چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۱
۴۱
سندی جدید از پیوند فتنه‌گران داخلی با اسرائیل؛

رئیس سابق موساد: اپوزیسیون داخلی ایران را ما پرورش دادیم

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 410965
در شرایطی که به بهانه اتهام‌زنی اخیر آقای هاشمی رفسنجانی به منتقدان داخلی، بار دیگر موضوع همسویی سران و حامیان فتنه 88 با رژیم صهیونیستی بازخوانی شده است، رییس پیشین موساد هم در مصاحبه‌ای از "پرورش نیروهای اپوزیسیون و اقلیت های داخلی ایران" توسط اسرائیل خبر داد و مدعی شد که موساد این کار با "عملیات مخفی" انجام داده است. به گفته داگان این اقدام برای "به دست آوردن زمان" در مواجهه با ایران صورت گرفته است.
رئیس سابق موساد: اپوزیسیون داخلی ایران را ما پرورش دادیم
گروه بین الملل جهان نيوز: در شرایطی که برخی رسانه های غربی و ضدایرانی با اشاره به سخنرانی اخیر بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا، اختلاف میان ایالات متحده و اسرائیل را اساسی و عمیق می دانند، اما به نظر می رسد این درگیری های لفظی تنها مجموعه اقدامات سیاسی برای امتیازگیری بیشتر از ایران در مذاکرات هسته ای و نیز شکست نتانیاهو و حامیانش در انتخابات آینده اسرائیل است. در همین راستا حتی موساد اخیرا سندی را فاش کرد که ادعاهای نتانیاهو در سازمان ملل درباره دستیابی ایران به بمب اتمی را بی اساس دانسته است.

مخالفت با نتانیاهو تا جایی پیش رفته که «مئیر داگان» رییس پیشین موساد، سخنران اصلی یک تظاهرات ضد کابینه نتانیاهو در هفتم مارس (شانزدهم اسفند) در میدان «رابین» تل آویو خواهد بود. این تجمع با شعار «اسراییل نیازمند تغییر است»، از سوی کارزار انتخاباتی «دست های میلیونی» و دیگر جنبش های اجتماعی برنامه ریزی شده است.

داگان به تازگی در بیانیه ای به شدت از «بنیامین نتانیاهو»نخست وزیر رژیم صهیونیستی، انتقاد کرد و گفت احساس می کند تحت رهبری نتانیاهو، «ادامه رویای صهیونیسم در خطر است».
داگان افزود: به عنوان فردی که در سطوح گوناگون امنیتی از جمله در سخت ترین ساعات برای ۴۵ سال به اسراییل خدمت کرده است، احساس می کنم اکنون ما در پیوند با موجودیت و امنیت خود در یک نقطه بحرانی قرار داریم.

رویای صهیونیسم در خطر است

او سیاست های نتانیاهو را «مخرب آینده و امنیت اسراییل» توصیف کرد و افزود: به عنوان فردی که کودکان و نوه های خود را در اینجا بزرگ کرده است و کسی که با تمام قلب خود به رویای صهیونیسم باور دارد، درباره ادامه این رویا احساس خطر می کنم و به همین دلیل سخنرانی خواهم کرد.

سازمان دهندگان این تجمع در فیس بوک نوشتند: پس از ۶ سال شکست، ما می خواهیم امید بازگردد؛ امید به زندگی بهتر در دولت اسراییل. این، به ما بستگی دارد. بیدایید میدان را پر کنیم و با هم فریاد برآوریم «اسراییل به تغییر نیاز دارد- ملت می خواهد رهبری تغییر کند».

صفحه دیگری در فیس بوک که خود را «در حال شمارش برای امنیت اسراییل» خوانده است، طی این هفته ویدئویی از فرماندهان پیشین خدمات امنیتی را منتشر کرد که تغییر دولت را خواستار می شوند. در میان حاضران در این ویدئو، «شبتای شاویت» رییس پیشین موساد، «امیرام لوین» معاون پیشین موساد و... دیده می شوند.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی هاآرتص خبر این تجمع و اظهارات داگان را پیش از سخنرانی نتاهیاهو در کنگره آمریکا منتشر کرده است اما از چشم رسانه های داخلی دور ماند. جالب آنکه هاآرتص ساعاتی پس از انتشار این خبر، متن آن را از خروجی خود حذف کرد.

تصویر خبر حذف شده از هاآرتص( برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید)

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000411/nf00411001-1.jpg

در ادامه، این خبر و سخنان داگان را به روایت هاآرتص بخوانید:
داگان روز جمعه به روزنامه «یدیعوت آحارنوت» گفت هیچ کینه شخصی نسبت به نتانیاهو ندارد و افزود: وقتی من بیمار باشم و نیاز به پیوند کبد داشته باشم ممکن است هر چیزی به من کمک کند.

البته مواضع داگان در برابر ایران تفاوت قابل ملاحظه ای با نتانیاهو ندارد. وی در این مصاحبه تاکید کرد: ایران مجهز به سلاح هسته ای، وضعی است که اسراییل نمی تواند آن را بپذیرد.

با این همه، او در چهره یک مخالف سخنرانی نتانیاهو در کنگره ظاهر شده است زیرا اعتقاد دارد اقدام نخست وزیر درباره موضوع ایران فقط اسراییل را به درون خطری بزرگ تر رهنمون می سازد.

داگان به یدیعوت آحارنوت گفت: فردی که در مساله ایران بزرگ ترین آسیب راهبردی را به اسراییل وارد آورده، نخست وزیر است.

ایران اتمی یک مشکل جهانی است


وی افزود: ایران اتمی یک مشکل جهانی است و اسراییل « از یک جایگاه پر تزویر و نیرنگ در این موقعیت گرفتار آمده است».

به گفته او، «هرگز هیچ کنوانسیون بین المللی درباره سلاح های هسته ای اسراییل امضا نشده و اسراییل بازرسی های بین المللی را رد کرده است. بنابراین برای اینکه اسراییل در حاشیه باقی بماند باید این وضع بهتر شود. ما هر تلاشی- اطلاعاتی با سیاسی- را حمایت می کنیم اما باید همیشه در پس زمینه باقی بمانیم».

داگان تاکید کرد: این، به آن معنا نیست که اسراییل هیچ کاری انجام نداده است.

اولین تحریم ایران کار ما بود


او یادآور شد: به سبب اسراییل بود که اولین تحریم ایران در سال ۲۰۰۳ میلادی اعمال شد.

او تاکید کرد: عملیات مخفی اسراییل در به تاخیر انداختن برنامه هسته ای ایران موفق بوده است و افزود: هنگامی که من در سال ۲۰۱۱ ریاست موساد را بر عهده گرفتم گفتم ایران تا پیش از سال ۲۰۱۵ به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. متنفرم از این چیزی که می گویم اما حرف من درست بود.

داگان با بیان اینکه «اسراییل زمان داشت و از بخشی از آن عاقلانه استفاده کرد»، جلوگیری از فروش کالاهای دومنظوره برخی کشورها به ایران، قطعنامه های سازمان ملل متحد و تحریم های بین المللی مصوب را از جمله موفقیت های اسراییل در این زمینه دانست.

وی گفت: اما نتانیاهو می خواست یک گام به جلو بردارد. او مشکل ایران را به مشکل اسراییل تبدیل کرد. کشورهایی مجوزهایی علیه ایران از آنها گرفته شده بود در واکنش به سخنرانی های او از زیر بار مسوولیت شانه خالی کردند. پیامی که از آنها می رسید این بود که اگر ایران به این درجه رسیده است پس اسراییل می تواند با آن برخورد کند.

رییس پیشین موساد با اشاره به گزینه نظامی گفت همه مشاوران نخست وزیر درباره (بکارگیری) آن هشدار داده بودند و افزود: نتانیاهو باید مسوولیت کامل چنین تصمیمی را می پذیرفت و او نمی خواست این مسوولیت را بپذیرد... او نمی خواست چنین تصمیم دراماتیکی را بدون حمایت همه فرماندهان نظامی خود بگیرد زیرا می دانست در غیر این صورت، در پایان خودش مسوول خواهد بود. من هرگز او را در حال پذیرش مسوولیت هیچ اقدامی ندیده ام.

داگان به شدت به نتانیاهو برای «قرار دادن همه تخم مرغ ها در سبد آمریکا» انتقاد کرد و گفت: او هرگز به هیچ کشور دیگری توجه نکرد. او باید با مرکل، کامرون، اولاند، پوتین (که ادعا می کند متحد ماست) و چین صحبت می کرد. رفتار او انگیزه ای برای آمریکایی ها شد برای تعجیل در امضای توافقنامه.

اپوزیسیون داخلی ایران را ما پرورش دادیم

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند باید در برابر ایران چه کرد، گفت: آنچه می توانستیم انجام دهیم، به دست آوردن زمان با انجام عملیات مخفی یا پرورش نیروهای اپوزیسیون و اقلیت های داخلی ایران بود. گزینه های زیادی وجود داشت. من نمی خواهم با آمریکا و رییس جمهوری آن رو در رو شوم. نتانیاهو ممکن است با کف زدن هایی در کنگره روبرو شود اما تمام قدرت در کاخ سفید است. نتانیاهو از به دست آوردن رای کنگره و پرداختن به آن چه به دست می آورد؟ من متوجه نمی شوم. آیا هدف او ستایش شدن و تحسین حضار است؟این سفر به واشنگتن محکوم به شکست است.



رییس پیشین موساد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سبب نادیده گرفتن خطرات ذاتی تقابل مستقیم با دولت آمریکا انتقاد کرد و گفت: قدرت وتو آمریکا از ما حفاظت می کند. اگر ما در حال مشاجره با کاخ سفید باشیم این حمایت را از دست خواهیم داد و ممکن است در فاصله زمانی کوتاهی، خود را در برابر تحریم های بین المللی بیابیم.

وی با تاکید بر اینکه اسراییل هم اکنون هزینه سنگینی پرداخت کرده است، افزود: برخی از آنها را می دانیم و از برخی دیگر، گریزی نیست.

پرسشگری درباره مشروعیت اسرائیل موضوع روز دنیا شده است


وی پرسید چه پیامی فرستاده می شود زمانی که نخست وزیر ما می گوید «ما به اطلاعات مذاکرات نیازی نداریم و اینکه منابع خود را داریم»؟ آیا این مفهوم را می رساند که ما در حال جاسوسی از ایالات متحده هستیم؟

رییس پیشین موساد تاکید کرد: اکنون موضع ما در جامعه بین المللی فوق العاده نیست. پرسشگری درباره مشروعیت اسراییل موضوع روز است. ما نباید روابط خود با مهمترین متحد خود را خراب و فرسوده سازیم؛ یقینا نه در سطح عمومی و نه با وارد کردن خود در سیاست داخلی آمریکا. این رفتار، مناسب و در شأن یک نخست وزیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نتانیاهو با صراحت اعلام کرده بود «اصلاح‌طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند» - که البته منظورش آن دسته از مدعیان اصلاحات بود که در فتنه حضور داشتند - و شیمون پرز، تاکید کرده بود که «جنبش سبز به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران درگیر است»، به یقین از یاد نبرده‌اند که شعار «نه غزه، نه لبنان» از سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سر برآورده بود! و به یاد دارند که روز قدس به نفع اسرائیل شعار می‌دادند، روز ۱۳ آبان به حمایت از آمریکا شعار می‌دادند، روز عاشورا به ساحت امام حسین(ع) اهانت کرده بودند و شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را هم که به خاطر دارند؟ و ...
احسنت به این نظر
واقعا" ساده لوح هستند افرادی که فکر میکنند آمریکا بخاطر توافق با ایران از حمایت رژیم صهیونیستی دست برداشته و میخواهد امتیازات زیادی به ما در مذاکرات بدهد !
دم خروس بیرون زد !
با سلام دروغه باور نكنيد
ali
Iran, Islamic Republic of
....
خیلی به شعور مردم توهین میکنه با اظهارات گاه و بیگاهش
جای شگفتی و تعجب بسیار دارد ...
United States
...تکلیفتونو روشن کنین با خودتون و مردم یا آره یا نه
Norway
...هم زاييده رژيم صهيونيستي هستند
رزمنده دوران دفاع مقدس
با سلام وخسته نباشید منتشر هم نکردید عیب ندارد اما نکته ای برای شما یادآور شوم.....نگفتند اینان با رژیم صهونیستی رابطه دارند یا دست پرورده او هستند گفتند همسو با او حرکت میکنند ...
Mardom
United Kingdom
آیا خودتان هم در خلوت به خودتان "دروغ" می گوئید؟ ...
Turkey
منظورت اصلاح طلبانه؟
هیچ بعید نیست.
....
احمد
Moldova, Republic of
این چیزی که الان با آن پز می دهید و می گویید: پرسشگری در باره مشروعیت اسراییل موضوع روز دنیا شده است» محصول زحمات و از خودگذشتگیهای آن مرد بزرگ ، دکتر احمدی نژاد است که سالها حتی شما هم بر او تاختید . اگر راست میگوید و با فتنه گران مخالفید از گذشته تان عبرت بگیرید و از این مرد عذرخواهی کنید تا خداوند هم بر شما و همه رحم کند
مشروعیت اسرائیل به سرانجام نمی رسد و نخواهد رسید
Iran, Islamic Republic of
...
اختلاف بینداز و ...
محمد
وحالا هم مثل سنگ...
مرگ بر اسرائیل و دشمنان داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
اپوزیسیون داخلی: عبارتی .....
United States
...

اپوزیسیون داخلی که از خیلی سالها قبل وجود داره، ...
زنده باد اصلاحات
... از نظر آنها صحبت های این سگ صهیونیست باشه
پس الان باید به جناب.... گفت چه کسی با صهیونیست ها پیوند معنوی و فکری برقرار کرده!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
..
موفق باشید.
.... پس اینجا نیز این گونه استدلال وارونه داشته باشید.
چگونه است که هر صحبت صهیونیست ها در مورد اصلاح طلبان قابل استناد می باشد ولی مخالفت با توافق ۵+۱ ظاهری و تقسیم کار است؟
Turkey
از مغز معیوب خودت بپرس
Iran, Islamic Republic of
خب بگه مگه هرچي ميگن درسته ...
مهندس چیز
... نع-باورم نمیشه!!1
سخنان ه.. فرار رو به جلو از انتقادات از نتایج مذاکرات است
محمدرضا
واقعا خجالت داره
مهندس موسوی
...
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر چهره واقعی تون رو نشون دادید. ...
مجید مجد
United States
آقایون اپوزوسیون من دیگه حرفی برای گفتن ندارم!
اصغری
United States
از اولم نداشتی مجید سد اسماعیلی. فقط خیال میکردی حرف داری
نداشته باش به درک
اگه اسرائیل بده چرا برای تخریب اصلاح طلبان وهاشمی به حرف های یک صهیونیست استنادمی کنید(می دونم منتشرنمی کنی چون تاکنون هیچ کدوم ازپیام هام منتشر نشده)
Norway
یک عادت خیلی بدی دارید سایت جهان . بصورت گسترده نظرات را سانسور می کنید . همین صفحه را نگاه کنید ؟ ظاهرا اصلا قباحت اینکار را درک نمی کنید .
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز با افشاگری هات یه عده رو داغون می کنی
جهان نیوز بی عرضه ترازاین حرفهاست خودش رو داغون میکنه
رضا
متاسفانه هم اکنون نیز هم امریکا و هم اسرائیل به شدت در حال پرورش اپوزیسیون توی کل کشور هستند. حتی در شهرستانهای کوچکی مثل فریدونشهر بیکار ننشسته‌اند و از طریق کشور ثالثی متل گرجستان سالانه تعدادی سفر انجام می‌شود که مقصد و منظور ابدا مشخص نیست؟! و مسئولین مملکت هم در خواب از این رفت و آمدها ککشان هم نمی‌گزد؟!!!!
هی
در این مورد خاص اسرائیلی ها درست گفته و صداقت دارند؟ حرف های نتانیاهو در کنگره چی؟
یاور
از مظلومیت اقای شریعمداری رنج می کشم ولیکن از استقامت ایشان در برابر جوسازی های دشمن لذت می برم ایشان واقعا مومن و انقلابی و یار با وفای رهبری هستند.
فقط احمق ها باور ميكنن حرفاي اين كچلو