جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

حجتی: نامه نوشتم، شکر وارد نکنند

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 402829
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در نامه‌ای که دهم فروردین امسال به بخش بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشتم خواهان امتناع از ثبت سفارش و ممنوعیت واردات شکر شدم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در نامه‌ای که دهم فروردین امسال به بخش بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشتم خواهان امتناع از ثبت سفارش و ممنوعیت واردات شکر شدم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: موضوع ثبت سفارش واردات به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود.

وی گفت: سال گذشته بیش از دو برابر نیاز شکر وارد شد. با بررسی‌ای که ما انجام دادیم امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر از نیشکر و ۷۰۰ هزار تن از چغندر قند تولید خواهیم داشت.

حجتی گفت: امسال کارخانجات ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن چغندرقند از کشاورزان خریده‌اند و بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر نیز از سال گذشته وجود دارد که با این وضع دیدیم اگر شکر وارد هم نشود هیچ مشکلی نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: از طرفی قیمت شکری که هم اکنون وارد شده در مقایسه با قیمت تضمینی که دولت مصوب کرده بیشتر می‌شود. این افزایش قیمت با وضع تعرفه‌ای، قیمت ارز، قیمت جهانی و قیمت‌های تمام‌شده در داخل کشور قابل بررسی است.

وی در ادامه افزود: در ۹ماهه گذشته حدود ۸۳۰ هزار تن شکر وارد شده، اما این شکرهایی است که براساس ثبت سفارش سال قبل بوده است.

حجتی در پاسخ به سؤالی درباره اظهار نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه دو هفته پیش مجلس درباره ممنوعیت و ثبت سفارش نشدن واردات شکر گفت: وزارت صنعت قطعاً در جلوگیری از واردات شکر به تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: ما موضوع جلوگیری واردات شکر را تا توازن در تولید، عرضه و مصرف پیگیری می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: موضوع جلوگیری از واردات شکرهای ثبت سفارش شده نیز به مقررات تجارت خارجی برمی‌گردد و مسئولین ذی‌ربط باید در این باره پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفته بود: واردات شکر، آزاد است، چون تولید داخل همیشه کمتر از نیاز بوده و مصرف شکر در کشور به‌مراتب بیشتر از تولید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولی باز یک اقازاده میلیاردر نامه مینویسه تا وارد کنه