پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۲۴
مسعود پزشکیان مطرح کرد

پزشکانی با درآمد یک میلیاردی/ قرار نبود شکاف طبقاتی زیاد شود

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 428722
مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی یک معلم و یک پرستار ماهی یک تا ۱.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد چرا یک پزشک باید ماهی ۱۰۰ میلیون یا در بازار آزاد تا ماهی یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد، قرار نبود شکاف طبقاتی زیاد شود.
پزشکانی با درآمد یک میلیاردی/ قرار نبود شکاف طبقاتی زیاد شود
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسعود پزشکیان در حاشیه محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس و بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: جهاد اصغر دوران جنگ بود که از آن سربلند بیرون آمدیم، حالا زمان جهاد اکبر است. رسول خدا(ص) هم وقتی از جنگ آمد گفت، حالا جهاد اکبر که مبارزه با نفس و مادیات است شروع شده است.

وی گفت: جهاد اکبر این است که رفتار ما این نباشد که دنبال پول، مقام و پست باشیم کاری که الان متأسفانه خیلی ها دنبالش هستند.

پزشکیان ادامه داد: در مورد طرح تحول سلامت هم قرار نبود به جایی برسیم که یک پزشک ماهی ۱۰۰ میلیون تومان یا در بازار آزاد تا ماهی یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد در حالی که یک معلم یا یک پرستار باید باید با ماهی یک میلیون یا ۱.۵ میلیون تومان زندگی کند، مگر می شود با ماهی یک میلیون تومان زندگی کرد.

وزیر اسبق بهداشت گفت: قرار بود بهداشت همگانی و پوشش بیمه مناسب همگانی داشته باشیم، اما متأسفانه دنیا ما را به خودش مشغول کرده است به همین خاطر نتوانستیم به عدالتی که به دنبالش بودیم دست پیدا کنیم.

وی افزود: راه حل این مشکلات این است که از شعار دادن دست برداریم و برای مردم کار کنیم، به جای اینکه دنبال پول و پست و مقام باشیم. مثل مردم و برای مردم کار کنیم و به فکر فقرا و محرومان باشیم آن وقت می توانیم به اهداف و آرمانهای انقلاب دست پیدا کیم، در غیر این صورت بقیه کارها حرف است.

پزشکیان گفت: حرف زدن آسان است، این عمل کردن است که سخت است، جهاد اکبر این است که به خاطر مادیات و پست و مقام از دایره عدالت خارج نشویم و گر نه این راست و چپ بودن ها همه حرف است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: راه حل این مسائل این است که صادق باشیم و به جای حرف برای رسیدن به آرمانهایی که از اول انقلاب دنبالش بودیم، تلاش کنیم ، مشکل اینجاست که هر کس منافع خودش را می بیند و شعارهایی می دهد که به آن ایمان ندارد.

وی گفت: روش کار ما الان در نظام بهداشت و درمان کشور غلط است، مکانیزمی را که در پیش گرفته اند، غیر عادلانه است، قرار بود منابع هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده را برای حاشیه نشین ها و مردم مناطق محروم هزینه کنیم نه در شهرها.

پزشکیان ادامه داد: قرار نبود این پولها را بین عده ای خاص تقسیم کنیم و درآمد آنها را بالا ببریم، تا شکاف طبقاتی و یی عدالتی بیشتر شود، این کارها هم غیر علمی است و هم غیر اسلامی.

وی دوباره تأکید کرد: قرار نبود، یک عده ای در جامعه پزشکی درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی داشته باشند در حالی که یک پرستار یا یک معلم باید با ماهی ۱.۵ میلیون تومان زندگی می کند، حالا پرستاران تیمی را دارند که صدایشان را برسانند، خیلی ها هستند که صدایشان به جایی نمی رسد، مشکل اینجاست که رسانه ها را هم بایکوت می کنند و آنها را هم به روشهای مختلف ساکت می کنند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واقعیت این است که من به عنوان یک پزشک که در شهر کار می کنم وقتی یک زانو عوض می کنم یا استنت قلب می گذارم حتی اگر پول هم نگیریم برای من اعتبار و منزلت می آورد و تبلیغ می شوم، مهم این است که آن فردی که در مناطق محروم زندگی می کند و هیچ وقت صدایش به بالادستی ها نمی رسد، به پزشک دسترسی داشته باشد.

وی گفت: ما محرومان و فقرا را نمی بینیم و آن وقت فکر می کنیم کار درست را انجام داده ایم، مقصر من هستم که در مجلس درست نظارت نکردم، مقصر دولت است که قانون را اجرا نمی کند، مقصر همه ما هستیم که بی عدالتی را می بینیم و ساکت نشسته ایم ما حتی استاد علوم پایه داریم که حقوق مناسبی نمی گیرد اما کسی صدایش را نمی شنود.

پزشکیان افزود: راه حل این است که قانون را اجرا کنیم و در مسیر عدالت گام برداریم، طبق قانون مدیریت خدمات کشوری قرار بود فاصله کمترین و بیشترین درآمدها بیشتر از ۷ برابر نباشد، حالا با گذشت ۱۰ سال از تصویت آن قانون، شاهد اختلاف ۷۰ برابری درآمدها هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره انرژی هسته نیز گفت: واقعیت این است که برادران و خواهران ما و دانشمندان کشور ما به علم و مهارتی دست پیدا کرده اند که دشمنان ما را به هراس افکنده و ترسانده است و این یعنی اینکه ما قدرت داریم.

وی افزود: ما باید به سمتی برویم که وابستگی مان را به دنیا کم کنیم. در دنیا هر کس به فکر منافع و مزایای خودش است ما هم باید به فکر استقلال و عظمت کشورمان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
آفرین بر پزشکیان. مرد شریفی ست.
مادر- اردبیل
آقا! من و همسرم هر دو فرهنگی هستیم .اینها زورشون به ما رسیده یارانه مون رو قطع کردند. این انصافه؟
این حرف ها از طرف ایشان که خودش روزگاری وزیر بهداشت و یک میلیمتر هم برای مقابله با زیر میزی قدم موثر برنداشت ، تف سربالاست .
اگر بيا زنى اول بيا درامد خودت را بگو
من یک پزشکم و شهادت میدم با همه اختلاف نظری که توی مسائل سیاسی با ایشون دارم ولی عدالت طلبه. الان میتونست خودش ماهی یک میلیارد درآمد داشته باشه ولی دنبالش نرفت.عدالت طلبی این مرد ارزش داره نه من .
پژمان
همه خوب میگن.اماعمل......
Romania
احسنتت
من بعنوان کارمند بهداشت می بینم این مسیر اشتباهی که دولت دارد می رود
وای به حال دولت های بعد
وای به روزی که این منابع نباشد
ما برای پزشکان حق و انتظاری ایجاد کردیم که سالهای بعد سخت است پاسخگوییبه آن
قبول دارم یک میلیارد درآمد زیادیه ولی برخوردای ازیک زندگی خوب باتوجه به سختی هاومشقت های فراوانی که یک پزشک وخانوادش متحمل میشن,لایق یک پزشکه...
اینو وقتی میفهمید که دم سحر وقتی که پرنده توخیابونای شهرپرنمیزنه,یه بیمارقلبی روبیارید بیمارستان,اونوقت پزشک سحری خورده یانخورده برای نجات جون مریض شما عرق میریزه.
بایدقدربدان زحماتشون باشیم.
یک پزشک
حتی اگه منابع مالی ضد برابر هم داشته باشیم نباید توقع بیجا ایجاد کرد و درآمد هزار برابری به ناحق داد . این اتلافه. این بی عدالتيه.
بعضی ها به ادغام های اخیر دانشگاه آزاد بیخودی اعتراض میکنند این کار برای دانشگاه آزاد لازم بود.تو چند سال اخیر بیخودی دانشگاه آزاد را گسترش دادن.حالا باید عقب نشینی کنند.

در حالی که دانشگاه آزاد باید فکر کیفیت باشند.دیگه دانشجویی نماینده.جمعیت جوان داره روز به روز کمتر میشود.

هر استان یک دانشگاه آزاد در تحصیلات تکمیلی داشته باشد کافیه.
همه واحدها را ادغام کنند تا فقط 30 ال 60 واحد واحد دانشگاهی بماند کافیه.

مدرک دانشجویان هم بنام مرکز استان بزنند هیچکس اعتراض نمیکنه.

منعکس کنید
به انتخابات که نزدیک میشیم باید هم این شعارا را بدن چرا قبلا نمیگفتن
آقا مسعود دوستت داریم از اینکه با حریت حرفت رو میزنی
برای اینکه پزشک بهترین ایام عمرشردرس خونده و حالا حقش اینه....اگه کم تر بدین می رن خارج.
ناهید پنجعلی
عجب!!تهدید پزشکی!!
همین الان پاشو برو ببینیم اصلا اجازه بهت میدن طبابت کنی؟؟
فکر کردی دنیا کمبود پزشک داره؟>اونم پزشکای بیسواد ما..تنها جایی که میتونید پول در بیارید همین ایرانه و اگر یه رییس دولت به درد بخور بیاد دمتون رو جوری قیچی میکنه که جرآت نکنید ملت رو تهدید کنید..
یا میشنینید تو خونتون یا مثل آدم کار میکنید
ن
Iran, Islamic Republic of
یعنی فقط پزشک بهترین ایام عمر داشته و اون رو صرفه علم آموزی کرده بقیه ایم عمرشون کشک بوده ؟؟؟؟
United States
درس خونده نوش جونش
چرا پزشک و فوق تخصص مملکتبا یه دیپلمه و فوق دیپلم یکی می کنید
باید درامدشان با پزشکان دیگر کشورها بررسی شود
کی پزشک رو با دیپلم و فوق دیپلم یکی کرده برادر من؟
....
ن
Iran, Islamic Republic of
آره!! به شرطی که بقیه قشرها هم درآمدشان با دیگر کشورها مقایسه بشه ... عزیز جان برادر ...
امیر
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله ی توست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است؛مسعودجان!
خیلی از مشاغل هستند که ریسک شغلی آنها از پزشکان بیشتر است اما این چنین درآمدهایی ندارند . اصلا کدام عقل و عرف و منطق می پذیرد که یک فرد چنین درامدی داشته باشد .
مهندس
من چند تا از دوستام که فارغالتحصیل مهندسی بودن بدلیل بازار کار نامناسب رشته های مهندسی و اینکه با افزایش آموزشکده های هنرستان و دانشگاههای مختلف تنبل ترین دانش آموزان الان مهندس میشن رفتن دوباره کنکور دادن و به راحتی پزشکی قبول شدن. خودشون می گفتن پزشکی خیلی راحتتر از رشته های مهندسیه. البته مهندسیشون رو هم دانشگاههای سراسری خوب خونده بودن. پس لطفا کم بگید ما زحمت کشیدیم
شریفی
شما را بخدا اینقدر جمله تکراری در یک خبر نیاورید. جمله موجود تیتر بالغ بر 10 بار در این خبر تکرار شده واقعا غیر حرفه ای و خسته کنندست.
محیط بان خسته
کارمندان محیط زیست را هم در نظربگیرد اکثرا زیر یک میلیون حقوق میگیرن
واقعا شرمنده خانواده هسیتم
الف میم
یارانه مارو هم که شوهرم بازنشسته ودرآمد بالایی نداره قطع کردن انشالله که هدفشون ناراضی کردن عده ای از مردم نیست برای پذیرفتن ذلت واینکه تحریمها مردمو ناراضی کرده