پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴
قدام تأمل‌برانگیز رژیم آل سعود؛

تخریب منزل پیامبر(ص) +تصاویر

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 410163
مسؤولان سعودی به تازگی اقدام به مرمت و بازسازی قصر ملک عبدالعزیز که ۱۰۷ پیش ساخته شده و بعد از مرگش به ویرانه‌ای تبدیل شده بود کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از  ابنا، رژیم آل سعود که از یک دهه پیش تخریب آثار اسلامی و تاریخی مکه مکرمه را آغاز کرده و به عنوان مثال خانه محل تولد پیامبر(ص) و خانه همسر ایشان خدیجه(س) را تخریب و به جای آن کتابخانه عمومی و سرویس‌های بهداشتی عمومی ساختند!! به تازگی کار بازسازی قصر ملک عبدالعزیز اولین پادشاه و بنیانگذار کشور عربستان سعودی را به اتمام رسانده است.

مسئولان سعودی که بر لزوم توسعه صنعت گردشگری دینی تأکید می‌کنند قصر ملک عبدالعزیز را در منطقه الدواسر که ۱۰۷ پیش ساخته شده و بعد از مرگ پادشاه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود ترمیم و بازسازی کرده است.


اداره کل گردشگری و آثار باستانی سعودی مسؤولیت بازسازی قصر پادشاه را بر عهده داشته و طبق اخبار منتشر شده ۱۴۱۲۹۱۶ریال سعودی برای مرمت قصر عبدالعزیز خرج شده است. همچنین قرار است بخشی از این قصر به موزه‌ تبدیل شود.

اداره کل آثار باستانی عربستان اعلام کرده که دقت زیادی در بازسازی قصر صورت گرفته تا آن به شکل اولیه خود بازسازی شود و به هیچ قسمتی در حین عملیات آسیبی وارد نشود.


عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن محمد بن سعود معروف به ملک عبدالعزیز و ابن سعود اولین پادشاه و بنیان‌گذار کشور عربستان سعودی که در سال ۱۹۵۳ مُرد. خانواده او رهبران سنتی وهابیت بودند و بر مناطق مرکزی عربستان معروف به نجد حکومت می‌کردند.

اقدام تأمل برانگیز مسؤولان سعودی در بازسازی قصر ملک عبدالعزیز درحالی صورت می‌گیرد که «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم سعودی بر لزوم تخریب آثار اسلامی و تاریخی در حرمین شریفین تاکید کرده است.


بر اساس گزارش‌ها در عربستان ۹۵ درصد بناهایی که عمر آن‌ها به صد‌ها سال پیش باز می‌گردد، طی دو دهه گذشته تخریب شده است. میادین جنگی دوران صدر اسلام از جمله محل وقوع جنگ بدر به پارکینگ تبدیل شده است و برای توسعه مدینه منوره به‌ویژه مسجد پیامبر اعظم(ص) و آرامگاه مطهر ایشان نیز برنامه دارند.

قابل توجه آنکه سازمان‌های بین المللی مرتبط با میراث فرهنگی و تاریخی، از جمله یونسکو که در برابر تخریب یا حتی تغییر در بنا‌ها و سازه‌هایی با قدمت و اهمیت کمتر، به شدت واکنش نشان داده و مقاومت می‌کنند، در قبال این موج گسترده تخریب و انهدام میراث تاریخی و فرهنگی از خود واکنشی نشان نمی‌دهند.

























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
خب پیامبر آل سعود ملک فیصل و اخلافش هستش باید هم خونه اونو مرمت کنن
هدی
خدا لعنتشون کنه
بیتا
لعنت الله علی قوم الظالمین
ع ل
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشان کنه که خانه پیامبر عزیز وحضرت زهرا را خراب کردند الهی کاخهای وهابیت به زمین فرو بره الهی امین الهی امین