پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دریافت روزانه ۵۰۰ دلار برای جنگ در اوکراین

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب: 380266
یک سیاستمدار لهستانی از حضور مزدوران سابق ارتش این کشور در جنگ داخلی اوکراین به ازای دریافت روزانه ۵۰۰ دلار خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشا تودی، "ماتئوس پیسکورسکی" سیاستمدار لهستانی گفت در حال حاضر مزدوران سابق ارتش این کشور به همراه نیروهای ارتش اوکراین در حال نبرد با جدایی طلبان در شرق این کشور هستند. بر این اساس بسیاری از اعضای یگان نیروهای ویژه موسوم به GROM به عنوان مزدور در ارتش اوکراین حضور داشته و روزانه ۵۰۰ دلار می گیرند.

وی تاکید کرد بخش اعظم مزدورانی که در خط مقدم نبرد ارتش اوکراین با جدایی طلبان حضور دارند از لهستان و یا دیگر کشورها آمده اند. این در حالی است که این افراد مایل به تداوم درگیری ها بوده و می کوشند با دامن زدن به تنش، آتش بس کنونی را نقض کنند.

پیش از این نیز "ایگور پلوتنیسکی" سرکرده جدایی طلبان در شهر لوهانسک در یک مصاحبه از حضور مزدورانی از اروپا در جمع نیروهای ارتش اوکراین خبر داده بود. با این حال مقامات اروپایی از پذیرش این موضوع خودداری کرده اند. به گفته پلوتنیسکی به دلیل تیراندازی های این مزدوران، این خطر وجود دارد که آتش بس اعمال شده در مناطق شرقی مدت زیادی دوام نیاورد.

توافق آتش بس با جدایی طلبان پس از موافقت "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و "پترو پورشنکو" رئیس جمهور اوکراین برای پایان دادن به درگیری های در شرق اوکراین به دست آمد. هر چند دو طرف با برقراری آتش بس موافقت کرده اند، اما اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه روسیه به اجرا گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *