار کار تخصصی است نه سیاسی

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 392326
رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار یک کار سیاسی نیست بلکه یک کار تخصصی است، گفت: قرار بر این نیست که مدیریت شهری ریاستی باشد بلکه می‌خواهیم مدیریت شهری خدمت‌محور و بر مبنای آرا مردم باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی چمران در حاشیه حضور در اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص روند توسعه شهر مقدس قم گفت: توسعه شهر قم مشهود است و مجموعه مدیریت شهری نیز همه تلاش خود را می‌کنند ولی باید حمایت‌های بیشتری از مجموعه مدیریت شهری صورت گیرد تا توسعه شهر قم به شکل جدی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای کار شوراها حرکت شورایی حرکت مردمی بوده است، بیان کرد: شوراها منشا خیرات بسیاری بوده‌اند و در آغاز کار شوراها بستر لازم وجود نداشت و حرکت کندتر بود، ولی وقتی جلو آمدند و تجربه اندوختند توانستند با سرعت بیشتری کار کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: از زمانی که شوراها و مدیریت شهری مردمی و پارلمان‌های محلی شکل گرفته است شاهد تغییرات فراوانی در شهرها هستید، در گذشته با وجود اینکه اعتبارات بیشتری هزینه می‌شد ولی همکاری مردمی و پیشرفت لازم را در شهرها شاهد نبودیم.

وی گفت: با وجود اینکه الان شوراها از دولت بودجه‌ای نمی‌گیرند و فقط در شهرهای بزرگ به پروژه‌های ملی کمک‌هایی از سوی دولت ارائه می‌شود شوراها و مدیریت شهری از عوارض شهری خودشان را اداره می‌کنند بدون اینکه از بودجه‌های دولتی استفاده کنند.

چمران با اشاره به اینکه شوراهای استانی با وجود کمبود امکانات در دل مردم جای دارند، گفت: شورای استان‌ها دارای جایگاه خوبی هستند و استان‌ها از ظرفیت این شوراها بهره‌مند می‌شوند و در استان قم نیز استاندار قم با تشکیل شورای مشورتی از ظرفیت شوراها استفاده کرده است.

وی با اشاره به طرح مسئله انتخاب شهردار از سوی مردم تصریح کرد: قرار بر این نیست که مدیریت شهری ریاستی باشد بلکه می‌خواهیم مدیریت شهری خدمت‌محور و بر مبنای آرا مردم باشد؛ در حال حاضر نیز شهردار را مردم از طریق نمایندگان و نخبگان خود در شورای شهر انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار یک کار سیاسی نیست بلکه یک کار تخصصی است، بیان کرد: مردم شورا را انتخاب می‌کنند و شورا با در نظر گرفتن معیارها و ملاک‌ها شهردار را انتخاب می‌کنند و انتخاب تخصصی از سوی شوراها صورت می‌گیرد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۸۳۰۰۰۰۲۴۹#sthash.VR۰g۴LPG.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *