جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

بهترین راه حل بحران سوریه

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 430567
دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگویی اعلام کرد که بهترین راه حل بحران سوریه تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور است.
 به گزارش جهان به نقل از مهر، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگو با روسیا الیوم اظهار داشت: بهترین راه حل بحران سوریه تشکیل دولت وحدت ملی است. وی بر حمایت خود از بیانیه صادر شده در نشست ژنو ۱ برای حل بحران سوریه در سال ۲۰۱۲ تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که حل بحران سوریه باید سوری باشد و تمامی سوری ها باید در آینده کشورشان مشارکت داشته باشند. نبیل العربی درباره بازسازی سوریه پس از حل بحران این کشور گفت: بازسازی سوریه نیازمند هزینه های بسیاری است و یک دولت نمی تواند به تنهایی این مسئله را متقبل شود، جامعه جهانی برای اینکه در این زمینه به سوریه کمک کند با دشواری هایی مواجه خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه، سیاست روسیه در تعامل با مشکلات خاورمیانه را حکیمانه توصیف و اعلام کرد: روابط مسکو با تمامی کشورهای منطقه حسنه است. مسکو بارها از طرف های درگیر در سوریه خواسته بود در چارچوب گفتگوهای سوری - سوری و مذاکره بر اساس بیانیه ژنو صادر در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ در جستجوی راه حل بحران باشند.

اظهارات نبیل العربی در حالی مطرح می شود که اتحادیه عرب پس از آغاز بحران سوریه با اتخاذ سیاست های ضد سوری همچون لغو عضویت دمشق در اتحادیه عرب و جانبداری از یک گروه خاص در سوریه و حمایت تبلیغاتی، مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح و به اصطلاح مخالفان سوری بحران این کشور را تشدید کرد اما اکنون که نتیجه این حمایت ها رشد تفکر تروریسم در منطقه و افزایش حملات تروریستی در کشورهای مختلف منطقه شده است موضعگیری اتحادیه عرب در قبال سوریه تغییر و واقع بینانه تر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Australia
همون كشورهاي عرب و تركيه دست بردارند سوريه راه حل مشكلش رو پيدا ميكنه
تمام كساني كه دارند در سوريه به هر اسمي ميجنگيد عوامل همين كشورهاي عرب هستند