پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
ندیمی:

مؤسسات پولی و مالی آشکارا دزدی می‌کنند

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب: 420964
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسات پولی و مالی دزدی آشکار دارند؛ منابع کشور را غارت می کنند و موجب می شوند اهداف اساسی نظام در بحث تولید محقق نشود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ابوذر ندیمی در برنامه «تیتر امشب» دیشب شبکه خبر سیما افزود: یگانه مرجع تنظیم سیاست های پولی، مالی، بانکی فقط بانک مرکزی است.

مجری برنامه پرسید: یک دستفروش در خیابان با مخالفت شهرداری مواجه می شود و برای تأسیس یک دکه باید مجوز بگیرد، چطور بیش از شش هزار مؤسسه مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور فعالیت می کنند و فقط بانک مرکزی به هشدار بسنده کرده است؟

ندیمی در پاسخ گفت: رسوب منابع از بانک ها به این مؤسسات؛ خود فاجعه است چرا که اینها هم نرخ ها را می شکنند و هم ربوی هستند و هزینه تأمین مالی را بالا می برند.

وی افزود: وقتی هزینه پول بالا می رود، هزینه تولید و قیمت هم افزایش می یابد و فشار بر مردم بیشتر می شود و از طرف دیگر تولید را در میدان رقابت گرانتر می کند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از بحث های ما در مجلس این بود که آیا می شود بانک مرکزی بگوید فلان مؤسسه غیرمجاز است؟ چرا اصلا باید این مؤسسات وجود داشته باشد؟ مگر بانک مرکزی می تواند بگوید که بر مؤسسات مالی و اعتباری نظارت ندارد؟

ندیمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی از وظیفه خود عدول کرده است افزود: در کشوری که شش میلیون بیکار ثابت داریم و اختلاف درآمد و هزینه وجود دارد، نباید این گونه عمل کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مؤسسات پولی، مالی غیرمجازی که ۲۰ درصد نقدینگی را جذب می کنند آیا حاضرند زیر نظر بانک مرکزی بروند؟ گفت: اینها دزدی آشکار می کنند و تماشاگر بودن دولت در این موضوع کار درستی نیست.

ندیمی افزود: گفته می شود بانک مرکزی توان برخورد ندارد؛ پس ما برای چه در شورای پول و اعتبار، دادستان کل کشور را به عنوان عضو قرار داده ایم و چرا از قوه قضائیه در کمیته مبارزه با پولشویی عضو وجود دارد؟

وی گفت: همه اینها برای این است که سرعت عملی در برخورد با متخلفان داشته باشیم و دولت تماشاگر به چه دردی می خورد؟

این نماینده مجلس افزود: بانک مرکزی که ادعای استقلال می کند اگر نتواند بر این مؤسسات نظارت کند به چه دردی می خورد؟

ندیمی گفت: ما باید واقعاً‌ اجازه دهیم که این نهادها بیایند و سود ۲۷ درصد بدهند؟ این چیز عجیبی در مملکت ماست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
وجود دادستان گفتند خنده أم گرفت مگر أقاي مرتضوي دادستان نبود كه ده ها شركت را به بابك زنجاني داده بود!!!!!؟
ندیمه ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ایرج ندیمی آقا

ابوذر کیه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟